Marius2002 Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Hehe, han kom med en bra comeback på hennes utsagn!http://www.lolglobe.com/wp-content/uplo ... -owned.jpg Som mann bør man være litt forsiktig med å hovere iom. at forskning faktisk bekrefter at menn og kvinner er mer forskjellige enn vi liker å tro. Kvinner har en høyere smerteterskel og kvinner håndterer generelt "multi-tasking" bedre enn menn. Kvinner har også en hurtigere reaksjonsevne enn menn (signal/reflekshastighet mellom synsinntrykk, hjernen og reaksjon). Det er flere naturlige og genetiske årsaker til disse fenomenene. At kvinner har en høyere smerteterskel enn menn overrasker ikke når man tenker på hvor vondt det må gjøre å føde et barn. Som fysisk svakere enn menn er nok fenomenet også naturens måte beskytte kvinnene på. De blir ikke behandlet like pent av menn i mer primitive samfunn og da kan man jo bare tenke seg hvor mye fysisk smerte de har måttet fortrenge opp igjennom historien. Vi skal heller ikke se bort fra at dette også kan ha en sammenheng med den hurtige reaksjonevnen. Kan du ikke beskytte deg fysisk mot vold og slag er det viktig at du vet eksakt når du skal vike tre millimeter unna. En god bokser gjør bruk av det samme fenomenet. Man kan også forestille seg at den hurtige reaksjonsevnen var viktig med tanke på å beskytte seg selv og barna mot farer fra ville dyr i det tidlige steinalderhjemmet når mennene var på jakt. En hurtig reaksjonsevne kan ha vært naturens måte å gi kvinnene det lille ekstra overtaket når man fysisk er svak/svakere. Når det gjelder kvinners utrolige evner til å "multi-taske" er jeg som far igjennom 18 år totalt overbevist. Når alt står på hodet en mandag morgen når alle skal ut av døren samtidig er det godt at noen har sånn nogenlunde styr på tingene. Tøy vasker seg ikke selv, innkjøpslister skriver seg ikke selv, barn kler seg ikke selv når de er små, hull i buksene syr seg ikke selv, huset blir ikke rent av seg selv, støv fjernes ikke av seg selv... osv. Menn flest overser slike detaljer alt for lett og mange bruker dessverre deres egen karriere og interesser litt for lett for ikke å delta mer i det praktiske arbeidet i hjemmet. Det er viktig å tenke på at kvinner også bør ha lov til å pleie deres karrierer og interesser også... i tillegg til å være mor og kone/samboer. Såklart har du et poeng og jeg er enig. Men likevel må det være lov å fleipe litt og vi mannfolk vet at det går andre veien også, det er en del av gamet. Skal jeg være 100% ærlig er jeg ikke flink i mulitasking, jeg konser meg om det jeg gjør og ikke alt annet rundt. Samtidig har jeg den evnen å koble ut alle lyder rundt meg når jeg er opptatt, av og til er det godt av og til ikke. Ellers all respekt til kvinner. Jeg vet de fleste tåler en fleip, og som sagt vet vi at de fleiper om oss
Fredrik Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Såklart har du et poeng og jeg er enig. Men likevel må det være lov å fleipe litt og vi mannfolk vet at det går andre veien også, det er en del av gamet. Skal jeg være 100% ærlig er jeg ikke flink i mulitasking, jeg konser meg om det jeg gjør og ikke alt annet rundt. Samtidig har jeg den evnen å koble ut alle lyder rundt meg når jeg er opptatt, av og til er det godt av og til ikke. Ellers all respekt til kvinner. Jeg vet de fleste tåler en fleip, og som sagt vet vi at de fleiper om oss Klart at man skal fleipe litt, men jeg tror at mange menn er redde for kvinner. De er redde fordi de ikke forstår hvordan kvinner tenker og hvorfor kvinner handler og reagerer på en annen måte. Jeg hadde nær sagt... selfølgelig er kvinner annerledes. De har andre forutsetninger og utnytter disse fullt ut. Akkurat som vi gjør. Det mange menn ikke forstår er at størrelse og fysisk styrke ikke er avgjørende i 2011. Enkle hersketeknikker som tar utgangspunkt i fysisk og økonomisk overlegenhet er ikke avgjørende i 2011. Dette er for mange litt av en utfordring når de kanskje bærer på en sosial arv på dette området. Jeg synes forøvrig også at fleipen mellom kvinner og menn stort sett går på bekostning av kvinner... iallefall her inne (ikke dermed sagt at du er en av aktørene). Dette er jo lett nok når antall kvinner her inne kan telles på en eller høyst to hender.
Marius2002 Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Jeg synes forøvrig også at fleipen mellom kvinner og menn stort sett går på bekostning av kvinner... iallefall her inne (ikke dermed sagt at du er en av aktørene). Dette er jo lett nok når antall kvinner her inne kan telles på en eller høyst to hender. Takk for at du synes at jeg ikke er en av aktørene, for det er jeg nemlig ikke. Dette var mitt første innlegg angående menn vs. kvinner ment som en fleip, fordi jeg synes kommentaren var bra skrevet. Når det er sagt håper jeg fler kvinner blir medlemmer og deltar aktivt i diskusjoner her inne, jeg tror det kan påvirke forumet på en positiv måte
knut_olestad Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Varmt på hurtigruta hører jeg.. ussa
Marius2002 Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Varmt på hurtigruta hører jeg.. ussa Leste det. Huff, håper det går bra med alle! http://www.rbnett.no/nyheter/article378123.ece
joachim sørlie Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Gikk nok ei kule varmt.. Håper det går bra med alle..
S.Hafsmo Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Tror det er vakthavende maskinist og motormann som er bekreftet skadet. Brann på skip er et mareritt. Dog er jeg spent på hva som har skjedd siden ikke det faste slukkeanlegget ikke har fått kontroll på brannen.
Jordfræsar Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Opasb: hører du på RR? sendt inn vitser?
VegarVS Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 isetta er kult!! noen som er erfarne med import av biler her eller? sitter på mobile24.com å sjesker på e34 m5.. der står en pris, men så står det moms under.. er det nødvendig å betale dersom man kun skal ha den til bane?
S.Hafsmo Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Moms må du betale uansett om du skal bruke den til kjøkkenbenk.
joachim sørlie Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Men er du lur så får du jo han til og skrive du kjøpte den for sånn 10 000 så slipper du billigere unda
VegarVS Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Men er du lur så får du jo han til og skrive du kjøpte den for sånn 10 000 så slipper du billigere unda hehe, jojo, men sliter om vi blir tatt for svindel da
Anbefalte innlegg