[space] Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Barn er ALLTID kaos Her var vi oppe 06.30, som vanlig, og fra det har det gått i ett... Nå ligger de i sengene sine og skal liksom sove litt etter frokost, men de bare turner og styrer...
fish Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Søstre på 2 og 6 kan vel da kalles for "attpåklatter"?
fish Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Har TV på rommene til alle ungene. Slipper å bli vekt 06.30
Jordfræsar Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 geek, sånn der forkortelsa kan du ta med andre freeeks Ante ikke at du var en freek @zibiri: joda, det ble et slikt sett. Har Christer Falck en automatikk på at når han er ute av rampelyset i noen mnd, må han komme med et "nytt" og fortsatt like idiotisk utsagn. "Når tok du et standpunkt å begynne med noe som bare er dritt? ". og "- Alle som drikker har dårlige opplevelser, de spyr og får vondt i hodet." For en mann som sier at alle får slike opplevelser uavhengig av inntaket! Smart jævel.
Mexos Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Denne var ganske fin Guttas regler; Bør henges opp i alle hjem og alle damer bør virkelig innrette seg etter disse: 1. Toalettsetet kan beveges! Du er stor jente nå; er det oppe, legg det ned! Jeg trenger det oppe, du trenger det nede. Klager jeg når du lar det ligge nede? ... 2. Kom med et problem kun hvis du vil ha hjelp til å løse det. Det er hva vi gjør. Sympati har du venninner til. 3. En hodepine som varer 17 måneder er et problem. Gå til legen! 4. Alt vi sa for 6 måneder siden er utilgjengelig i en krangel. Faktisk blir alle våre kommentarer annullert og ugyldige etter 7 dager! 5. Hvis du ikke vil kle deg som en undertøysmodell, ikke forvent at jeg skal oppføre meg som en såpeoperastjerne! 6. Shopping er IKKE en sport. Og NEI - vi vil ALDRI se det som en sport. 7. Gråting er utpressing! 8. Spør om det du vil ha. La meg være helt klar på dette: Subtile hint virker ikke! Tydelige hint virker ikke! Innlysende hint virker ikke! Si hva du vil! 9. Ja og Nei er helt akseptable svar på nesten alle spørsmål. 10. Hvis du tror du er feit, er du sannsynligvis det. Ikke spør meg! 11. Hvis noe jeg sa kan tolkes på to måter, og den ene måten gjør deg lei deg eller sint, mente jeg det på den andre måten. 12. Du kan enten be meg gjøre noe, eller fortelle meg hvordan du vil ha det gjort. Ikke begge deler! Hvis du allerede vet best hvordan det skal gjøres - Gjør det selv! 13. Columbus spurte ikke om veien, og det gjør ikke jeg heller! 14. ALLE menn ser i 16 farger, som Windows standardoppsett. Fersken, for eksempel, er en frukt - ikke en farge. Gresskar er også en frukt. Jeg aner ikke hva oker er.....! 15. Hvis det klør, vil det bli klødd. Vi gjør sånt. 16. Hvis jeg spør hva som er galt, og du sier "ingenting", vil jeg oppføre meg som om ingenting er galt. Jeg vet du lyver, men det er bare ikke verdt bryet.... 17. Hvis du spør et spørsmål du ikke vil ha svar på, forvent et svar du ikke vil høre! 18. Skal vi noe sted, er absolutt hva som helst du har på deg fint. Seriøst! 19. Ikke spør hva jeg tenker på med mindre du er forberedt på å diskutere tema som breakdown, soneforsvar eller pupper! 20. Du har nok klær. 21. Takk for at du leste dette. Jada, jeg vet - jeg må sove på sofaen i kveld... Men visste du at menn ikke syns det er noe problem? ....det tar vi som en campingtur
316 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Toåringen spiller cut the rope. "Jess jeg vant"! Og innimellom "Neeeeei". Ufattelig at hu klarer det spillet. Det er ganske vanskelig etterhvert.
Fredrik Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Jeg sliter litt med å få alle TV kanalene på plass. Vi får TV signalene inn i huset via koaksialkabel. Signalet er ikke kodet og vi har samtlige kanaler tilgjengelig via en stor pakkeløsning fra en tilsvarende aktør som f.eks Canal Digital (YouSee her i Danmark). Vi behøver derfor i utgangspunktet ikke et TV-kort (CA-modul/kort). På den nye TV´en med flatskjerm er alt derfor OK, men på den gamle TV´en (tjukkas) mangler vi flere kanaler fordi de sendes digitalt. Jeg har derfor kjøpt en såkalt dvb-t mpeg4 TV-tuner til den gamle TV´en. Problemet er at boksen tilsynelatende trenger et TV-kort (som jeg hverken har eller i utgangspunktet trenger) for å virke. Slik det er nå får jeg kun tilgang til de analoge kanalene på den gamle TV´en. Spørsmålet er derfor om jeg trenger og/eller om man kan kjøpe et "dummy" kort til TV-tuneren slik at den virker som den skal eller om det er noe annet som er hemmeligheten?...
316 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Kan du ikke bare bruke en vanlig tuner? Skjønte ikke helt problemet. På tvn på soverommet har jeg ikke alle kanalene, da jeg har brukt en splitter og kjører ledningen rett i tvn. Er det samme problem du har?
Fredrik Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Kan du ikke bare bruke en vanlig tuner? Skjønte ikke helt problemet. På tvn på soverommet har jeg ikke alle kanalene, da jeg har brukt en splitter og kjører ledningen rett i tvn. Er det samme problem du har? Trolig ja... kjører jeg ledningen rett i TV´en har jeg kun de analoge kanalene, men jeg vet jo at de digitale kanalene er der (via den store TV-pakken). Problemet er at den gamle TV´en ikke forstår digitale signaler og derfor trenger jeg TV-tuneren for å få tilgang til 10-12 digitale kanaler (bl.a NRK).
316 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Det er da ikke noe i veien for å ha to tunere. Men den gamle forstår ikke signalene fra tuneren heller? Eller?
fish Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 316: Han får ikke tuneren til å fungere uten kort.
316 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Det skal da ikke gå heller? Må ha et kort pr tuner. Kort nr to koster nesten ikke noe.
Fredrik Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Det er da ikke noe i veien for å ha to tunere. Men den gamle forstår ikke signalene fra tuneren heller? Eller? Jeg mistenker at tuneren er laget slik at den først virker (finner kanalene automatisk) når den har et TV-kort installert. Slik det er nå sendes de analoge kanalene rett igjennom tuneren via koaksialkabelen. Jeg har ikke tilgang til menyene på den eksterne tuneren. På TV´ens egen tuner finner jeg de analoge kanalene, men dette klarer TV´en også fint uten den eksterne tuneren. Jeg trenger trolig et kort for å få den eksterne tuneren til å virke selv om jeg i andre sammenhenger ikke trenger et kort for å få tilgang til samtlige kanaler. Fail.... det er nok lettere å bare kjøpe en ny moderne TV...
316 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Jeg har tv3, og tv2, og zebra og mye annet på soverommet så jeg klarer meg.
Anbefalte innlegg