Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Var hos legen i sta, pga øyet. Var visst øyekatarr, og det øyet jeg ikke har vondt i var mye verre enn det andre. Lurte på om jeg trengte sykemelding, svarte nei jeg! Skal ha julebord osv den siste uka på jobb, kan ikke misse det! :lol:

hvem tror du ikke våkna opp nå med skikkelig vondt i øyet? er så hovendt og, ser ut som jeg har fått meg en rett på trynet, og er ikke spess digg..

Skrevet

Også er jo dette noe helt annet en Hilux eller Navara, de blir liksom så stusslige i forhold :wink:

:lol:

Den uttalelsen må du begrunne!

Det kommer jo ann på øyet som ser det da! Men jeg kan jo nevene tre stikkord: Motor, størrelse og komfor

Skulle forøvrig likt å se en Hilux eller Navara gjøre dette:

:wink:

Såvidt jeg kan se er det automatgir og heller har den ikke lavgir. Hva skal man med en pick up arbeidsbil som ikke har lavgir? Og 6.6L 300hk i en slik? Jaja Amerika ... :applause:

Den har helt sikkert bedre komfort, den er garantert raskere, men likevel unødvendig.Vet ikke på holdbarheten og oppbyggingen på disse. Men på Navara og Hilux er dette simpelt og solid. Mao, du har 4x4, men kjøre må du gjøre selv. Men ja, jeg kjenner ikke til Silverado, så du må bare komme med begrunnelser for at de blir stusselige i forhold (ser bort fra motor).

Skrevet
":3svyi5zx]http://www.dagbladet.no/2011/12/11/tema/klikk/bil/motor/19377655/

"En undersøkelse viser at 14 prosent mener bilen er penere enn partneren."

Haha!

Hehehe... det er nok lettere å bare cashe ut en fin bil enn å tiltrekke seg fine damer i England. Jeg synes at dette forteller mye mer om guttas problemer enn om hvor fine damene evt. er i England. Jeg har bodd der i knapt et år og det var relativt langt mellom de helt fine babesene. De finnes, men de er generelt veldig opptatt av klasse og sosial status. De kjenner deres markedsverdi... :lol:

Skrevet
Min bil har hengerfeste... Og det er ganske, ganske, ganske morsomt... Fordi den mister pusten helt bare jeg har to passasjerer... lol... Hadde full bil her om dagen (3 stk. til i tillegg til meg) og det gikk treeegt. Absolutt ingen overskudd eller aksellerasjon på oppoverbakker hehe, nesten så den gikk bakover. Med full bagasjerom så hadde jeg sikkert brukt 20 sekunder på å komme meg til 100 km/t... Optimister som la til hengerfeste på en stusselig 1.8 med 105 hk, hvorav sikkert 30% av hestene er ute og beiter for lengst... Hardere tider før i tiden :P

Det kan selvfølgelig være at motoren er litt slitt etter over 20 år på veiene, men slik skal iallefall ikke en E28 518i være når motoren virker som den skal. Så treg og svak er den ikke. Faktisk har den et bedre HK/KG forhold enn en 2007 116i med 122 HK. Jeg ville ha satset på en stor motorservice med nye plugger, pluggledninger, ettersyn av spenningsfall, luftmengdemåleren/blandingsforholdet etc.

Motoren kunne sikkert hatt det litt godt av en gjennomgang, kunne muligens fått litt flere krefter tilbake. Nå er det mye teknisk småsvikt

Tja, vil da si beskrivelsen til noekult passer godt til min erfaring med lette biler med liten motor. Går helt greit når man er åleine i bilen og med lite på tanken, men får man full tank og 3 passasjerer med, går det treeeeeeeeeigt.

1140kg egenvekt+75kg fører (1215kg) og 100 hester ca går vel greit i utgangspunktet, men neppe noe å stille opp i drag med. Dkal man inn med 50 liter drivstoff ekstra samt tre poikar på 70kg hver, så er det plutselig 1475kg på 100 hester.

20 sekunder 0-100 er sikkert en overdriving fra noekult sin side, men fort går det iallefall ikke!

Hmm, det er sant at det er tilstrekkelig med krefter når man er helt alene. Man kan faktisk kose seg skikkelig når man er oppe i 3. - 4. gir nivået på svingete veier. Svingen kommer, ned til 3., etter svingen; dra ut 3. helt og skift til- og hold på 4. giret til neste sving kommer igjen... Da er bilen veldig leken og på veldig bra nivå når det gjelder fart og aksellerasjon. Bare man lærer seg når man skal i ligge i hvilken gir så funker det greit på norske veier :)

Men uansett, er mye småfiks/teknisk som er prioritert først, etterfulgt av litt rustfiks og utvendige smådetaljer... Alt dette får jeg ta litt og litt i løpet av vinteren/våren. Men etter det vil jeg gjerne se litt på hvordan jeg kan få forfrisket motoren, kanskje t.o.m. ettermontere luftfilter for litt hissigere lyd ved gasspådrag (ja, du kan le, men snakker ikke om prompeeksos her akkurat).

Apropos damer så er vi helt villt bortkjemte i Norge... Sett deg på riktig sted i sentrum så har du ene heite dama etter den andre på rekke og rad... Fytti... Heia Norge 8):D

Skrevet

Apropos damer så er vi helt villt bortkjemte i Norge... Sett deg på riktig sted i sentrum så har du ene heite dama etter den andre på rekke og rad... Fytti... Heia Norge 8):D

Ja :) Det er jo derfor man har badeland!

Skrevet

Hehehe

Beste jeg vet (sånn ca.) er å prate med lokale damer rundt om i Norge. Så mye fint og koselig - spesielt svak for damer med dialekt :)

I Oslo syns jeg damene er litt vel selvopptatte og av og til urealistisk krevende (sa noen bortkjemt generasjon?)... Men litt utafor Oslo, begynner det å bli bra igjen. Bare hatt to forhold, og begge fra steder langt borte fra denne byen, og begge var konematerialer som skjønte at menn må få være menn (viktig!). Begge hadde også bilinteresse og stilte seg svært støttende til en slik hobby; slike damer er sjeldent i Oslo :(

Skrevet

Hehehe

Beste jeg vet (sånn ca.) er å prate med lokale damer rundt om i Norge. Så mye fint og koselig - spesielt svak for damer med dialekt :)

I Oslo syns jeg damene er litt vel selvopptatte og av og til urealistisk krevende (sa noen bortkjemt generasjon?)... Men litt utafor Oslo, begynner det å bli bra igjen. Bare hatt to forhold, og begge fra steder langt borte fra denne byen, og begge var konematerialer som skjønte at menn må få være menn (viktig!). Begge hadde også bilinteresse og stilte seg svært støttende til en slik hobby; slike damer er sjeldent i Oslo :(

Dialekt ja, nordlending, kommer det ei strøken bort å prater med nordnorsk dialekt er jeg solgt!

Glad jeg er blitt kjent med en jentegjeng her i Trondheim, hvor alle kommer fra Nordland. \:D/

Skrevet
Hmm, det er sant at det er tilstrekkelig med krefter når man er helt alene. Man kan faktisk kose seg skikkelig når man er oppe i 3. - 4. gir nivået på svingete veier. Svingen kommer, ned til 3., etter svingen; dra ut 3. helt og skift til- og hold på 4. giret til neste sving kommer igjen... Da er bilen veldig leken og på veldig bra nivå når det gjelder fart og aksellerasjon. Bare man lærer seg når man skal i ligge i hvilken gir så funker det greit på norske veier :)

Men uansett, er mye småfiks/teknisk som er prioritert først, etterfulgt av litt rustfiks og utvendige smådetaljer... Alt dette får jeg ta litt og litt i løpet av vinteren/våren. Men etter det vil jeg gjerne se litt på hvordan jeg kan få forfrisket motoren, kanskje t.o.m. ettermontere luftfilter for litt hissigere lyd ved gasspådrag (ja, du kan le, men snakker ikke om prompeeksos her akkurat).

Alltid gøy med relativt lette biler, selv med litt svak motor! Ratta rundt i en Nissan Cherry 1.5 når jeg var 18. 850kg ca og 80 hester kanskje, fy fader så gøy den bilen var! Hugser jeg mista nøklene i sofaen til en kompis, men hadde med meg reservenøklene så tenkte ikke over det da jeg stakk. Hadde jo tross alt nøkler til å starte den. Fikk igjen nøklene på skolen dagen derpå. Etter noen dager begynte rare ting å skje på skolen, i begynnelsen kunne jeg sverga på at bilen flytta seg noen parkeringsplasser til siden i løpet av dagen. En gang kom jeg ut i et friminutt og bilen sto godt oppi en snøhaug der brøytebilen dumpa snøen sin. De hjalp heldigvis til med å få den ut, og påsto de hadde dytta den opp der. Var skeptisk, men med lett bil og mange folk går det meste an.

Så en dag jeg var ferdig på skolen var bilen borte, og etter litt ringing til kompiser og kalle de stygge ting, kom det til slutt fram at jeg burde sjekke parkeringsplassen ved idrettshallen, ca 500 meter med bil unna. Lurte så jævlig på åssen de hadde fått den bort der. Tenkte at det var jo mulig jeg hadde glemt å låse den og de hadde trillet den, men var jo fremdeles rattlås å tenke på. Trille, løfte fronten, vri i ønskelig retning, repeat? Tungvint, skulle iallefall ha for innsatsen i såfall! Men etter litt pushing på å få fram sannheten fortalte kompisen min meg om nøkkelen jeg mista, han hadde reist på jobben sin og kopiert dem før han leverte de tilbake! Synst i ettertid at det hele var dritmorsomt, de gutta hadde klasserom med vindu ut mot parkeringsplassen så de sto ofte å glodde på mens jeg klødde meg i huet over hvorfor bilen min tilsynelatende hadde flytta seg i løpet av dagen!

La faktisk inn autosøk på Cherry nå, hadde vert jævlig kult med en slik turbosak!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...