Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du gidder å ta dem med og har mulighet til å møtes en liten stund, si fra da :P Vil helst slippe drittkapsler på akkurat den bilen :)

Såfremt de er 14" og i god stand, da :P

Skrevet
":1zp94trg]

Naboen kom forresten hjem fra ferie og klarte å knekke nøkkelen i sikkerhetslåsen på døra. I tillegg til at det er LITT kjipt å komme hjem fra ferie utpå kvelden, med samboer og barn på 6 mnd, og ikke komme seg inn, er det også litt kjipt at de måtte ut med 5000,- til en låsesmed for å komme seg inn...

What... hele 5000 kroner!!... Ågerpris og ren utnyttelse av folk i en vanskelig situasjon. Uforskammet er det.

Jeg er enig i at det generelle kostnadsnivået i Norge, krav til papirarbeid, dokumentasjon, rapportering osv. sammen med en generell mangel på håndverkere, fører til svært høye sluttsummer på fakturaen.

Men at denne summen er oppsiktsvekkende, synes jeg ikke.

I dag er det vanskelig å få en håndverkeregning til å komme på under 2000 kroner. Tar man så utgangspunkt i minimumsfakturering av to timer ved oppmøte og dobbel pris for utrykning etter kl. 22, er det klart at dette kommer til å koste.

Hvis låsen i tillegg måtte bores opp, kommer vel også utgifter til ny låsesylinder og nøkler i tillegg.

Så nei, jeg er ikke veldig overrasket.

Vi måtte ha en ny utgangsdør pga. et innbruddsforsøk og prisen for to nye godkjente låser (byttet terrasselåsen også når vi først var igang) samt arbeide var ca. 2300 kroner inkl. mva.

Hvis dette inkluderer ny låskasse, er dette svært gunstig etter norske forhold.

Det ville ikke overraske meg at kun oppmøte for å legge om låsesylinder til nye nøkler ville kunne koste tilsvarende i Norge.

Skrevet

noe: Hvis du hadde sett hvordan E30'n min så ut på enkelte steder, så hadde du satt E28'n din i garasjen og latt den hvile til mai! :mrgreen:

Skrevet
noe: Hvis du hadde sett hvordan E30'n min så ut på enkelte steder, så hadde du satt E28'n din i garasjen og latt den hvile til mai! :mrgreen:

Rust man ikke kan se, tenker man ikke på. :P

Senkesett, derimot....

Skrevet

Ikke klag! :P

Skrevet

Om noen fra midtnorge og oppover, som liker og ta bilder, vil se Nordlys, så er det på tide og se ute..;) Aktivitetsnivå 7 av 10 foreløpig!!

Forøvrig gleder jeg meg til nykameraet kommer i morge..8) Får prøve noen bilder av E91`n i morgenkveld om været er med meg!

Skrevet

Skal ikke bli brukt så mye og bli vasket veldig ofte etter bruk. Selv i dag blir den kjørt knappe 100 km. i uka.

Rust man ikke kan se, tenker man ikke på. :P

Senkesett, derimot....

Jeg får vente med å gjøre den ny til jeg har vunnet i lotto ;) Ting kommer.

Skrevet
18_668392736.jpg

18_-1016081603.jpg

IKKJEEE BRAAA! :!:

Hvor har jeg nå gjort av siklesmekken??

100k for å fikse en 1.8T?? Får jo brukte motorer med lav km for under 20k..

Hvorfor høres du overrasket ut over hundretusenkronersanslaget? ;)

Hva koster egentlig en fabrikkoverhalt byttemotor fra Audi - 35-40.000 kroner?

Legg så til 40 arbeidstimer à kroner 1.000.

Så har vi utgifter til ny termostat, clutch og svinghjul som Audiverkstedet helt sikkert mener bør byttes når man først har satt i gang.

Til slutt runder vi av med 25% moms til onkel jens og tante kristin.

Jupp, 100.000 er ikke akkurat overraskende. :|

Sant nok, kosta jo 25.000 å overhale plenklippermotoren i skropelen til x-frøkna også tross alt.

Skrevet

What... hele 5000 kroner!!... Ågerpris og ren utnyttelse av folk i en vanskelig situasjon. Uforskammet er det.

Hvis dette inkluderer ny låskasse, er dette svært gunstig etter norske forhold.

Det ville ikke overraske meg at kun oppmøte for å legge om låsesylinder til nye nøkler ville kunne koste tilsvarende i Norge.

Prisen inkluderte to nye låskasser, ombygging av en låssylinder (slik at vi kun har en nøkkel) samt montering. Hoveddøren måtte også skiftes (jeg hadde på forhånd kjøpt en ny hoveddør) og hele låsesmekanismen overflyttes til den nye døren (stag og låseslåer). Dette hjalp reparatøren meg med uten tillegg i prisen. Jobben ble gjort rett etter kontortid ved 17:30 tiden.

Skrevet
Jeg får vente med å gjøre den ny til jeg har vunnet i lotto ;) Ting kommer.

Bytt motor først? :mrgreen: 518 går jo som en bøtte med møkk! :P

Skrevet

Apropos noe som ikke går som en bøtte møkk. Audi A4 kommer nå med et par oppgraderte motorer og hvis mine opplysninger er korrekte er spesielt den sterkeste rimelig imponerende. Audi A4 2.0 TFSI med 211 HK (mellom 4300 og 6000 rpm) har et dreiemoment på hele 350 Nm mellom 1500 og 4200 rpm. Fine tall... og det er nok til at den klarer 0-100 Km/t på 6,9 sekunder og en topphastighet på 250 Km/t. Det som imidlertid virkelig er imponerende (hvis det er korrekt) er at gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring er lave 0,64 liter/mil (landevei 0,53 liter/mil).

For å sette dette i perspektiv... F20 118i har et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på 0,59 liter/mil (landevei 0,49).

Det er sannelig ikke mange argumenter igjen for å kjøpe en dieselmotor.

Skrevet
Kjøpte han ikke en ny da? Fikk til samme pris som den brukte?

den som stod på Bilsalongen er nå min.

den var helt ny, kun gått 9km!

hadde en fin tur hjem, å gliser sitter på enda :) bilder kommer :)

Skrevet
Det er sannelig ikke mange argumenter igjen for å kjøpe en dieselmotor.

Gledelig å se at bensinmotorer klarer å matche det diesel engang var enestående på :)

Grattis!! :D

Skrevet
Kjøpte han ikke en ny da? Fikk til samme pris som den brukte?

Javisst faen :D Grattis unge mann! Kan tørke av deg gliset over helga hvertfall :mrgreen:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...