Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm.. Sjekka opp forsikring på Toyota Supra hos Terra nå akkurat. Synes ikke 11000kr i året/delkasko på meg selv (20%) var så dyrt! Overraskende billig :D

Skrevet

MK4. De hadde bare et utvalgt av Supra + bilens modell såklart. Om bilen var NA eller TT hadde visst ikke noe betydning..

Skrevet

Fikk dama til å skrive ut papirer, så når drømmebilen blir realisert tar jeg med papiret til henne. :)

Fikk henne til å søke opp Supra (merket gul) så skrev hun inn modell, km stand, alarm, delkasko og fikk fram prisen. Litt rart synes jeg også mtp en 318is er kun en høvdig billigere.. :roll:

Skrevet

Jeg er alltid jævla skeptisk til slike forsikringer, som faller under "en modell". Er som å ha en M3 E46 CSL til verdi av 800.000 kr. og hvis man kræsjer så får man erstatning for M3 E46 til 500.000 kr... På en slik dyr og sjelden bil hadde jeg krevd svart på hvitt at de forsikret akkurat den modellen det er snakk om, for å slippe tvist senere.

Skrevet

Selvfølgelig... og det er også et spørsmål om hva man definerer som innvandrer. Historisk er svært mange nordmenn av tysk, svensk og dansk avstamning. Disse menneskene kom i bølger og varierte med hva som var et tegn i tiden. Tyskerne kom i forbindelse med Hansatiden (1300-1700) og som bergverksfolk på Kongsberg og Røros. Danskene kom i forbindelse med at Norge var endel av fellesriket Norge-Danmark (1380-1814). Unionen med Sverige (1814-1905) førte naturligvis til at enkelte svenske familier bosatte seg i Norge. Godt og vel 1 million nordmenn stammer idag fra disse innvandrerne og ingen vil vel påstå noe annet enn at de er norske. Min egen familie kom til Norge fra Danmark og Sverige på 1600 tallet.

Som en liten digresjon er det artig å vite at en stor andel av nederlenderne har norske aner. I løpet av perioden 1600-1800 emigrerte noe over 100000 nordmenn til Nederland (spesielt til Amsterdam). Dette var et anseelig antall på denne tiden (Norges befolkning var på knapt 800000) og mange nok til at svært mange nederlendere idag føler et sterkt slektskap til Norge (og Danmark). Den kanskje mest kjente av disse nordmennene var Cornelius Cruys, som via interessante omveier ble en av grunnleggerne av den russiske marinen. Cornelius Cruys het egentlig Nils Olsen og ble født i Stavanger det herrens år 1655.

Litt mer om nordmenn som emigrerte til Nederland på 16-1800 tallet.

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.7889035

Skrevet

Nå selger de en pizza på spar til 19,90 med en mnd abb på Viaplay, er det god butikk eller?! :D Kjøpe 10 stk da, så har man abbonement et år? :shock:

Skrevet

Ja.. Den handelen gikk jo bra. Kjørte nordover i ca. En halvtime før batterilampa kom på. Så her står jeg. Strømløs. Noen som vet hvordan man slår av den jævla webastoen som av en eller annen grunn starter hele tiden?

bc941714-8d5a-7c90.jpg

Skrevet
Nå selger de en pizza på spar til 19,90 med en mnd abb på Viaplay, er det god butikk eller?! :D Kjøpe 10 stk da, så har man abbonement et år? :shock:

12?

Nei, alle får 2 mnd gratis ved registrering nå. Kampanje!

Skrevet
Ja.. Den handelen gikk jo bra. Kjørte nordover i ca. En halvtime før batterilampa kom på. Så her står jeg. Strømløs. Noen som vet hvordan man slår av den jævla webastoen som av en eller annen grunn starter hele tiden?

bc941714-8d5a-7c90.jpg

Skal være en sikring på den, sjekk i boka. Kan evt google det for deg. Den starter normalt når det er lavere en +5/6 grader.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...