Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verkstedet bilen min står på skulle ha 26.600,- for å skifte turboen min som har havarert.. 5 timers jobb skal koste 16.600,-? Et annet verksted ville gjøre jobben for 1000kr timen og 8995,- for delene, og beregnet å bruke 5 timer. Syyyke prisforskjeller. Uheldig å havarere i Moss :P Bilen ble plassert på et "bmw" verksted som ikke viste seg å være bmw av Falken på søndag, 2 dager gikk det før de fant ut at det var turboen. Og det tok de over 30 timer å finne pris på jobben for meg.. Dvs at bilen min har stått hos de i snart 4 dager, de har funnet ut noe jeg egentlig visste, og jeg må betale de rundt 2000,- for "feilsøkinga".. *rive seg i håret*

Skrevet
Skjønner det ikke helt! De kunne jo begynt med å kjenne etter slark, hvertfall når turbo var mistenkt. Hadde tatt de 2 minutter. Hehe

Sånt tjener man jo ikke penger på da :^o

Skrevet

Sendte jeg ikke svar? Jeg mener jeg har gjort det :/ Nei, de var allerede holdt av, mer informasjon fikk jeg ikke - ei heller svar senere.

Like greit i grunn, selv om de var stilige og et kupp så trengte jeg dem ikke - bra om noen andre får nytet dem i stedet :)

Skrevet
Verkstedet bilen min står på skulle ha 26.600,- for å skifte turboen min som har havarert.. 5 timers jobb skal koste 16.600,-? Et annet verksted ville gjøre jobben for 1000kr timen og 8995,- for delene, og beregnet å bruke 5 timer. Syyyke prisforskjeller. Uheldig å havarere i Moss :P Bilen ble plassert på et "bmw" verksted som ikke viste seg å være bmw av Falken på søndag, 2 dager gikk det før de fant ut at det var turboen. Og det tok de over 30 timer å finne pris på jobben for meg.. Dvs at bilen min har stått hos de i snart 4 dager, de har funnet ut noe jeg egentlig visste, og jeg må betale de rundt 2000,- for "feilsøkinga".. *rive seg i håret*

Merkeverksted er ikke gode i hode når de skal gjøre jobber! Fikk en bulk i kanalen på min 06 Audi A6 og på Audi så skulle de ha 26 800 for å fikse den! På Arendals proffeste uavhengige lakkverksted skulle de ha 5200,-! Bavaria skulle ha 6900,- for å bytte skiver og klosser bak på 325en min :shock: Juling skulle dem hatt, gruer meg allerede til neste service der!

Skrevet

Etter å ha sett min far spare titusener over bare noen få år ved å ta servicer i Sverige, er jeg liten tvil om at det lønner seg som F :)

Bilia = 28.000 for diverse småplukk, Sverige, 1,5 t. herifra = 16.000 SEK... Det er galskap...

Edit: SPESIELT når det gjelder bilreperasjoner føler jeg IKKE synd på deg om du ikke ringer rundt og sammenligner priser først! Et par timers research lønner seg nesten alltid.

Skrevet

Bytting av slitedeler er uaktuelt å ta på Bavaria, orginale BMW deler kjøpes på GS og byttes av et bra verksted jeg bruker. Men servicer vil jeg helst ha fra merkeverksted!

Skrevet
Sendte jeg ikke svar? Jeg mener jeg har gjort det :/ Nei, de var allerede holdt av, mer informasjon fikk jeg ikke - ei heller svar senere.

Like greit i grunn, selv om de var stilige og et kupp så trengte jeg dem ikke - bra om noen andre får nytet dem i stedet :)

Jo, du sendte svar. Men tenkte kanskje han som holdte av de ikke skulle ha de, eller ikke kunne betale for de. Men men! :wink:

Skrevet
Noen som har erfaring med eternittplater?

Jeg har eternitt/asbestplater på garasjetaket og sliter med at det drysser fælt fra det. Bilen er nedstøva etter ei natt i garasjen.

Noen tips for å få det til å slutte å støve så fælt? Jeg lurte på å ta en runde med høytrykkspyleren, evt sette inn en vannspreder og lukke porten i håp om å få spylt ned det løse støvet.

Om det er asbest burde du vel fjerne de snarest. Det er vel ikke så bra!

Asbest er ufarlig så lenge den får ligge ifred. Jeg kledde meg opp med regnfrakk og støvmaske og spylte ned hele dritten. Har vel samla støv siden en gang på 70-tallet, så det spørs hvor mye av støvet som kommer fra platene. :P

Skrevet
Jeg spiller også wordfeud. :)

314566_2386028144504_1664817462_2401319_1594542659_n.jpg

Har du brukt sånn Wordfeud helper på det ordet der eller? Det var jo helt sykt med poeng :D

Om noen vil spille så legg meg til som : poppynor :)

Har ikke brukt no hjelp nei. :) legg til meg og.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Tøft! Autostrada Sport er blitt offisiell forhandler for Bentley, i tillegg har de nettopp solgt to nye RR Ghost :shock: De gutta der kan fanken meg selger biler altså :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...