Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
":1kgsa3jc]293361_273337469364341_159598300738259_890283_1475544176_n.jpg

Bilde fra Lamboshooten han fotokompisen min hadde.

Hva slags lambo er dette ? syns det ligner mer på bugatti !?

Skrevet
Fant noen som har snakket om det for 3-4 år siden.

Og da virket det som 2-4k i bot var det de hadde fått.

Trodde også det var mer eller mindre som å kjøre uten lappen..

Det stemmer.

Det ble gjort en innskjerping på dette området for to år siden, fordi praksisen i politidistriktene tidligere hadde variert.

Tar jeg ikke helt feil, utgjør den nye, standardiserte bøtesatsen for kjøring uten nødvendig BE-førerkort kroner 8000 + et halvt års sperrefrist for oppkjøring. Dette gjelder første gang man blir stoppet.

Skrevet

Har fått tilbud på en 96/97 Golf 3 1.9tdi til 1500 penger.

Har gått 330.000 km og trenger sveises i bakkant av kanalene samt ett hull under baksete.

Trenger også ett hjullager og ny bakpotte.

Verdt å bruke penger på?

Hvis du kjenner noen som er flinke til å sveise, så. :)

330.000km kan ikke akkurat kalles småkjøring - men småkjørte turbodieselbiler er generelt også noe jeg er småskeptisk til. ;)

Skrevet
Ja, sånn går no dagan. Helvetes kjeftskur som møtte meg på jobb i dag. Koselig og motiverende... Satt i landsstyremøte for fagforeningen onsdag, torsdag og fredag i min friturnus og reiste derfor hjem ca 4 timer tidligere enn normalt på tirsdag. For å forberede meg, representere firmaet og fagforeningen på ordentlig vis i stedet for å sitte der uten å vite hva jeg skal si. Det var visst forferdelig. Jeg vet hvertfall hvem som sier fra seg det vervet som tillitsvalgt umiddelbart.

Høres ut som helt klassisk framgangsmåte for å bli kvitt brysomme (dvs. dyktige?) tillitsvalgte. Har ikke du avtale om frikjøpt tid for å slippe å bruke fritiden til fagforeningsarbeid? :?

Skrevet

Jeg får betalt dersom møtene er i min arbeidstid, men jeg får ikke betalt eller ny fri dersom møtene er i min turnusfri.

Men...! Min turnusfri er jo faktisk en fritid jeg har vært på arbeid for å få, så akkurat det er helt tragisk og utrolig dumt.

Skrevet
Jeg får betalt dersom møtene er i min arbeidstid, men jeg får ikke betalt eller ny fri dersom møtene er i min turnusfri.

Men...! Min turnusfri er jo faktisk en fritid jeg har vært på arbeid for å få, så akkurat det er helt tragisk og utrolig dumt.

Det er ganske vanlig at tillitsvalgte har framforhandlet betalt arbeidstid hver uke der de kun jobber med fagforeningssaker. F.eks. en halv dag pr. uke, men dette avhenger veldig bl.a. ift. hvor mange medlemmer de representerer.

Har du sjekket med foreningskontoret ditt om løsningen du har er den beste det er mulig å forhandle fram?

Skrevet
Fant noen som har snakket om det for 3-4 år siden.

Og da virket det som 2-4k i bot var det de hadde fått.

Trodde også det var mer eller mindre som å kjøre uten lappen..

Det stemmer.

Det ble gjort en innskjerping på dette området for to år siden, fordi praksisen i politidistriktene tidligere hadde variert.

Tar jeg ikke helt feil, utgjør den nye, standardiserte bøtesatsen for kjøring uten nødvendig BE-førerkort kroner 8000 + et halvt års sperrefrist for oppkjøring. Dette gjelder første gang man blir stoppet.

Høres bra ut !

Så lenge jeg ikke mister lappen er jeg fornøyd :)

Skrevet
Har sett hvitblinkere til 02 til noen hundrelapper :P

Har fått tilbud på en 96/97 Golf 3 1.9tdi til 1500 penger.

Har gått 330.000 km og trenger sveises i bakkant av kanalene samt ett hull under baksete.

Trenger også ett hjullager og ny bakpotte.

Verdt å bruke penger på?

Skal ikke vrakpanten gå opp og? Kan jo ikke slå feil.

Skrevet
Diablo. :)

:roll: Såklart.

Hva heter den Bugatti'n den ligner på ? Hvis noen vet hvilken jeg mener ?

EB110 tenker jeg. :)

Stemmer :D

Skrevet

Noen formeninger om hva jeg skal velge av Nokian Hakka7 og Continental ICE Contanct?

Continental er årets testvinner, og noe billigere enn Nokian. Men, av en eller annen grunn har jeg mere tro på Nokian..

Her ute i havgapet har vi vel alle vinterfører som går an, med snøføre, glattis (mye), slaps, underkjølt regn osv osv..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...