Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med kjæresten til dattera mi i dag for å øvelseskjøre. Det første han gjør etter 400-500 meters kjøring er å prøve å kjøre på "drosjegrønt" som ender med at han brenner over lyskrysset på rødt lys. :roll: Ett par km etter det brenner han gjennom ei tofelts rundkjøring ved å bruke begge feltene. :roll: Måtte ta en prat da...for hvis det er sånn han kjører moped, så tror jeg ikke det er lenge før han havner i siden på en bil.

Skrevet
Var med kjæresten til dattera mi i dag for å øvelseskjøre. Det første han gjør etter 400-500 meters kjøring er å prøve å kjøre på "drosjegrønt" som ender med at han brenner over lyskrysset på rødt lys. :roll: Ett par km etter det brenner han gjennom ei tofelts rundkjøring ved å bruke begge feltene. :roll: Måtte ta en prat da...for hvis det er sånn han kjører moped, så tror jeg ikke det er lenge før han havner i siden på en bil.

:lol::lol::lol:

Synes jeg ser deg.. Hoho.. Hadde vært livredd :applause:

Skrevet

hahahhaa:P oh boy!!

Skrevet

"DÆVEN STEIKE" Haha synes jeg ser de nord-norske reglene kommer :D

Skrevet
Noen som vet hvordan bremsekloss-slitasjevarsleren funker? Er 2 ledninger som går til den, men hvis man kortslutter disse, skal da varsellampen slutte å lyse da? Eller skal disse to kobles mot jord for å få den bort? Altså hvis man ikke skal ha slitasjevarsler. Var brudd på den ene kabelen osv, og trenger ikke en slitasjevarsler, sjekker klossene ofte selv :)

Evt skjema på hvordan det er.?

Slitasjevarsleren er jo nesten gratis, så hvis jeg var deg, så hadde jeg spandert på bilen min en ny, istedet for å satse på en "Reodor Felgen løsning"

Skrevet
Noen som vet hvordan bremsekloss-slitasjevarsleren funker? Er 2 ledninger som går til den, men hvis man kortslutter disse, skal da varsellampen slutte å lyse da? Eller skal disse to kobles mot jord for å få den bort? Altså hvis man ikke skal ha slitasjevarsler. Var brudd på den ene kabelen osv, og trenger ikke en slitasjevarsler, sjekker klossene ofte selv :)

Evt skjema på hvordan det er?

Skrevet

Evt skjema på hvordan det er.?

Slitasjevarsleren er jo nesten gratis, så hvis jeg var deg, så hadde jeg spandert på bilen min en ny, istedet for å satse på en "Reodor Felgen løsning"

Vet det, men når kabelen er brutt, så må jeg bytte/skjøte (ikke at det er noe stress). Saken var heller den at jeg bare ville vite hvordan systemet var.

Skrevet
Sånt sliter man ikke med i 116! Har aldri tatt så få forbikjøringer som jeg har gjort i denne bilen :lol:

Kanskje det er derfor jeg liker den så godt? :shock:

Samme greia med 518-en. Volvoen har 163 hk og bra med dreiemoment men jo eldre jeg blir jo mindre forbikjøringer på smale veier blir det. Med 518-en tenker jeg bare "jaja" og ligger bak med mindre det kommer lang strekke med plettfri oversikt.

Tilbake etter 360 km. tur til Sverige igjen. Kjørte gjennom Halden. Litt fin by egentlig :) Skikkelig tykk tåke (verste jeg har opplevd), kom i 80 km/t i 80-sona (lå i 100 hele veien) mot en sving jeg ikke så og fikk skummel understyring med dekkskrens... Grøss... Hater forhjulstrekkere.

Skrevet

Øvelseskjøringa gikk greit uten de store "glosene". Kun smånervøs innimellom. Han har endel "unoter" fra mopedkjøringa som må lukes vekk, bla for høy fart inn i kryss osv. Tar litt lengre tid å bremse opp en bil i forhold til en moped og det har han ikke skjønt ennå.

Skrevet

Tror jeg hadde satt han av i rundkjøringa og dratt hjem :lol:

Skrevet

Dette er spennende saker! Kan påføres på de fleste flater og gjør materialet vanntett. Vil selges som spray og maling. De hevder at blir det brukt på en telefon, blir den vanntett. Men herlig å ha på billakken vet jeg ;) eller skoa!

Skrevet
Dette er spennende saker! Kan påføres på de fleste flater og gjør materialet vanntett. Vil selges som spray og maling. De hevder at blir det brukt på en telefon, blir den vanntett. Men herlig å ha på billakken vet jeg ;) eller skoa!

Kult!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...