Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nyere 1-serie?

Familiebil :) ?

Ja? Har en selv og vi er 2 voksne og 3 barn. :-) Eneste bilen vi har i husstanden. Grei bagasjeplass, ennå mere når setene legges ned. Du kan ha skiboks på taket ved behov, da økes lastekapasiteten med 400-500 liter. Den trekker opptil 1200kg. :-) I det daglige som er til og fra jobb/sfo/trening/handling så holder den mere enn nok. Kanskje en liten utfordring når en skal på langtur, men som nevnt så finnes det "hjelpemidler" for å øke kapasiteten. :-)

Kunne tenkt meg en bil som jeg slipper å leie skaphenger og skiboks for å få med barnvogn og bikkje på tur :)

Skrevet

Heldigvis ferdig med barnevogn, men vi gikk fort fra bagvogn til sportstrille. Hadde E34 sedan da. Ja det med hund er jo heller ikke så enkelt, derfor har vi to katter. Hund er til vurdering, men da blir det en relativt liten rase slik at vi kan ha ett bærbart bur i bagasjerum/baksetet.

Skrevet
Heldigvis ferdig med barnevogn, men vi gikk fort fra bagvogn til sportstrille. Hadde E34 sedan da. Ja det med hund er jo heller ikke så enkelt, derfor har vi to katter. Hund er til vurdering, men da blir det en relativt liten rase slik at vi kan ha ett bærbart bur i bagasjerum/baksetet.

Har sluttet å bruke baggen vi også, men har fortsatt sportsdelen i bruk :) Og hunden er av liten rase, type Lhasa apso :P inngikk avtale med fruen, om hun fikk seg hund, skulle jeg få kjøpe meg E30 M3. Hun gikk med på avtalen. Men da vi skulle kjøpe større bolig så måtte M3n ryke!

Kom dårlig utav den avtalen kan du si :P

Skrevet

Naboen kjørte på en grevling, trodde den var død så heiv den i trunken. skulle vel bruke den til noe ? :roll:

uansett dagen etterpå hadde grevlingen spist seg igjennom og inn i bilen og spist opp hele interiøret haha :applause::applause:

Haha. :lol:

Skrevet
":2wklbak4]Har sittet og sufet etter biler på finn i kveld. Innenfor budsjettet mitt er det skremmende få biler som engasjerer meg (når vi snakker familiebil). Det mest nærliggende er E61, og det er ikke akkurat sånn at jeg kjenner det river mellom beina når jeg tenker på det... Er heller sånn at jeg må overbevise meg selv om at jeg har lyst på en...

Egentlig gjelder det uansett hvilken prisklasse jeg ser på. Familiebiler er rett og slett lite spennende!

To biler er nok den eneste løsningen for å tilfretsstille bilinteressen... Billig løsning...

E46/E39 touring x25i/x30i med ESS kompressor må vele være en fin blanding av sportslig bil og familiebil? :D

Hmm, hjemme fra byen 04.00 i natt, i seng 04.30 og var oppe 08.30 og fin i formen.. Faktisk vært oppi lyktestolpa utenfor her og skiftet lyspære allerede også. :)

Skrevet

Ja? Har en selv og vi er 2 voksne og 3 barn. :-) Eneste bilen vi har i husstanden. Grei bagasjeplass, ennå mere når setene legges ned. Du kan ha skiboks på taket ved behov, da økes lastekapasiteten med 400-500 liter. Den trekker opptil 1200kg. :-) I det daglige som er til og fra jobb/sfo/trening/handling så holder den mere enn nok. Kanskje en liten utfordring når en skal på langtur, men som nevnt så finnes det "hjelpemidler" for å øke kapasiteten. :-)

Kunne tenkt meg en bil som jeg slipper å leie skaphenger og skiboks for å få med barnvogn og bikkje på tur :)

Folk har forskjellige preferanser og behov når det gjelder bil, men de aller fleste har nok objektivt en litt større familiebil enn de strengt tatt trenger. Dette er selvfølgelig veldig OK den dagen man virkelig trenger plassen, men store deler av tiden kjøres bilen med mye ekstraplass. Det blir litt som for et bilbud. De ønsker nødig å gi fra seg oppdrag fordi varebilen er for liten. Ergo er det bedre å ha en stor nok varebil. Man kan jo ikke sette igjen minstemann på fortauet heller fordi det ikke er plass i bilen når familien skal på sommerferie.

Vi har imidlertid klart oss fint med vår E46 Touring siden tidlig i 2004. Eldstemann har blitt voksen og minstemann har blitt en stor gutt. Vi er derfor enn så lenge 3 voksne og et barn når vi bruker bilen i forbindelse med ferier og familieutflukter. Det er ingen problemer med plassen og takboks/tilhenger har vi aldri hatt. Vi har kun vår E46 og den brukes til alt. I likhet med de aller fleste andre biler kjøres den stort sett uten nevnverdig bagasje. Et par handleposer og kanskje en skolesekk... og slikt får man også plass til i en Golf.

Den største utfordringen når det gjelder plassen i vår bil har vi når vi skal på skiferier i Norge. Slalomstøvler og annet utstyr tar mye plass, men det er kun eldstemann som står på slalom/board... vi andre er langrennsfolk og tre par skistøvler tar ikke mye plass. Ski og board får uten problemer plass på skistativet.

Selvfølgelig er det litt pinglete å komme på steder som f.eks hotellet på Kvitfjell i en gammel godt lastet E46 318d Touring. Er man sensitiv for evt. sosiale reaksjoner krever det nok litt psykisk styrke å ha en enkel E46 som familiebil vis a vis store og imponerende Audi´er og BMW´er med gromme motorer. Jeg kunne ikke bry meg mindre og trives med at vår bil koster ører istedenfor tusenlapper. Vår bil er beskjeden, men det er drivstofforbruket og de samlede bilkostnadene også... :)

Skrevet
":174hxonc]

Egentlig gjelder det uansett hvilken prisklasse jeg ser på. Familiebiler er rett og slett lite spennende!

To biler er nok den eneste løsningen for å tilfretsstille bilinteressen... Billig løsning...

Akkurat derfor kjøpte jeg Skoda som familiebil.

Forrige bilen var jo en e61 535d som jeg mente var noe av det beste jeg kunne ha innen familiebil..

Men problemet for meg er at det fremdeles er en stor og tung diesel :?

Ikke akkurat billig er den heller for en 5 år gammel bil uten noe form for reklamasjonsrettigheter.

Nå har familien alt vi trenger med Skodaen. Garanti i 5år, 4wd, stasjonsvogn med god plass osv.

Så når budsjettet en gang i fremtiden har økt litt igjen, kan far kjøpe seg akkurat hva han vil ha som kosebil :D

Skrevet

Mitt store problem er jo fortsatt barnesetene... Vogn ser ut til å løse seg til våren, da vi går over til en mye mindre trille når vi skal noe sted med bil.

En har jo e46 330i, audi rs4, og slikt, men bakseteplassen blir for liten. Kanskje en e39 M5 kunne gjort jobben. Ser for meg at alle valgene gir vesentlig dyrere bilhold, og ikke minst drivstoffutgifter.

-Roger-: Nettopp! Med bilen jeg har nå (Touranen) og fortsatt sparing slik jeg gjør nå, så kan jeg cashe inn akkurat den bilen jeg har lyst på om et par år. Det hadde passet meg utmerket, selv om behovet for en nyere familiebil sikkert også melder seg om ikke alt for mange år. Touranen er jo en 2004 modell, som nå har gått 190.000km. Ikke det at det kan merkes på noen som helst måte ennå.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...