Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er akkurat dette ganske uinteressant, da selv Alpinaen blir veldig treig sammenlignet med bilen jeg kjører i dag, og "Streetcred" er så uinteressant som det kan bli. Det er kun spesielt interesserte som vet hva en B12 er uansett. Og som du sier, det er et samlerobjekt. Jeg har ikke råd til å samle på biler, men jeg har råd til å ha en 750i som sommerbil. ;)

Hadde B12en hatt rett fargekombo/utstyrsnivå etc. hadde jeg nok valgt den istedet, men det er ikke så interessant å kjøpe en bil fordi andre synes det er tøft at den er skjelden.

Jeg er selvfølgelig ikke uenig med deg i at man først og fremst bør kjøpe den bilen man har lyst på og føler seg komfortabel med... det skulle bare mangle. I generelle vendinger er imidlertid en velholdt E38 B12 som en 750i... bare med vesentlig mer av alt.

Flere generelle betraktninger... en Alpina er mer sjelden enn en M-modell, men det kniper litt med respekten for dette hos mange. Alpina fungerer sogar i mange tilfeller som et slags testlaboratorium for tekniske konsepter BMW først noen år senere presenterer i en større skala. BiTurbo konseptet er et godt eksempel i denne sammenhengen.

Skrevet

Jeg ble frastjålet 3 biltema ventilhetter for en del år siden i Ås (den 4. var skrudd av og satt mitt på biltaket), og mener vi diskuterte tyveri av ventilhetter i en egen tråd for et par år siden, så det er ikke et nytt lavmålsfenomen ihvertfall..

Skrevet

Vi har ei ny jente i administrasjonen her nå, møtte henne i gangen nå nettopp å klarte gå rett på ei åpen dør.. Hun er rett og slett aldeles for søt :)

Skrevet
Vi har ei ny jente i administrasjonen her nå, møtte henne i gangen nå nettopp å klarte gå rett på ei åpen dør.. Hun er rett og slett aldeles for søt :)

Feil hode som tenker? :D

Edit: Blir like imponert hver gang jeg ser denne videoen. Er 1 enkelt tagning. Jævla bra arbeid :)

Skrevet

Jeg er selvfølgelig ikke uenig med deg i at man først og fremst bør kjøpe den bilen man har lyst på og føler seg komfortabel med... det skulle bare mangle. I generelle vendinger er imidlertid en velholdt E38 B12 som en 750i... bare med vesentlig mer av alt.

Flere generelle betraktninger... en Alpina er mer sjelden enn en M-modell, men det kniper litt med respekten for dette hos mange. Alpina fungerer sogar i mange tilfeller som et slags testlaboratorium for tekniske konsepter BMW først noen år senere presenterer i en større skala. BiTurbo konseptet er et godt eksempel i denne sammenhengen.

Misforstå meg rett, jeg har lyst på Alpina B12, mere enn noe annet faktisk, men det å kjøpe en modell, kun fordi det er den eneste som er til salgs har jeg gjort før, og det kommer jeg ikke til å gjøre igjen. Da sitter man bare igjen med en bil man ikke er helt fornøyd med.

Da ville jeg heller ringt Tollvesnet og spurt om "gjeldende bruktpris" for en B12 vil bli basert på den som er til salgs pr. i dag, slik at man på den måten kan importere en tilsvarende bil som samsvarer mere med det man faktisk ønsker av utstyr og fargekombinasjoner, uten at man må betale 330 000,- i engangsavgift.

Skrevet

Ja hva synes du om DS3 unge mann?

Tja, den var OK. Ikke mer. Blei ikke akkurat gira av å kjøre den. Jeg ble vel heller litt trist. Det var GODT å levere den fra meg og sette seg i E92n igjen. Haha.

Skrevet

Ja hva synes du om DS3 unge mann?

Tja, den var OK. Ikke mer. Blei ikke akkurat gira av å kjøre den. Jeg ble vel heller litt trist. Det var GODT å levere den fra meg og sette seg i E92n igjen. Haha.

Når man først har smakt på ordentlig tysk bil, er det vanskelig å gå tilbake til amerikansk/italiensk/fransk/japansk osv. Heller ikke Volvo er i nærheten selv om bilene gjerne koster like mye som BMW i Norge...

Men det er grei, BMW leverer overlegen pakke uansett :) Får håpe din neste BMW ikke har så mange motorproblemer da ;)

Skrevet

Tenk deg hvordan det må være og måtte ta buss flere ganger daglig, også måtte stå å vente på jævelskapet hver mårra i hundre minusgrader, vind og pjusk snø etc hveeer dag.... hmmm må være fælt å ta buss... =/ (*gråter*)

Skrevet
Tenk deg hvordan det må være og måtte ta buss flere ganger daglig, også måtte stå å vente på jævelskapet hver mårra i hundre minusgrader, vind og pjusk snø etc hveeer dag.... hmmm må være fælt å ta buss... =/ (*gråter*)

Selvgjort er velgjort:)

Skrevet

Har gått på skole Zibiri. Da var jeg glad om sommeren hvis bussen ikke kom! :lol::mrgreen: Har ventet på buss alt for mye selv, forbanna drit. Jeg skal til sveisararen min i dag og se på E30'n så jeg har ikke tid til slik tull!

Skrevet

Har sittet mye på buss siste året :P Verste er gåavstanden til busstasjonen fra enkelte kompiser :P

Gå i 15-20 min. for å ta bussen, vente 15-20 min. på bussen, sitte i bussen i 15-20 min., gå 10 min. hjem... Veldig slitsomt når en bare skal ta en kjapp tur i kulda - med bil er det å ta heisen ned til fellesgarasjen, kjøre til kompisene 10-20 min., parkere og gå et halvt minutt :P

316: Gidder ikke bruke Mini-en om vintern? Eller er E30-en din vinterbil?

Skrevet

Minien ruller året rundt den... E30'n får aldri se snø igjen... Har rustsveist den rimelig heftig nå, så det blir ikke mer vinterkjøring på den.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...