Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morsomt at du spør, jeg har tenkt på dette innimellom. Registrerte meg med en gang på digipost. Aldri fått noe som helst. Enda det hender jo man får brev fra mer eller mindre store organisasjoner som jeg innbiller meg må kunne spare MASSE på digital distribusjon. Bortsett fra kanskje to ting: Posten tar seg portobetalt uansett, så det er ikke så stor forskjell for avsender. Og brukere, regner med det er svært begrenset hvor mange digipostkasser som er opprettet. Før dette betyr noe kult eller store fordeler tror det tar veldig lang tid før dette blir et innarbeidet system for distribusjon. Synd, for det virker som et gjennomtenkt og smart system.

Om NAF-test kan jeg bare si at jeg ikke angret et sekund på å ta det, men jeg vet ikke hvor mye ansvar NAF har med ting de burde ha oppdaget, ikke tenkt på det før.

Synd de ikke bruker den ihvertfall. Spesielt for meg som jobber på sjøen. Er ikke alltid like gøy å komme hjem etter 6 uker, til en svær haug med regninger osv.

Det er ikke slik at man må "registrere" hos avsender at man bruker digipost eller noe?

Blir vel nødt til å ta en slik test. Hjelper sikkert litt når man skal kjøpe en bil usett. ;)

Det var noe annet lurt jeg og skulle spørre om, men det har jaggu evakuert hjernen totalt.. :-k#-o

Skrevet
Gammel post brakt til liv, men jeg holder akkurat på å oppdatere meg:

Kanskje bare jeg som begynner å bli gammel, men har absolutt ikke sans for det bremselyset som går over halve bilbredden... Er dette standard på alle 1serie coupé?

Vet ikke om alle 1-er coupéer har det, men har du sett refleksene på bakfangerne til E60 o.l.? Det er så stygt og tragisk. Midt på fangern på begge sider har dem nå begynt å montere reflekser........

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10022904

Politibetjent etterforskes etter råkjøring

En 49 år gammel politibetjent fra Nordland etterforskes av Spesialenheten for politisaker etter at han kjørte i 203 kilometer i timen i jakten på en råkjører.

Råkjøreren ble dømt for å ha kjørt i 136 kilometer i timen på den ulykkesbelastede veistrekningen mellom Tverrlandet og Godøynes i Nordland.

...

Han betegner ikke hastigheten på 203 kilometer i timen som spesielt uvanlig i UP-sammenheng.

- Det er klart jeg vet at jo fortere man kjører, jo farligere er det. Men her har jeg fått en ung, livsfarlig råkjører av veien. Ingenting av det vi gjorde, strider mot det vi har lært. Dette var etter boka, sier han.

Kjenner jeg blir litt provosert. Det denne purken i grunn sier er at det er langt tryggere at han, som 49-åring, kjører i 203 km/t enn at en yngre person kjører i 136 km/t.

Hei purkfaen! Det er en grunn til at vi aldri ser 50-åringer i Formel 1. Ikke overdriv dine egenskaper bak rattet!

Skrevet

Jippii :D Da var søknaden min til Statens Vegvesen om montering av Turbo på E36'n godkjent :) Så da er det bare å begynne og bygge etter deres retningslinjer :) Søkte om effekt på 192hk :)

Skrevet

Hei purkfaen! Det er en grunn til at vi aldri ser 50-åringer i Formel 1. Ikke overdriv dine egenskaper bak rattet!

Dagens Formel 1 er for pusekatter. Rally er derimot for menn. Sébastien Loeb er 37 og har stadig mye å gå på. Petter Solberg er 38 og Martin Schanche ble europamester som 50-åring. Bare for å nevne noen eksempler... :)

Skrevet
Dagens Formel 1 er for pusekatter.

Rally er en tøff sport, men rallycross er for bygdetullinger. Schanches bragder er for meg like imponerende som at Kjell Magne Bondevik klarer å ta på seg buksa selv.

Formel 1 krever det ypperste av det ypperste av sjåførene. Det er en grunn til at Schumacher ikke hevder seg lenger. Han er sannsynligvis den mest talentfulle personen som noensinne har kjørt F1, men nå er han for gammel. Teknologien har nok gjort det både lettere og ikke minst tryggere å kjøre en Formel 1-bli, men det betyr ikke at førerne bare er til pynt. De er fortsatt det beste som er å oppdrive på planeten. Jeg føler meg sikker på at Senna, Fangio, Schumacher og andre storheter ville ha hatt tøff konkurranse i dag om de var født på 80-tallet. Fangio hadde nok aldri fått seg et sete i det hele tatt.

Bmwnissen: Jeg har ikke prøvd Dirt 3, men Driver SF er ganske morsomt.

Skrevet
Dagens Formel 1 er for pusekatter.

Rally er en tøff sport, men rallycross er for bygdetullinger. Schanches bragder er for meg like imponerende som at Kjell Magne Bondevik klarer å ta på seg buksa selv.

Formel 1 krever det ypperste av det ypperste av sjåførene. Det er en grunn til at Schumacher ikke hevder seg lenger. Han er sannsynligvis den mest talentfulle personen som noensinne har kjørt F1, men nå er han for gammel. Teknologien har nok gjort det både lettere og ikke minst tryggere å kjøre en Formel 1-bli, men det betyr ikke at førerne bare er til pynt. De er fortsatt det beste som er å oppdrive på planeten. Jeg føler meg sikker på at Senna, Fangio, Schumacher og andre storheter ville ha hatt tøff konkurranse i dag om de var født på 80-tallet. Fangio hadde nok aldri fått seg et sete i det hele tatt.

Bmwnissen: Jeg har ikke prøvd Dirt 3, men Driver SF er ganske morsomt.

Poenget er at Formel 1 er ødelagt av rigide og tildels tåpelige regler. Interessen er på verdensbasis fallende av samme årsak og WRC har for mange erstattet Formel 1 som den arenaen som best representerer skikkelig bilsport og sjåførkunnskaper.

Jeg er ellers enig i at rallycross befinner seg på et lavere nivå, men sporten fungerer som et rekrutteringssted for mer avansert rallysport. Martin Schanche og bl.a Trond Schea var umåtelig store på deres tid... akkurat som Petter Solberg er idag. Forskjellen er at WRC har beveget seg fremover, men det har Formel 1 dessverre ikke som bilsport.

Skrevet

Ser ingen problemer med at politimannen kjørte fort. De har trening i slike ting, og i tillegg forventer andre trafikanter at de kommer fort når de kjører med blålys.

Nå vet jeg ikke hva slags vei det her er snakk om, men er det 100-sone er det da null problem å kjøre i 200 med blålys. (Det er forøvrig også bagatellmessig å kjøre i 130, men det er en annen sak.)

Så akkurat et gammelt par utenfor her nå. Mannen i elektrisk rullestol, og dama gående på siden mens hun holdt seg fast, slepende på en hvit stokk. Håper jeg slipper det der når jeg blir gammel!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...