Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Verkstedet bilen min står på skulle ha 26.600,- for å skifte turboen min som har havarert.. 5 timers jobb skal koste 16.600,-? Et annet verksted ville gjøre jobben for 1000kr timen og 8995,- for delene, og beregnet å bruke 5 timer. Syyyke prisforskjeller. Uheldig å havarere i Moss :P Bilen ble plassert på et "bmw" verksted som ikke viste seg å være bmw av Falken på søndag, 2 dager gikk det før de fant ut at det var turboen. Og det tok de over 30 timer å finne pris på jobben for meg.. Dvs at bilen min har stått hos de i snart 4 dager, de har funnet ut noe jeg egentlig visste, og jeg må betale de rundt 2000,- for "feilsøkinga".. *rive seg i håret*

Sjekk dette tipset... :)

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=211

Utrolig hva man kan spare på å gjøre ting selv, eller bare finne et rimeligere verksted. Jeg har nå funnet et verksted som tar jobben for 15.500,- + oljeskift i tillegg inkl. mva. OG jeg får 2 års garanti / 100.000km på jobben og turboen. Det tok verkstedet 5 minutter å finne totalprisen for meg, og utrolig hyggelig jente i telefonen. Eneste er at jeg må være BMW-løs fram til 12. desember, men det får være, verdt de 16.000,- jeg sparer på å bytte verksted :)

Kunne sikkert gjort det selv, men kjedelig hvis turboen havarerer igjen etter noen få tusen km. Bedre å gi skylda på verkstedet som har gitt garanti da ;)

Skrevet
Jørgen: Gullfeber? Say what??

Jaaa, aldri hørt om det en gang. Men nå reiser ikke jeg så mye heller da ;) Dumt det gikk i vasken.. Vært spennende og prøve/se noe annet :)

Skrevet

Utrolig hva man kan spare på å gjøre ting selv, eller bare finne et rimeligere verksted. Jeg har nå funnet et verksted som tar jobben for 15.500,- + oljeskift i tillegg inkl. mva. OG jeg får 2 års garanti / 100.000km på jobben og turboen. Det tok verkstedet 5 minutter å finne totalprisen for meg, og utrolig hyggelig jente i telefonen. Eneste er at jeg må være BMW-løs fram til 12. desember, men det får være, verdt de 16.000,- jeg sparer på å bytte verksted :)

Kunne sikkert gjort det selv, men kjedelig hvis turboen havarerer igjen etter noen få tusen km. Bedre å gi skylda på verkstedet som har gitt garanti da ;)

Jeg synes faktisk at 15500,- er ganske mye for en turbo. Så dyr er den heller ikke, men noen timer på et verksted koster flesk. Hvor langt hadde din bil/motor kjørt før turbohavariet?

Skrevet
Da var flybiletter bestilt for å hente nybilen hjem :D

Artig! Hva slags bil er dette da og hvor står den? :D

Er en E61 m-sport 2009 modell 535d individual.

Er importert fra Tyskland og står i Oslo nå :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...