Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Men bortsett fra en hel haug med folk med nisselue her på berget, fire svensker, en tysker, to russere og muligens fire polakker, så er det ingen som bryr seg hvem som går fortest på bortover-ski. Makan til lite spennende idrett. Eneste som matcher det i kjedelighet må være hopp.

Det er ikke sport hvis det ikke har motor! :twisted:

Jeg er helt enig med deg når det gjelder fotball, golf, synkronsvømming, kajakk, ping-pong, trav og mye mer, men akkurat langrenn har jeg virkelig sansen for. Jeg gikk selv for IL Heming (et lokalt idrettslag fra Slemdal i Oslo) i min ungdom og skiturer i Nordmarka er noe av det jeg savner aller mest her i Danmark. Jeg synes derfor at det er fantastisk flott å se hvor fint Holmenkollen har blitt med de nye hoppbakkene, skianlegget og alle menneskene i løypene under VM. Unge skiløpere som Northug, Bjørgen, Johaug, Størmer med flere er det beste Norge har... bare se på Bjørn Dæhlie... han er vel snart god for en halv milliard kroner i selvskapte penger. Ikke at penger er det viktigste, men disse folkene står for de beste tradisjonene vi har i Norge (og gudene skal vite at jeg skulle ønske at det var tilsvarende i her Danmark). Jeg er ellers helt enig med deg at det snart begynner å bli et problem for langrennssporten at Norden og spesielt Norge er såpass dominerende som vi er. Det hjelper jo ikke at vi er verdens beste til å gå på ski under et VM hvis ingen andre interesserer seg for konkurransen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett den filmen "23" eller noe sånt, med Jim Carey? Handlet om vrangforestillinger rundt tallet 23 om jeg ikke husker feil (lenge siden jeg har sett den)

Ja, den får deg til å tenke! Synes den var veldig bra :)

Satt med dama etterpå og sjekka navnene våre, og div andre muligheter med tallet 23 :P

Så kom hu på at husnummeret er 23... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Canadierne sa etter seiren dems (stafett?).

"Det er mulig det kommer med på sportsnyhetene etter lilleputthockey" (eller om det var lilleputtbaseball) Hvertfall ikke store interessen der borte :)

Ellers gir jeg mest kred til Tord Asle Gjerdalen (sølv) som gjennomførte 5-mila i pilotbriller. Stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesstart er gørr. Det var mye artigere før med individuell start og sekundering underveis. Da var det spenning gjennom hele løpet. Sånn som det er nå kan du likså godt slå på noen km før målgang, så får du med deg det som er verdt å se. Skjønner at fellesstart er mer morsomt for de som er på arenaen, men for tv-seere er det verdiløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesstart er gørr. Det var mye artigere før med individuell start og sekundering underveis. Da var det spenning gjennom hele løpet. Sånn som det er nå kan du likså godt slå på noen km før målgang, så får du med deg det som er verdt å se. Skjønner at fellesstart er mer morsomt for de som er på arenaen, men for tv-seere er det verdiløst.

+ 100. Fellesstart er en uting i langrenn. Jeg synes også at de bør gå et par lange turer inn i skauen på 5 mila istedenfor flere korte turer rundt omkring som idag. NRK og andre TV stasjoner får bare få ut fingeren å ta en tur ut i skauen de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 100. Fellesstart er en uting i langrenn. Jeg synes også at de bør gå et par lange turer inn i skauen på 5 mila istedenfor flere korte turer rundt omkring som idag. NRK og andre TV stasjoner får bare få ut fingeren å ta en tur ut i skauen de også.

Problemet er nok kostnader for TV selskapene... Flere kameraer er upopulært, kontra 20 kameraer som filmer løperne en gang på hver runde. Blir billige og mer dekning for mindre kroner, noe den bransjen liker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo ikke at vi er verdens beste til å gå på ski under et VM hvis ingen andre interesserer seg for konkurransen... :roll:

Hvor stort er egentlig langrenn i andre land enn Norge?

Sverige, Finland, Russland, Kasakhstan, Tyskland, Polen, Sveits, Østerrike, Italia... og i noen grad Frankrike, USA og Canada. Her i Danmark har VM blitt nevnt i tre-fire NTB/Ritzau meldinger. Northug har blitt nevnt pga. oppvisningen foran målstreken vis a vis svenskene og Therese Johaug har blitt nevnt fordi hun er vant 3 mila, er blond, har blå øyne og er generelt søt (og det er jo korrekt nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":3pv5di1k]Som Canadierne sa etter seiren dems (stafett?).

"Det er mulig det kommer med på sportsnyhetene etter lilleputthockey" (eller om det var lilleputtbaseball) Hvertfall ikke store interessen der borte :)

Ellers gir jeg mest kred til Tord Asle Gjerdalen (sølv) som gjennomførte 5-mila i pilotbriller. Stil!

Sølvmedaljen som forøvrig var bronse :P

Og alle sammen, jo, det er fint med fellesstarter. Northug er en herlig kar som ordner opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...