Fredrik Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Hvis du mener den gamle versjonen med Android 2.1 til rundt 2000 kr., så er det egentlig ikke så bra telefon om du har hatt andre Android-telefoner før. Jeg hadde en for en kort periode (Pro-en, med tastatur) og solgte den fordi den ble for "knotete" og litt slitsom i forhold til min litt dyrere HTC Legend. Men samtidig vet jeg at venner som ikke har hatt touchtelefon fra før er veldig fornøyd ("vet ikke bedre"). Har kommet en helt ny versjon av Mini-modellene, dog. Den skal være mye bedre, mest fordi den er basert på Xperia Arc menylayout, som er helt nydelig (har SE Xperia Arc selv og det er den beste telefonen jeg noen gang har hatt). Så det spørs egentlig hvilken av modellene du snakker om, eldre/utdaterte eller den splitter nye (vet ikke om den har ankommet butikkene enda engang?). Såvidt jeg vet har Xperia Mini Pro Android 2.3 Gingerbread. Jeg vil ha en liten og hurtig telefon med fulltastatur. Jeg har tidligere hatt en Nokia E65 og telefonen må fysisk ikke være stort større enn den. Xperia Mini Pro kan kjøpes her i Danmark for 1800 kroner.
-Roger- Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Spør fordi jeg får det ikke til å fungere. Programmet bare lukkes etter log-in. Det fungerer helt utmerket på Samsungen.Skulle bare installere det på iPoden (som jeg fant nederst i ei eske), så jeg kunne bruke iNøff'en jeg kjøpte til kjærringa. Prøvd å restarte den?
Tzunami Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=m9WdUgn0 ... re=related Denne har jeg både klina, dansa og... til Elsker den Den brukte bare 2 min på å starte da men
hermanoo90 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Hvis du mener den gamle versjonen med Android 2.1 til rundt 2000 kr., så er det egentlig ikke så bra telefon om du har hatt andre Android-telefoner før. Jeg hadde en for en kort periode (Pro-en, med tastatur) og solgte den fordi den ble for "knotete" og litt slitsom i forhold til min litt dyrere HTC Legend. Men samtidig vet jeg at venner som ikke har hatt touchtelefon fra før er veldig fornøyd ("vet ikke bedre"). Har kommet en helt ny versjon av Mini-modellene, dog. Den skal være mye bedre, mest fordi den er basert på Xperia Arc menylayout, som er helt nydelig (har SE Xperia Arc selv og det er den beste telefonen jeg noen gang har hatt). Så det spørs egentlig hvilken av modellene du snakker om, eldre/utdaterte eller den splitter nye (vet ikke om den har ankommet butikkene enda engang?). Såvidt jeg vet har Xperia Mini Pro Android 2.3 Gingerbread. Jeg vil ha en liten og hurtig telefon med fulltastatur. Jeg har tidligere hatt en Nokia E65 og telefonen må fysisk ikke være stort større enn den. Xperia Mini Pro kan kjøpes her i Danmark for 1800 kroner. Hei Fredrik. Jeg jobber i Telekiosken og kan hjelpe deg finne en bra mobiltelefon. Ser du hatte skrevet at du syntes at X10mini pro så kurant ut. - Det er den. Den 1. generasjon x10min og minipro var et servicemareritt, telefoner som inneholdt mye feil. Men den NYE x10mini PRO den er fin den. I svart så har den matt-finish på bakdekselet noe som gir godt grep og mer kvalitetsfølelse. Større skjerm nå 3 tommer og høyere oppløsning, bedre touch og MYE bedre og større tastatur. Knappene er herlig å trykke med. Telefonen har alle de nødvendige funksjoner, og kameraet på den er ''Bravia engine'' en mye bedre linse og bildebrikke en forgjengeren. En god telefon til en billig penge. Her er full spec liste: General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 3G Network HSDPA 900 / 2100 HSDPA 850 / 1900 / 2100 Announced 2011, May Status Available. Released 2011, August Size Dimensions 92 x 53 x 18 mm Weight 136 g Display Type LED-backlit LCD, capacitive touchscreen, 16M colors Size 320 x 480 pixels, 3.0 inches (~192 ppi pixel density) - QWERTY keyboard - Scratch-resistant surface - Accelerometer sensor for auto-rotate - Multi-touch input method - Sony Mobile BRAVIA Engine - Proximity sensor for auto turn-off - Timescape UI Sound Alert types Vibration, MP3 ringtones Loudspeaker Yes 3.5mm jack Yes Memory Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall Call records Practically unlimited Internal 512 MB RAM, 400MB storage Card slot microSD, up to 32GB, 2GB card included, buy memory Data GPRS Up to 86 kbps EDGE Up to 237 kbps 3G HSDPA 7.2Mbps, HSUPA 5.76Mbps WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA, Wi-Fi hotspot Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP Infrared port No USB Yes, v2.0 microUSB Camera Primary 5 MP, 2592x1944 pixels, autofocus, LED flash, check quality Features Geo-tagging, image stabilization, smile and face detection, touch focus Video Yes, 720p, check quality Secondary Yes, VGA Features OS Android OS, v2.3 (Gingerbread) CPU 1GHz Scorpion processor, Adreno 205 GPU, Qualcomm MSM8255 Snapdragon Messaging SMS (threaded view), MMS, Email, Push email, IM Browser HTML Radio Stereo FM radio with RDS Games Yes Colors Black, White, Pink, Turquoise GPS Yes, with A-GPS support Java Yes, via Java MIDP emulator - Digital compass - SNS integration - MP4/H.263/H.264/WMV player - MP3/eAAC+/WMA/WAV player - TrackID music recognition - Google Search, Maps, Gmail, YouTube, Calendar, Google Talk - Document viewer - Voice memo - Predictive text input Battery Standard battery, Li-Ion 1200 mAh Stand-by Up to 331 h (2G) / Up to 340 h (3G) Talk time Up to 5 h 40 min (2G) / Up to 5 h 25 min (3G) Music play Up to 29 h Den kan ikke sammenlignes til de store gutta som Samsung galaxy S2, Iphone4, HTC desire s, Sensation osv, men for underkant av 2000 kr er det sabla mye telefon for penga, og inneholder alt det nødvendige
noekult Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Hvis du mener den gamle versjonen med Android 2.1 til rundt 2000 kr., så er det egentlig ikke så bra telefon om du har hatt andre Android-telefoner før. Jeg hadde en for en kort periode (Pro-en, med tastatur) og solgte den fordi den ble for "knotete" og litt slitsom i forhold til min litt dyrere HTC Legend. Men samtidig vet jeg at venner som ikke har hatt touchtelefon fra før er veldig fornøyd ("vet ikke bedre"). Har kommet en helt ny versjon av Mini-modellene, dog. Den skal være mye bedre, mest fordi den er basert på Xperia Arc menylayout, som er helt nydelig (har SE Xperia Arc selv og det er den beste telefonen jeg noen gang har hatt). Så det spørs egentlig hvilken av modellene du snakker om, eldre/utdaterte eller den splitter nye (vet ikke om den har ankommet butikkene enda engang?). Såvidt jeg vet har Xperia Mini Pro Android 2.3 Gingerbread. Jeg vil ha en liten og hurtig telefon med fulltastatur. Jeg har tidligere hatt en Nokia E65 og telefonen må fysisk ikke være stort større enn den. Xperia Mini Pro kan kjøpes her i Danmark for 1800 kroner. Hmm, mulig jeg som husket feil når det gjelder utgave av Android. Men hvis du ser etter rask telefon, så ville jeg sett andre steder. Etter installasjon av en håndfull apps så vil den telefonen nok bli relativt treig. "Må" telefonen ha fysisk tastatur? Har du/brukeren hatt touchtelefon fra før? Legger bare til at jeg var veldig skeptisk, men tok ikke mer enn par-tre uker før jeg var helt vant med tastatur på touchtelefonskjerm.
opasb Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Innvandrere klager over at TV2 sender for lite innvandrer relatert fjernsyn. TV2 beklager feilen og sender derfor programmet Etterlyst to ganger pr uke.
Fredrik Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=m9WdUgn0 ... re=related Denne har jeg både klina, dansa og... til Elsker den Jeg har et gammelt og varmt forhold til Ultravox. Jeg elsker stemningen de formidler i musikken og videoene. Det er kort vei til tyske Kraftwerk... samt Bowies Berlin trilogi.... http://www.youtube.com/watch?v=zbMGmLVc ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=Yo6n75Dx ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=qpkasPwA ... ure=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=x8RKbGgB ... ure=relmfu
Fredrik Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Hei Fredrik. Jeg jobber i Telekiosken og kan hjelpe deg finne en bra mobiltelefon. Ser du hatte skrevet at du syntes at X10mini pro så kurant ut. - Det er den. Den 1. generasjon x10min og minipro var et servicemareritt, telefoner som inneholdt mye feil. Men den NYE x10mini PRO den er fin den. I svart så har den matt-finish på bakdekselet noe som gir godt grep og mer kvalitetsfølelse. Større skjerm nå 3 tommer og høyere oppløsning, bedre touch og MYE bedre og større tastatur. Knappene er herlig å trykke med. Telefonen har alle de nødvendige funksjoner, og kameraet på den er ''Bravia engine'' en mye bedre linse og bildebrikke en forgjengeren. En god telefon til en billig penge. Her er full spec liste: General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 3G Network HSDPA 900 / 2100 HSDPA 850 / 1900 / 2100 Announced 2011, May Status Available. Released 2011, August Size Dimensions 92 x 53 x 18 mm Weight 136 g Display Type LED-backlit LCD, capacitive touchscreen, 16M colors Size 320 x 480 pixels, 3.0 inches (~192 ppi pixel density) - QWERTY keyboard - Scratch-resistant surface - Accelerometer sensor for auto-rotate - Multi-touch input method - Sony Mobile BRAVIA Engine - Proximity sensor for auto turn-off - Timescape UI Sound Alert types Vibration, MP3 ringtones Loudspeaker Yes 3.5mm jack Yes Memory Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall Call records Practically unlimited Internal 512 MB RAM, 400MB storage Card slot microSD, up to 32GB, 2GB card included, buy memory Data GPRS Up to 86 kbps EDGE Up to 237 kbps 3G HSDPA 7.2Mbps, HSUPA 5.76Mbps WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA, Wi-Fi hotspot Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP Infrared port No USB Yes, v2.0 microUSB Camera Primary 5 MP, 2592x1944 pixels, autofocus, LED flash, check quality Features Geo-tagging, image stabilization, smile and face detection, touch focus Video Yes, 720p, check quality Secondary Yes, VGA Features OS Android OS, v2.3 (Gingerbread) CPU 1GHz Scorpion processor, Adreno 205 GPU, Qualcomm MSM8255 Snapdragon Messaging SMS (threaded view), MMS, Email, Push email, IM Browser HTML Radio Stereo FM radio with RDS Games Yes Colors Black, White, Pink, Turquoise GPS Yes, with A-GPS support Java Yes, via Java MIDP emulator - Digital compass - SNS integration - MP4/H.263/H.264/WMV player - MP3/eAAC+/WMA/WAV player - TrackID music recognition - Google Search, Maps, Gmail, YouTube, Calendar, Google Talk - Document viewer - Voice memo - Predictive text input Battery Standard battery, Li-Ion 1200 mAh Stand-by Up to 331 h (2G) / Up to 340 h (3G) Talk time Up to 5 h 40 min (2G) / Up to 5 h 25 min (3G) Music play Up to 29 h Den kan ikke sammenlignes til de store gutta som Samsung galaxy S2, Iphone4, HTC desire s, Sensation osv, men for underkant av 2000 kr er det sabla mye telefon for penga, og inneholder alt det nødvendige Dette er fine ord i mine ører. Jeg vil ikke betale mer enn maksimalt 2K for en telefon. 1GHz Scorpion processor kombinert med 512 MB RAM (+ ekstra 400 MB) samt 2.3 Gingerbread tror jeg holder til normalt bruk. Jeg ringer lite... det tar for lang tid og jeg foretrekker derfor SMS. Det eneste ankepunktet jeg har er at ren surfing på nettet kanskje blir litt slitsomt med en såpass liten skjerm, men jeg holdt ut med E65´en så da holder jeg vel ut med Xperia Mini Pro´en også.
hermanoo90 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Hei Fredrik. Jeg jobber i Telekiosken og kan hjelpe deg finne en bra mobiltelefon. Ser du hatte skrevet at du syntes at X10mini pro så kurant ut. - Det er den. Den 1. generasjon x10min og minipro var et servicemareritt, telefoner som inneholdt mye feil. Men den NYE x10mini PRO den er fin den. I svart så har den matt-finish på bakdekselet noe som gir godt grep og mer kvalitetsfølelse. Større skjerm nå 3 tommer og høyere oppløsning, bedre touch og MYE bedre og større tastatur. Knappene er herlig å trykke med. Telefonen har alle de nødvendige funksjoner, og kameraet på den er ''Bravia engine'' en mye bedre linse og bildebrikke en forgjengeren. En god telefon til en billig penge. Her er full spec liste: General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 3G Network HSDPA 900 / 2100 HSDPA 850 / 1900 / 2100 Announced 2011, May Status Available. Released 2011, August Size Dimensions 92 x 53 x 18 mm Weight 136 g Display Type LED-backlit LCD, capacitive touchscreen, 16M colors Size 320 x 480 pixels, 3.0 inches (~192 ppi pixel density) - QWERTY keyboard - Scratch-resistant surface - Accelerometer sensor for auto-rotate - Multi-touch input method - Sony Mobile BRAVIA Engine - Proximity sensor for auto turn-off - Timescape UI Sound Alert types Vibration, MP3 ringtones Loudspeaker Yes 3.5mm jack Yes Memory Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall Call records Practically unlimited Internal 512 MB RAM, 400MB storage Card slot microSD, up to 32GB, 2GB card included, buy memory Data GPRS Up to 86 kbps EDGE Up to 237 kbps 3G HSDPA 7.2Mbps, HSUPA 5.76Mbps WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA, Wi-Fi hotspot Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP Infrared port No USB Yes, v2.0 microUSB Camera Primary 5 MP, 2592x1944 pixels, autofocus, LED flash, check quality Features Geo-tagging, image stabilization, smile and face detection, touch focus Video Yes, 720p, check quality Secondary Yes, VGA Features OS Android OS, v2.3 (Gingerbread) CPU 1GHz Scorpion processor, Adreno 205 GPU, Qualcomm MSM8255 Snapdragon Messaging SMS (threaded view), MMS, Email, Push email, IM Browser HTML Radio Stereo FM radio with RDS Games Yes Colors Black, White, Pink, Turquoise GPS Yes, with A-GPS support Java Yes, via Java MIDP emulator - Digital compass - SNS integration - MP4/H.263/H.264/WMV player - MP3/eAAC+/WMA/WAV player - TrackID music recognition - Google Search, Maps, Gmail, YouTube, Calendar, Google Talk - Document viewer - Voice memo - Predictive text input Battery Standard battery, Li-Ion 1200 mAh Stand-by Up to 331 h (2G) / Up to 340 h (3G) Talk time Up to 5 h 40 min (2G) / Up to 5 h 25 min (3G) Music play Up to 29 h Den kan ikke sammenlignes til de store gutta som Samsung galaxy S2, Iphone4, HTC desire s, Sensation osv, men for underkant av 2000 kr er det sabla mye telefon for penga, og inneholder alt det nødvendige Dette er fine ord i mine ører. Jeg vil ikke betale mer enn maksimalt 2K for en telefon. 1GHz Scorpion processor kombinert med 512 MB RAM (+ ekstra 400 MB) samt 2.3 Gingerbread tror jeg holder til normalt bruk. Jeg ringer lite... det tar for lang tid og jeg foretrekker derfor SMS. Det eneste ankepunktet jeg har er at ren surfing på nettet kanskje blir litt slitsomt med en såpass liten skjerm, men jeg holdt ut med E65´en så da holder jeg vel ut med Xperia Mini Pro´en også. Ja, du overlever. Mye bedre nettopplevelse enn E65, det skal være sikkert. Samtidig så er den ikke så værst når man holder den med to hender , forhåndsvis nærme ansiktet og ser på skjermen i liggende format (widescreen) med tastaturet åpent, så da jeg fikk teste den for noen uker siden (før den kom på salg) så ble jeg mektig imponert av hvor mye de lærte av flausen av 1. x10mini pro, og at de faktisk endra på alt det som var dårlig tidligere, så creds til SE. Jeg gir denne telefonen i over all mot alle telefoner terningkast 5, men til den prisen og telefoner rundt den prisen er den soleklar favoritt
Azeton Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Innvandrere klager over at TV2 sender for lite innvandrer relatert fjernsyn.TV2 beklager feilen og sender derfor programmet Etterlyst to ganger pr uke. ROFLOL!! beste ever
noekult Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Årets beste bilnyhet: Honda bekrefter ny NSX. http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/259138/
fish Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Apropos mobiltelefoner.... er Sony Ericsson Xperia Mini Pro noe å bruke pengene på? Umiddelbart virker den som en skikkelig fin telefon. Jeg har kikket på den og fulltastaturet med egne taster for æøå føles helt riktig. Skjermen er liten, men svært klar og tydelig. Telefonen er også hurtig.... ingen hakking eller forsinkelser. Og når vi snakker om "sola".... http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10098835
Anbefalte innlegg