Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trådløst er tull til slikt uansett. :)

Her er det kun laptop, iPad og mobil som får trådløst, resten har en god gammeldags kabel som går via en 24-porters gigabit switch. Streaming er selvfølgelig ingen problem. :)

Skrevet

Er en fordel med kabel, har du lagt opp spredernett i boligen? Ekke no pent å ha patchesnorer liggende på gulvene overalt!

La opp dette for en kunde 223027_10150760155760341_801705340_20429341_3812941_n.jpg

Slik får du det ryddig og ålreit! :)

Skrevet
Trådløst er tull til slikt uansett. :)

Her er det kun laptop, iPad og mobil som får trådløst, resten har en god gammeldags kabel som går via en 24-porters gigabit switch. Streaming er selvfølgelig ingen problem. :)

Show off :P Jeg har også noe via strømnettet, og kan ikke si at det er å forakte heller!

Skrevet

PLC Switching har vi prøvd mye ute hos kunder på jobb i forbindelse med streaming av Tv-tjenester fra Altibox trådløst fra hjemmesentral(modem) fram til TV-dekodere, det fungerer hos noen helt greit, hos andre forferdelig ustabilt. Vi gått ifra dette og monterer idag opp noe som kalles Celeno for de som ønsker å ha det trådløst! Fungerer smertefritt! :applause:

Skrevet

Alt ligger selvføgelig skjult. Monterer kontakter overalt i huset etterhvert som jeg pusser opp, i tillegg var det noen rør her og der fra før som jeg benytter meg av nå.

Det går i slike med fire nettverksuttak og Elko Plus-rammer:

161_Vegg_plate_sett_for_2_x_HDMI_1.jpg

Skrevet
Alt ligger selvføgelig skjult. Monterer kontakter overalt i huset etterhvert som jeg pusser opp, i tillegg var det noen rør her og der fra før som jeg benytter meg av nå.

Det går i slike med fire nettverksuttak og Elko Plus-rammer:

161_Vegg_plate_sett_for_2_x_HDMI_1.jpg

Det er ikke dumt det, er alltid greit å legge spredernett i huset fortløpende, coax er litt på vei ut og alt begynner å bli basert på IP over parkabel stort sett, så greit å fornye litt.

Skrevet
PLC Switching har vi prøvd mye ute hos kunder på jobb i forbindelse med streaming av Tv-tjenester fra Altibox trådløst fra hjemmesentral(modem) fram til TV-dekodere, det fungerer hos noen helt greit, hos andre forferdelig ustabilt. Vi gått ifra dette og monterer idag opp noe som kalles Celeno for de som ønsker å ha det trådløst! Fungerer smertefritt! :applause:

Link til Celeno produkter etc?

Kjekt å vite om andres erfaringer. Selv vurderer jeg å bytte ut min trådløse ruter med en som har eksterne antenner så jeg kan forsterke signalet litt. Har dessverre litt dårlig signal i 3 etage her nå. Men vurderer å kjøpe 2 antenne koblinger fra U.FL til RP-SMA til Linksys'n wrt610n.

Noe å anbefale? Som støtter dd-wrt? :) (Så litt på den nye linksys E4200, tross interne antenner).

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...