Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er du som egentlig er
Fredrik. :)

Hehehe... hmmm... dansk er ikke et godt sangspråk. De mangler hva jeg vil kalle deLillos oppvåkningen samt det å tørre og bruke språket på en moderne måte. På den annen side er dansk mye mer bundet til gramatiske regler enn dagens norsk... som er noe rot rent gramatisk (uten at noen i Norge ser ut til å ta notis av dette). Dansk musikk har helt klart ikke den samme bredden og etter min mening heller ikke den høye kvaliteten som norsk musikk har.

For norsk musikk har a-ha vært helt fantastisk. Mye handler om talent, men enda mer handler om selvtillit. Det å tro på seg selv og det man holder på med er helt avgjørende i mange sammenhenger og dette kan man mye bedre i Norge enn i Danmark. På mange måter går vi etter svenskene på dette området... noe danskene mangler å gjøre.

Skrevet

Jeg kjøpte akkurat Bernhofts nye cd, han er faen meg flink.

Delillos er det verste jeg vet om.. Når det kommer på radioen får jeg lyst til å rive forsterkeren ut av tvbordet og hive den ut av vinduet..

Tror seriøst ikke jeg har hørt noe verre..

Skrevet

Delillos er det verste jeg vet om.. Når det kommer på radioen får jeg lyst til å rive forsterkeren ut av tvbordet og hive den ut av vinduet..

Her kommer tøffe tøffe tøffe tøff :roll:

Angående Bernhoft. Fra et objektivt synspunkt så kan jeg si så mye som at han er en veldig dyktig musiker som har gjort det stort med å gjøre noe som ikke helt ligner på noe annet. All ære. Men jeg må også si at det ikke helt faller under min musikksmak. Da hører jeg heller på span :)

Og når det gjelder dubstep... jeg har ikke ord... Jeg foretrekker musikk fra folk som vet opp og ned på et instrument, ikke et tastatur.

Skrevet

Smak og behag, men de var de første til å bruke norsk på en måte som ikke var latterlig i forbindelse med musikk. Før deLillos var norsk håpløst stivt og stilisert i musikk sammenheng... ikke så ulikt dansk. Apropos Jarle...

viewtopic.php?f=9&t=179727&p=2156745&hilit=jarle#p2156745

Skrevet
Rihanna feks spyr jo ut låter på samlebånd.. Sellout artister hele gjengen.. Dårlig er det og.

Håpløst... da er dette mye bedre (tiltross for dårlig bildekvalitet)... :)

Skrevet

Når en ser prisen på den 116i'en så tror jeg jaggu den hadde kommet høyere på lista enn golfen. Det jeg liker med hele tankegangen her er at med en såpass billig bruksbil blir det hus med dobbeltgarasje, og ikke minst en bil nr 2 som sparker balle :)

Skrevet

Folk lurer alltid på hvor jeg klarer å finne musikken når jeg spiller i bilen min... Har helt rå bredde i musikksmaken min :) EBM, industriell, japansk pop, dubstep, psytrance, you name it - I got it ^^

Litt diverse jeg har hekta for tiden:

Parov Stelar:

http://www.youtube.com/watch?v=JRtHYiWmsoA

Ludovico Einaudi:

Wumpscut:

Spark!:

Aural Vampire:

Grendel:

Talamasca (fra 4:27, OMG!):

Hollywood Undead:

http://www.youtube.com/watch?v=pQ6xS_qRDmo

Kode 9:

Feindflug:

Lik det eller ikke, glad jeg ikke har trangsynt musikksmak, men så liker jeg ofte ikke det som serveres på radioen heller... :)

Skrevet
":hy0u7yih]Når en ser prisen på den 116i'en så tror jeg jaggu den hadde kommet høyere på lista enn golfen. Det jeg liker med hele tankegangen her er at med en såpass billig bruksbil blir det hus med dobbeltgarasje, og ikke minst en bil nr 2 som sparker balle :)

Det er ingen tvil om at 1-serien er en veldig fin totalpakke som ren bruksbil etterhvert som den beveger seg nedover i pris. Jeg mener imidlertid at Golfen er bedre på et par viktige områder.

Golfen tilbyr klart større plass i baksetene og kan med et skrik fungere med barnestoler. Voksne kan også på en nogenlunde fornuftig måte sitte bak i Golfen. Begge deler er en ytterst tvilsom øvelse i 1-serien.

Motoren i den nevnte Golfen er så langt jeg forstår basert på 2.0 TDI motoren (altså ikke den eldre 1.9 TDI motoren). Den er med andre ord en moderne konstruksjon, men uten de komponentene som ofte svikter i en moderne turbodiesel. Det lave forbruket på 0,45 liter/mil ved blandet kjøring er derfor nogenlunde reelt... uten spesielle tilpasninger som start-stopp teknologien, spesielle dekk, vindskjermer, lett senk, spesiell gearkasse etc. De færreste klarer å oppnå det lave forbruket som bilfabrikantene påstår, men med Golfen er dette relativt enkelt for de aller fleste. Motoren har også et partikkelfilter og tilfredstiller derfor Euro 4.

Selvfølgelig river ikke 75 HK skinnet av pølsa, men det er heller ikke poenget. Min nåværende 318d er hurtigere med sine 115 HK, men ikke så mye hurtigere som man skulle tro 40 HK ekstra hestekrefter ville medføre. Jeg vil tro at 3/4 av disse ekstra hestekreftene først er tilgjengelige i et hastighetsområde som er ulovlig i Norge. Den største forskjellen er nok derfor mellomakselerasjonene, men som alle med en moderne turbodiesel vet blir drivstofføkonomien ødelagt hvis man utnytter dette potensialet fullt ut. På Golfen er dette ikke et problem... man følger bare trafikken og tøffer videre... :)

noekult: Kult... jeg deler interessen, men jeg må utvide horisonten litt før jeg når ditt nivå... :)

Skrevet

Trodde da at Bmw'n skulle starte når det var 9minus, men neida! Det er den visst ikke interessert i :(

Tipper det er noe vann i bensina...

Skrevet

Jeg har også veldig bred musikksmak! Jeg synes det er lettere å ramse opp det jeg ikke liker av musikk og det er Contry, Jazz, boyband, danseband og sånn veldig intens Teckno (kan være LITT tøft men blir fort sliten i huet av det)

Ellers så går alt fra ned på høykant! Alt fra Pitbull til Beach Boys :wink: Også har jeg alltid hatt sansen for 80 talls musikk :)

Skrevet

noen med audi kunnskaper?audien ville plutselig ikke lade idag.. batteriet er kleint, men fikk jo startet.. har vært nødt til å ruse opp bilen til 3000rpm, for at den skal ta lading.. men det ville den plutselig ikke idag :/

snakker vi laderegulator, elller batteri?

bilen er en audi 100 1990.2,3

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...