M|Fjeld Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 12 timer til så sitter jeg på toget til Stavanger for å hente ny bil Hva slags bil er dette da?
Fredrik Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 ":36jq3d4o]Femteklassingene ved Øren skole i Drammen ble invitert til juleavslutning, men endte opp på vintermarkering med nisseluenekt.http://www.f-b.no/nyheter/nektet-nissel ... -1.6662269 Hva i svarte!?! Totalt misforstått. Vi har flere lignende saker her i Danmark også i forbindelse med julen og andre tilstelninger i skoler og barnehager. Frikadeller (danske kjøttkaker), pølser og flæskesteg (dansk ribbe) blir mange steder ikke servert lenger fordi noen innvandrere ikke engang vil være i et rom der slik mat blir servert. Jeg vet imidlertid ikke om noe som er mer dansk enn nettopp frikadeller, pølser og flæskesteg... gjerne med en Tub' til. Selve julefeiringen er også tatt ut av skjemaet på enkelte skoler der det er mange muslimske innvandrere. Her i Danmark har folk nå begynt å flytte bevisst til steder der skolene profilerer seg den ene eller den andre religiøse retningen. Snakker om flott integrasjon... http://jp.dk/indland/article2640573.ece
Larsinnj Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Det er vel tradisjon at skoleelevene går i kirken ved juleavslutningen! Altså.. Når man innvandrer til et kristent land der hvor bla. julefeiring er en såpass lang tradisjon bør innvandrerne respektere at vi har våre egne tradisjoner og at vi ikke kan kutte ut alt som har med kristendom å gjøre fordi om det er en muslim tilstede. Dette begynner å gå over stokk og stein, spør du meg!
M|Fjeld Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Mmm.. Strålende morgen med ny-traktet kaffe og Pink Floyd dundrende over anlegget Kan det bli bedre?
noekult Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Gidd å bli furten over at noen ikke vi ete viss type mat, tradisjon eller ei... Gikk på barneskole i 6. klasse med kun 1 norsk gutt i klassen. Skulle de servert pølser når bare to-tre av 28 elever skulle ha det? Er da ikke verre enn å tilby hva som er etterspurt. Blir jo som de gangene jeg er på middag hos norske venner, de tilbyr jo selv veggismat og halalkjøtt uten at jeg spør engang! Og det med at innvandrere må tilpasse seg, hvilken lover har de brutt her?? Og det med kristne verdier, hallo, dette landet har typ 70% ateister jo.. Folk går ikke til kirken hver søndag slik de skal engang, men bæder helt i slike spørsmål. Akkurat som hobbymuslimene over åra som ber to ganger i året men tar på seg jihadhatten når noen liksom fornærmer islam..
evi Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Det hørtes faktisk nydelig ut, M|Fjeld! *Skru på forsterkeren mens jeg løper og lager meg kaffe*
M|Fjeld Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Det hørtes faktisk nydelig ut, M|Fjeld!*Skru på forsterkeren mens jeg løper og lager meg kaffe*
evi Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Da var kaffen på plass, mens The Devision Bell skaper en form for harmoni i hodet mitt, tror jeg.
M|Fjeld Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Nå dukka sola opp over åskammen gitt! Skyfritt er det også En flott start på en rolig søndag.. Får karre meg til kjøkkenet og begynne på frokosten jeg da til resten av familien..
Fredrik Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Gidd å bli furten over at noen ikke vi ete viss type mat, tradisjon eller ei... Gikk på barneskole i 6. klasse med kun 1 norsk gutt i klassen. Skulle de servert pølser når bare to-tre av 28 elever skulle ha det? Er da ikke verre enn å tilby hva som er etterspurt. Blir jo som de gangene jeg er på middag hos norske venner, de tilbyr jo selv veggismat og halalkjøtt uten at jeg spør engang! Og det med at innvandrere må tilpasse seg, hvilken lover har de brutt her?? Og det med kristne verdier, hallo, dette landet har typ 70% ateister jo.. Folk går ikke til kirken hver søndag slik de skal engang, men bæder helt i slike spørsmål. Akkurat som hobbymuslimene over åra som ber to ganger i året men tar på seg jihadhatten når noen liksom fornærmer islam.. Jeg tror ikke at vi bør fortsette denne meningsutvekslingen, men det du egentlig sier (mer eller mindre bevisst) er at bare det blir mange nok innvandrere (kanskje først og fremst muslimer) vil norske juletradisjoner (blandt andre tradisjoner) hurtig gå i glemmeboken... av seg selv eller som en følge av flertallets krav.
[space] Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Hva med et sett nye høyttalere til jul? http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/i ... 9.html#new Jeg vurderer å selge disse utrolig flotte høyttalerne for rundt 450 000,-, altså ca 440 000 mindre enn de koster som nye. Noen folk er mer interessert i hifi enn andre
Anbefalte innlegg