Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Innvandring er helt ok så lenge de gjør nytte for seg, oppfører seg og ikke ødelegger Norge for etniske nordmenn.

Enig med denne!

------------------------------------------------------------

312239_10150329071741988_581836987_8039893_920073979_n.jpg

:P

Hahaha Den der var bra! :lol:

Skrevet
Da så... Jeg snakket hvertfall ikke om "beriking av kultur", men at mange andregenerasjons innvandrere som fyller mange stillinger i Norges næringsliv.

Norge hadde tilpasset sitt behov og utbygging hvis innvandrerne ikke hadde kommet, men noe kred må vi få...

Selvfølgelig... og det er også et spørsmål om hva man definerer som innvandrer. Historisk er svært mange nordmenn av tysk, svensk og dansk avstamning. Disse menneskene kom i bølger og varierte med hva som var et tegn i tiden. Tyskerne kom i forbindelse med Hansatiden (1300-1700) og som bergverksfolk på Kongsberg og Røros. Danskene kom i forbindelse med at Norge var endel av fellesriket Norge-Danmark (1380-1814). Unionen med Sverige (1814-1905) førte naturligvis til at enkelte svenske familier bosatte seg i Norge. Godt og vel 1 million nordmenn stammer idag fra disse innvandrerne og ingen vil vel påstå noe annet enn at de er norske. Min egen familie kom til Norge fra Danmark og Sverige på 1600 tallet.

Som en liten digresjon er det artig å vite at en stor andel av nederlenderne har norske aner. I løpet av perioden 1600-1800 emigrerte noe over 100000 nordmenn til Nederland (spesielt til Amsterdam). Dette var et anseelig antall på denne tiden (Norges befolkning var på knapt 800000) og mange nok til at svært mange nederlendere idag føler et sterkt slektskap til Norge (og Danmark). Den kanskje mest kjente av disse nordmennene var Cornelius Cruys, som via interessante omveier ble en av grunnleggerne av den russiske marinen. Cornelius Cruys het egentlig Nils Olsen og ble født i Stavanger det herrens år 1655.

Det finnes mange slike historier og flere skal det bli. Jeg er helt sikker på at dagens innvandrere også kommer til å sette avtrykk på historien i Norge. Avhengig av innvandrere er imidlertid Norges økonomi objektivt ikke. Dessverre kan man kanskje si, men til det er den for stor og sterk samt for lite avhengig menneskelig kapital. Relativt få mennesker kan på vegne av oss alle tjene enorme pengebeløp for staten.

Skrevet

312239_10150329071741988_581836987_8039893_920073979_n.jpg

:P

Hehehe! :lol: Den var rå! :D

Nå må du tenke på prosentandelen av Norske folk som også sitter i fengsel da.

Selvsagt sitter det flere Nordmenn i Norske fengsler, det er jo nå snart 5 mill av oss i landet her! Men det sitter inn skremmende mange innvandrere med tanke på den lille prosentandelen de utgjør av den totale befolkningen i landet her!

Skrevet
Syns vi skal droppe slike vitser i grunn..

Kom heller med noen blondinevitser eller noe :)

Hvorfor må vi unngå vitser som driver gjøn med mennesker utfra hvilken hudfarge de har - så lenge den er mørk - mens vi samtidig forventes å gå rundt å synes at det er hysterisk morsomt og helt ok med vitser som framstiller kvinner med lys hud og lyst hår som svært dumme??? :x:x:x

Skrevet

noen der ute som kan hjelpe meg??

spilte et spill hos en kompis på ps2 i 2007 en gang.. et bilspill der du hadde en egen del der det var om og kjøre og kjøre ut i et kryss og lignende og skape mest mulig kolisjoner og eksplosjoner.. noen som kan vite hva det var?? skulle hatt et slikt tankeløst spill idag ettersom jeg ligger her og er "dausjuk" :P

Skrevet

Jeg fikk nå en telefon om at jeg har fått en garasjeplass til, så da får 2002'n stå i nærheten av meg hele vinteren!!! Eneste E30'n som nå trenger garasjeplass, og det har jeg ordnet! Det var gooooooode nyheter :)!

Skrevet
Garasje er for femidotter og kvinnfolk :D

Så er det heller ingen femidotter og kvinnfolk som har flotte veteraner :wink:

Hadde jeg bare funnet meg en garasjeplass eller lagerplass så hadde jeg gått rett og kjøpt meg en strøken E24 635CSI :)

Skrevet
noen der ute som kan hjelpe meg??

spilte et spill hos en kompis på ps2 i 2007 en gang.. et bilspill der du hadde en egen del der det var om og kjøre og kjøre ut i et kryss og lignende og skape mest mulig kolisjoner og eksplosjoner.. noen som kan vite hva det var?? skulle hatt et slikt tankeløst spill idag ettersom jeg ligger her og er "dausjuk" :P

Hmm... kan det være Burnout? Husker å ha spillt det sjæl, og tror det heter Burnout :)

Skrevet
Garasje er for femidotter og kvinnfolk :D

Ja, vi lar en bil som er strøken og som er verdt en del penger stå ute i 4 mnd i 30 minus.... Da er vi ikke femi!!! :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...