Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg drar til Yrkes VM i London Lørdag morgen :( Går glipp av det treffet der hver eneste gang.. Kommer vel sterkere tilbake neste år :)

Ok, sees helt sikkert en annen gang :)

Skrevet
Jeg drar til Yrkes VM i London Lørdag morgen :( Går glipp av det treffet der hver eneste gang.. Kommer vel sterkere tilbake neste år :)

Ok, sees helt sikkert en annen gang :)

Bilen trenger en real polish, er svarte felter fra regn over hele bilen så ser jo ikke så bra ut! Skal snart til vinterlagring nå så da blir det bra :)

Skrevet

Jeg er så lei av folk som ikke skjønner høyreregelen sin. Ei dame bråbremsa fordi jeg kjørte snuta på bilen ut for å se om det var klart, og hun hadde høyreregelen for meg. Så ser jeg hu kjefter og smeller inni bilen, mot meg. Så smilte jeg pent samtidig som jeg lo, og kjørte ut. Dumme høns.

Skrevet

Kanskje dere montører kan svare på hvor mye mer rekkevidde kan en 8dbi antenne kontra en på 3dbi. Litt svakt signal i gjennom 3 etager. Men vil ikke at naboen skal få så mye bedre signal om jeg skifter til 8dbi antenne. :)

Skrevet
Jeg er så lei av folk som ikke skjønner høyreregelen sin. Ei dame bråbremsa fordi jeg kjørte snuta på bilen ut for å se om det var klart, og hun hadde høyreregelen for meg. Så ser jeg hu kjefter og smeller inni bilen, mot meg. Så smilte jeg pent samtidig som jeg lo, og kjørte ut. Dumme høns.

gjør som meg...se stygt tilbake...

så smiler du og ler og vinker :lol::lol:

Skrevet

gjør som meg...se stygt tilbake...

så smiler du og ler og vinker :lol::lol:

Haha, pleier som regel det. Håpa liksom hu skulle kjøre i meg jeg da :P

Skrevet

Jeg har idag en 10/1 linje over xDSL (en videreutvikling av ADSL)... altså en gammeldags fasttelefonledning. Fiberkabel er trukket opp til tomtegrensen, men jeg har hele tiden ment at den teknologien er et blindspor mellom xDSL og hurtige mobilnett. Jeg gidder derfor ikke å betale for å få en tilkobling. Sannelig har ikke TDC nå annonsert at ny teknikk har medført at vi kan forberede oss på 100/100 linje over xDSL... :)

Skrevet
Jeg har idag en 10/1 linje over xDSL (en videreutvikling av ADSL)... altså en gammeldags fasttelefonledning. Fiberkabel er trukket opp til tomtegrensen, men jeg har hele tiden ment at den teknologien er et blindspor mellom xDSL og hurtige mobilnett. Jeg gidder derfor ikke å betale for å få en tilkobling. Sannelig har ikke TDC nå annonsert at ny teknikk har medført at vi kan forberede oss på 100/100 linje over xDSL... :)

I Danmark er det kanskje slik, Telenornettet i Norge særlig i byene er i så dårlig forfatning mange steder, store avstander ut til abbonentene fra sentraler osv. Kobbertråd har i stor grad begrensninger. Med en fiber på 9um kan du med dagens teknologi overføre godt over 30 000 telefonsamtaler på en gang på en fiber. Til nå er det ikke fiberen som begrenser, det er utstyret i hver ende.

Det er masse fordeler med fiber, stor hastighet, er helt avlytningssikker, blir ikke berørt av elektromagnetisk stråling, kan overføre enorme datamengder med stor hastighet, kan strekkes langt av sted(mange mil) uten å måtte trenge repeater på veien.

FTTH(Fibre to the home) er det som er i støtet nå om dagen, her er konseptet å levere TV-tjenester, Telefoni og internett i samme kabel samtidig som å få stor hastighet. et FTTH selskap jeg jobber for til tider tilbyr 400/400 linje foreløpig.

Skrevet

Hehe! Veien ut ifra byggefeltet her er også sånn, har hatt noen opplevelser i det krysset her ja! En en god del som kommer fra venstre i nådeløs fart da jeg smetter ut fra dems høyre og de tuter og blinker med lysa! To ganger har jeg blitt forbanna og stoppa midt i veien og spurt om de ikke skjønner seg på bilkjøring, jeg har nemlig VELDIG kort lunte i trafikken :wink: Og alltid er det kvinnfolk i store SUVer #-o

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...