Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg skal selge noe på eBay.com (noe jeg aldri har gjort før). Hva bør jeg passe på... type 1,2,3... råd. Har noen erfaring her inne?

Kontrollere at PayPal-kontoen din er up and working.

Skaffe full oversikt over hva det vil koste å sende det du skal selge til de landene du er villig til å selge til.

Husk at du bør velge en forsendelsemåte der mottager må kvittere hvis det du skal selge har særlig verdi.

Gjøre et nøye overslag over hvor mye du sitter igjen med når PayPal og eBay har tatt sitt.

Vurdere om det kan ha fordeler å bruke eBay.de, eBay.co.uk eller eBay.com.

Ta gode bilder og lage en god, beskrivende tekst.

Ha 100% stålkontroll på at det du skal selge er i perfekt stand og akkurat slik du beskriver.

eBay er rettet inn mot at kjøperen skal bli fornøyd, og finner denne grunn til å være misfornøyd, risikerer du i beste tilfelle å få handelen nullet ut og måtte betale for porto begge veier.

Det antas at du allerede har brukt eBay til å kjøpe, og at du derfor har en eBay-konto med en viss alder og med høy positiv feedback. :)

Skrevet

Og mange bør kanskje skru ned forventningene og leve etter evne og kjøpe drømmehuset/leilighet når man har spart i noen år. Hører stadig vekk av de eldre at vi unge er utålmodige. Er vel ikke så langt fra virkeligheten.

Skrevet
Og mange bør kanskje skru ned forventningene og leve etter evne og kjøpe drømmehuset/leilighet når man har spart i noen år. Hører stadig vekk av de eldre at vi unge er utålmodige. Er vel ikke så langt fra virkeligheten.

Jeg ser at hus fra 1950-tallet som regel er bygget av mennesker som måtte vente til de var i slutten av 40-årene før de bygget drømmehuset.

Blant hus som er oppført på midten av 1970-tallet, ser jeg derimot at husbyggerne gjerne var i midten av 20-årene.

Skrevet

Noen som er interressert i billig-bil med begrenset (?) levetid?

Noen-og-åtti modell Renault 5

Rød

Gått ca 150-160.000 km

Noe rust ved kanaler

Svetting under motoren (har vært slik i alle år)

Slitte støtdempere foran

Sliten drivknute på høyre(?) side

Greit bensinforbruk

Starter greit og går bra

Splitter nytt Varta 72ah / 680 batteri til verdi 1100,- montert før helgen

Kjøper betaler omregistrering (et tusen og noe...)

Selges kroner 5000,-

Kjørt av moren min. Gått i snitt 16 eller 160 mil i året de siste årene...

SEND MELDING da jeg ikke sjekker tulletråden like ofte lenger...

Skrevet
Da blir det å gå i 2 år da. :)

Mista lappen eller gått på vekta?

Nei han med bimmeren som kjørte i fjellveggen ett par tråder tilbake her..

Skrevet
Kjør den ihjel på ett jorde eller noe, da får du valutta for pengene pluss 2000,- når du leverer den hos høggern!

2500,- som MFjeld sa ja ;-)

Det er grevling-bil, så den er ikke noe stas på jordet.

Tenkte noen kanskje kunne trenge en midlertidig skyss mens deres egen bil er til lakkering, vinterlagring eller whatever ;-)

Ny vifte til varmeapparatet har damen kostet på også. Ikke for at den blir grusomt varmt på vinteren, men den fungerer fint. Holder noen-og-åtti-modell standard.

Fungere greit, men det er ingen typisk ungdomsbil. Mer under kategorien "bruks/pendlerbil"

Skrevet
Jeg skal selge noe på eBay.com (noe jeg aldri har gjort før). Hva bør jeg passe på... type 1,2,3... råd. Har noen erfaring her inne?

Kontrollere at PayPal-kontoen din er up and working.

Skaffe full oversikt over hva det vil koste å sende det du skal selge til de landene du er villig til å selge til.

Husk at du bør velge en forsendelsemåte der mottager må kvittere hvis det du skal selge har særlig verdi.

Gjøre et nøye overslag over hvor mye du sitter igjen med når PayPal og eBay har tatt sitt.

Vurdere om det kan ha fordeler å bruke eBay.de, eBay.co.uk eller eBay.com.

Ta gode bilder og lage en god, beskrivende tekst.

Ha 100% stålkontroll på at det du skal selge er i perfekt stand og akkurat slik du beskriver.

eBay er rettet inn mot at kjøperen skal bli fornøyd, og finner denne grunn til å være misfornøyd, risikerer du i beste tilfelle å få handelen nullet ut og måtte betale for porto begge veier.

Det antas at du allerede har brukt eBay til å kjøpe, og at du derfor har en eBay-konto med en viss alder og med høy positiv feedback. :)

Tusen takk skal du ha... virkelig nyttig... :)

Skrevet

Kl. 20.30 skal samtlige av dere se 71 grader nord!

Og så kan dere få misunne meg som bor her, forresten er neste episode herfra også, se om dere spotter meg da :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...