Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Min bil har hengerfeste... Og det er ganske, ganske, ganske morsomt... Fordi den mister pusten helt bare jeg har to passasjerer... lol... Hadde full bil her om dagen (3 stk. til i tillegg til meg) og det gikk treeegt. Absolutt ingen overskudd eller aksellerasjon på oppoverbakker hehe, nesten så den gikk bakover. Med full bagasjerom så hadde jeg sikkert brukt 20 sekunder på å komme meg til 100 km/t... Optimister som la til hengerfeste på en stusselig 1.8 med 105 hk, hvorav sikkert 30% av hestene er ute og beiter for lengst... Hardere tider før i tiden :P

Det kan selvfølgelig være at motoren er litt slitt etter over 20 år på veiene, men slik skal iallefall ikke en E28 518i være når motoren virker som den skal. Så treg og svak er den ikke. Faktisk har den et bedre HK/KG forhold enn en 2007 116i med 122 HK. Jeg ville ha satset på en stor motorservice med nye plugger, pluggledninger, ettersyn av spenningsfall, luftmengdemåleren/blandingsforholdet etc.

Skrevet
E90 er jo fin å dra henger med? Du som har 325D så burde ikke det være et problem?

En E34 kan du glemme, om du ikke kjører tom henger hele tiden :)

Kan sikkert fint dra henger med 325en ja, men jeg ser mørkt på å inn på gjørmete og uasfalterte byggefelt og trelastlagere hvor det er fort gjort å få skrape eller skade på bilen! Jeg er også veldig pedantisk når det kommer til bil og kan f eks finne fram støvsugeren bare det kommer noen småstien inn i bilen, så å bruke BMWen seg jeg bare for meg å bli styrete! :wink:

Også er jo dette noe helt annet en Hilux eller Navara, de blir liksom så stusslige i forhold :wink:

:lol:

Den uttalelsen må du begrunne!

Det kommer jo ann på øyet som ser det da! Men jeg kan jo nevene tre stikkord: Motor, størrelse og komfor

Skulle forøvrig likt å se en Hilux eller Navara gjøre dette:

:wink:
Godt vi slipper de korea greiene her i Norge, her får man kun kjøpt ordentlige Chevyer fra USA!

Får man ikke kjøpt Aveo, Lacetti, Matiz og Nubira i Norge da? Ligger iallefall en del ute på finn.no til salgs. Er kanskje alle bruktimportert? Man skal iallefall være temmelig fucked up i huet for å sitte hjemme og tenke "skulle hatt meg ny bil jeg, synd man ikke får Chevrolet Nubira her på berget. Men jeg kan jo importere!"

Disse merkene ble solgt i Norge fra midten av 2000 tallet til nå, men det er ikke til å legge skjul på at de har slitt ganske bra her i Norge i motsettning til f eks Danmark! Var stort sett Opel eller Mitsubushi forhandlerne som solgte disse, eneste her på sørlandet var Motorforum i Kr sand men sist jeg sjekka så holdt det på å pakke sammen "Deawoo Chevy salget"! Opel her i byen forhandler kun US Chevyer så slik det ser ut for meg så har korea-chevyene gjort sitt på det Norskemarkedet! Men de er jo ikke de eneste som må pakke sammen i Norge, se bare på Seat! den Norske Ssangyong importøren er også ett synkende skip!

":2hrc4g46]For pengene den fæle silveradoen koster får en en del stasj til det nevnte huset, og en kan leie en gubbe i traktor til å ta båten de to gangene i året i maaange år.

Ser absolutt ikke poenget.

Ser heller ingen grunn til at ikke e90en kan dra henger? Det er da en helt vanlig bil som alle andre?

Planen med Chevyen er jo å ha den som en arbeisbil jeg og fattern kan ha sammen, til praktiske oppgaver da han synes det er for galt å bruke E60en sin til materialkjøring, ved henting, kjøring av grus osv! Han er en aktiv mann og synes som meg at BMWer ikke egner seg til å være arbeidsbiler! Særlig etter at han sto fast på en gjørmete skogsvei med hengern full av ved, M-sport understellet fungerer ikke så bra i skogen heller :wink: Planen er at jeg etterhvert kan "Selge meg ut" av Silveradoen også når jeg ikke har mer bruk for en enn at jeg kan låne den :wink:

Skrevet

Vel, 325en hat vel originalt understell og ikke m-sport, så den er ikke direkte lav, så hvorfor ikke på et hyttefelt med den, den skjønner jeg ikke. Jeg gjorde det med min, som er skrudd i bunn av coiloversene. Null stress.

Og om du ikke kan få en stein i bilen, før du må frem med støvsugeren, så ville jeg heller solgt bilen altså. ;)

Og faren din burde vel heller ikke dra til skogs i sin E60 med m-sport? :lol:

Skrevet

Er ikke litt unødvendig å kjøpe en ren arbeidsbil til 300k? Hilux til 60-100k fungerer vel gull, hvor ofte skal du dra to tonn oppover en skogsvei med bilen?

Eventuelt noe gamlere og billigere silverado, siden det uansett bare blir bruksbil?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32185127

Men det er deres planer, må jo selvsagt få gjøre hva dere selv vil! Tenker bare selv at om jeg skulle hatt en ren arbeidsbil som virkelig skal brukes, hadde jeg kjøpt noe billig og brukbare greier.

Skrevet

Var hos legen i sta, pga øyet. Var visst øyekatarr, og det øyet jeg ikke har vondt i var mye verre enn det andre. Lurte på om jeg trengte sykemelding, svarte nei jeg! Skal ha julebord osv den siste uka på jobb, kan ikke misse det! :lol:

Skrevet
Var hos legen i sta, pga øyet. Var visst øyekatarr, og det øyet jeg ikke har vondt i var mye verre enn det andre. Lurte på om jeg trengte sykemelding, svarte nei jeg! Skal ha julebord osv den siste uka på jobb, kan ikke misse det! :lol:

Haha... du kan se hvordan det blir om du tar en shot på øye! Husker ikke hva det heter for øyeblikket, men rus får du :P

Skrevet

Ja, hehe... :)! Faen som det snødde i natt. Måtte gå til legen, kom meg ikke ut av garasjen med bilen. Nå er det heldigvis måka.

Skrevet
Min bil har hengerfeste... Og det er ganske, ganske, ganske morsomt... Fordi den mister pusten helt bare jeg har to passasjerer... lol... Hadde full bil her om dagen (3 stk. til i tillegg til meg) og det gikk treeegt. Absolutt ingen overskudd eller aksellerasjon på oppoverbakker hehe, nesten så den gikk bakover. Med full bagasjerom så hadde jeg sikkert brukt 20 sekunder på å komme meg til 100 km/t... Optimister som la til hengerfeste på en stusselig 1.8 med 105 hk, hvorav sikkert 30% av hestene er ute og beiter for lengst... Hardere tider før i tiden :P

Det kan selvfølgelig være at motoren er litt slitt etter over 20 år på veiene, men slik skal iallefall ikke en E28 518i være når motoren virker som den skal. Så treg og svak er den ikke. Faktisk har den et bedre HK/KG forhold enn en 2007 116i med 122 HK. Jeg ville ha satset på en stor motorservice med nye plugger, pluggledninger, ettersyn av spenningsfall, luftmengdemåleren/blandingsforholdet etc.

Tja, vil da si beskrivelsen til noekult passer godt til min erfaring med lette biler med liten motor. Går helt greit når man er åleine i bilen og med lite på tanken, men får man full tank og 3 passasjerer med, går det treeeeeeeeeigt.

1140kg egenvekt+75kg fører (1215kg) og 100 hester ca går vel greit i utgangspunktet, men neppe noe å stille opp i drag med. Dkal man inn med 50 liter drivstoff ekstra samt tre poikar på 70kg hver, så er det plutselig 1475kg på 100 hester.

20 sekunder 0-100 er sikkert en overdriving fra noekult sin side, men fort går det iallefall ikke!

Skrevet

Tja, vil da si beskrivelsen til noekult passer godt til min erfaring med lette biler med liten motor. Går helt greit når man er åleine i bilen og med lite på tanken, men får man full tank og 3 passasjerer med, går det treeeeeeeeeigt.

1140kg egenvekt+75kg fører (1215kg) og 100 hester ca går vel greit i utgangspunktet, men neppe noe å stille opp i drag med. Dkal man inn med 50 liter drivstoff ekstra samt tre poikar på 70kg hver, så er det plutselig 1475kg på 100 hester.

20 sekunder 0-100 er sikkert en overdriving fra noekult sin side, men fort går det iallefall ikke!

Dette er mest et spørsmål om hva man forventer. I utgangspunktet skal bilen klare 0-100 Km/t på rundt 12,5 sekunder. Dette er f.eks ikke mer enn litt over et halvt sekund mer enn hva man klarer sprinten på med en E39 520i Touring med 150 HK og automatgear. Tilvarende er det også for en E39 525tds Touring med automatgear... og E61 520i med rekkefirer er heller ikke noe råskinn 0-100 Km/t. Det er først med F10/11 at samtlige modellvarianter holder seg under 8,5 sekunder 0-100 Km/t. Tidligere 5-serie generasjoner har alle sammen en eller flere modeller som trenger 10 sekunder eller mer 0-100 Km/t.

Selvfølgelig forteller 0-100 Km/t ikke hele historien. Det er helt sikkert relativt stor forskjell på hvordan E28 518i og f.eks en E39 525tds Touring m/automat håndterer 300 ekstra kilo i forhold til maksimal akselerasjon fra stillestående. Selv om bilmodellene i andre sammenhenger ikke har så ulik akselerasjon.

Jeg tror allikevel at Noekult´s 518i trenger en stor service. Jeg har kjørt mye E30 316i og E34 518i Touring og selv med last opplevde jeg ikke bilene som direkte undermåls i forhold til trafikkbildet forøvrig. Dette var på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet, men statistisk går trafikken i Norge ikke signifikant hurtigere idag og dette er forøvrig intet mindre enn en skandale må man kunne si.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...