Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet en måned i Dubai og en måned i Abu Dhabi det siste året, og har sett ganske mye tøffe gamle biler stående. 540i, 750i/740i, gamle s-klasser osb. En svenske jeg jobba med der kjørte en Lincoln Navigator som var rimelig bra utstyrt, samt en gammel Cadillac. Når jeg jobbet med han noen uker snakket han om at han ville kjøpe seg en eldre Rolls også, og alle bilene hadde han planer om å ta med hjem til Sverige. Omtrent uten kostnader :/

Kjøres mye fett der nede, men kjøres jaggu mye dritt også! Taxi i Norge er himmel i forhold til der nede.

Skrevet

Har jobbet en måned i Dubai og en måned i Abu Dhabi det siste året, og har sett ganske mye tøffe gamle biler stående. 540i, 750i/740i, gamle s-klasser osb. En svenske jeg jobba med der kjørte en Lincoln Navigator som var rimelig bra utstyrt, samt en gammel Cadillac. Når jeg jobbet med han noen uker snakket han om at han ville kjøpe seg en eldre Rolls også, og alle bilene hadde han planer om å ta med hjem til Sverige. Omtrent uten kostnader :/

Kjøres mye fett der nede, men kjøres jaggu mye dritt også! Taxi i Norge er himmel i forhold til der nede.

På en måte er det mange kupp å gjøre der... På en annen måte så er det mange av de bilene som ikke blir behandla bra, dette gjelder også biler fra Øst-Europa etter det jeg har hørt... Fattern hadde med seg bilsalgsbiten i en lokal avis (fra Dubai), fy faen for noen priser!

Hvordan er det med veier der da? Finner mange noen lokale perler eller er det bare kjipt og tørt over alt? Halve opplevelsen er jo flotte veier. I Norge og Sverige kan man plutselig, på en vanlig kjøretur, oppdage et bra stykke skogsvei og kose seg i hjel om sommern :) Men lurer på om man finner noe slikt på den kanten og... Døvt å ha en Ferrari men kun smoothe motorveier som går rett frem å leke på :)

Skrevet
Hva er den facebook greia med at alle skal flytte utenlands i diverse måneder?

har jeg også prøvd å finne ut av

Det skal være for å skaffe oppmerksomhet rundt temaet brystkreft.... Noe jeg mener ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt. Idiotisk, hve med og heller poste en slik melding:

ISTEDEN for å poste tall og land på statusen for å rette fokus mot brystkreft jenter, så post heller kontonummeret til den NORSKE kreftforeningen: 5005 05 11011. Og givertelefonen 820 44 770 ( 175kr )

Skrevet
På en måte er det mange kupp å gjøre der... På en annen måte så er det mange av de bilene som ikke blir behandla bra, dette gjelder også biler fra Øst-Europa etter det jeg har hørt... Fattern hadde med seg bilsalgsbiten i en lokal avis (fra Dubai), fy faen for noen priser!

Hvordan er det med veier der da? Finner mange noen lokale perler eller er det bare kjipt og tørt over alt? Halve opplevelsen er jo flotte veier. I Norge og Sverige kan man plutselig, på en vanlig kjøretur, oppdage et bra stykke skogsvei og kose seg i hjel om sommern :) Men lurer på om man finner noe slikt på den kanten og... Døvt å ha en Ferrari men kun smoothe motorveier som går rett frem å leke på :)

Veiene der nede er strøkne. Mellom Abu Dhabi og Dubai er det stort sett 4 felt i hver retning hele veien, om ikke mer. 120 fartsgrense var det vel, men alle kjørte i ca 160. 15 mil tror jeg det var, betalte 350kr eller noe sånt for taxi hver vei (220UAD).

Inne i byene er det også et mer gjennomført preg på veiene, store årer med 3-4 felt i hver retning, og veldig lite kø i forhold til antall biler der. Tror ikke det finnes noe særlig inspirerende veier der, noe som også var merkbart med tanke på hvor lite motorsykler det var der nede. En og annen harley bråkebøtte, nesten ingen på R-sykler.

Om jeg skulle jobba der over lengre tid (3mnd+) skulle jeg fint funnet meg en gammel e34 m5/540i.

Skrevet

Det ble diskutert Maggi Juicy Chicken her for en tid tilbake. Hva slags kylling brukte dere i den posen? Funker det med fileter eller må en ha en hel ustekt kylling?

bimmers.no/matprat ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...