Fredrik Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Ja.. Eneste "småsyke" jeg har er et headset. Litt kjipt kanskje, men får ikke noe særlig bruk for noe mer før jeg flytter for meg selv. Kan anbefale de. Sykeste lyden jeg noen sinne har hørt i et headset! Link til Hifiklubben Kan anbefales! Blir bare vekslepenger sammenlignet med de anleggene det linkes til her nå, men kan stå litt opp for seg selv med tanke på kvalitet! Får man på det en skikkelig rørforsterker blir det selvsagt enda bedre! AH-D7000 er veldig fine og veeeeldig dyre, men man kan spare 1700 kroner på å kjøpe headsettet i Danmark. http://www.hifiklubben.dk/produkter/til ... ahogni.htm
Tzunami Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 ebay er en fin ting... eneste kjipe er med tanke på garanti da :/ men har funnet ut at til nesteår skal alle julegaver kjøpes på ebay, kun for å prøve det ut, tror det blir brabra
evi Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Ja.. Eneste "småsyke" jeg har er et headset. Litt kjipt kanskje, men får ikke noe særlig bruk for noe mer før jeg flytter for meg selv. Kan anbefale de. Sykeste lyden jeg noen sinne har hørt i et headset! Link til Hifiklubben Kan anbefales! Blir bare vekslepenger sammenlignet med de anleggene det linkes til her nå, men kan stå litt opp for seg selv med tanke på kvalitet! Får man på det en skikkelig rørforsterker blir det selvsagt enda bedre! AH-D7000 er veldig fine og veeeeldig dyre, men man kan spare 1700 kroner på å kjøpe headsettet i Danmark. http://www.hifiklubben.dk/produkter/til ... ahogni.htm Betalte 1000 dollar for de i statene for et par år siden!
Fredrik Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Betalte 1000 dollar for de i statene for et par år siden! Det er ca. 6000 kroner, men fly til Statene tur-retur koster også minst et par tusen kroner. Stena Line frakter deg til Danmark tur-retur for kun 460 kroner. Det beste tilbudet får man nok på eBay.
316 Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Kjøpt mange julegaver på Ebay! Senest polaroid kamera til kjerringa. ! Med alt, og 30 bilder.
evi Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Jaja, selvsagt Fredrik. Men om man først var der liksom! ^^ Polaroid kamera er kult! Bare synd det er så sinnsykt dyrt med film..
liffi Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 så ikke bra ut bakfra ! http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=32146214
evi Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Ikke i det hele tatt faktisk.. Men jeg er ikke rett person til å kommentere, da jeg synes at svært få "hatchbacks" er pene.
noekult Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Åssen gikk daten i går noe? Helt greit, hun var litt dårlig og vi fikk ikke så bra kjemi. Hu dro hjem etterhvert og jeg havna i en Twitter-fest (faktisk). Der møtte jeg ei DRITHEIT rockejente på 19 år (jeg trodde ærlig talt at hu var 25 elns, SÅ mye mer moden enn aldern tilsier) fra Lørenskog som ville finne på noe senere en gang og ei dum og deilig blond berte som var skikkelig glesspreder. Så jeg fikk lagt inn noen aksjer Fikk også møtt en fyr, viss Gudfar er mannen bak AutoTrio (har visst en formue på 240 millioner eller noe sånt). Han rådigget E28en, sparer til en nyere BMW eller Audi selv (prøvde å overbevise han om at Quattro og turbomotor er kjedelig ) og vi fant kompistonen med en gang. Jeg kjørte dem hjem, de ble glad og sa at jeg bare MÅTTE ta kontakt med duden hvis jeg skulle ha veldig billige BMW-deler Nettverket mitt har begynt å bli ganske rå etterhvert - både babes, BMW og forretning Gidd å bli furten over at noen ikke vi ete viss type mat, tradisjon eller ei... Gikk på barneskole i 6. klasse med kun 1 norsk gutt i klassen. Skulle de servert pølser når bare to-tre av 28 elever skulle ha det? Er da ikke verre enn å tilby hva som er etterspurt. Blir jo som de gangene jeg er på middag hos norske venner, de tilbyr jo selv veggismat og halalkjøtt uten at jeg spør engang! Og det med at innvandrere må tilpasse seg, hvilken lover har de brutt her?? Og det med kristne verdier, hallo, dette landet har typ 70% ateister jo.. Folk går ikke til kirken hver søndag slik de skal engang, men bæder helt i slike spørsmål. Akkurat som hobbymuslimene over åra som ber to ganger i året men tar på seg jihadhatten når noen liksom fornærmer islam.. Jeg tror ikke at vi bør fortsette denne meningsutvekslingen, men det du egentlig sier (mer eller mindre bevisst) er at bare det blir mange nok innvandrere (kanskje først og fremst muslimer) vil norske juletradisjoner (blandt andre tradisjoner) hurtig gå i glemmeboken... av seg selv eller som en følge av flertallets krav. Og NÅ skal vi av en eller annen grunn "stoppe meningsutvekslingen"? Fordi? Du som skal bestemme dette som vanlig? Nei, jeg sier at dette er snakk om MAT. Jeg ser det på akkurat samme måte om f.eks. du er i USA og bor i et jødisk nabolag med flertall jødiske barn på skolen. Er det da så farlig at svinet ved juletider går bort og over til noe som de kidsa faktisk spiser? Jeg har ikke nevnt juletradisjoner engang, jeg fokuserte innlegget mitt på matbiten (sorry hvis det ikke var klart nok, skrev på mobilen min etter at jeg akkurat våknet opp). Om de nekter julefeiring, har bønnerop i kantina, får norske jenter til å gå med hijab osv., ja da kan alle rope og skrike så mye de bare orker og da holder jeg munn fordi jeg vil si meg enig i at det er litt feil. Men når det gjelder mat så ser hvertfall jeg absolutt ingenting farlig om en rett erstatter en annen. Det er i mine øyne, hvertfall i en tid der vi har folk som ikke tåler så mye rart pga. allergi og som velger å ikke spise kjøtt osv., ingen problem eller sak å bytte ut maten. Hvis det ansees som trussel mot juletradisjonen, ja da ønsker jeg deg lykke til med å takle tonnevis av ny frustrasjonen inn mot framtiden for det er stadig mer tikka og masala å se i norske frysedisker. ":ilpkqy55]Noen folk er mer interessert i hifi enn andre Jeg tør ikke å høre på dyre høyttalere akkurat som jeg ikke vil kjøre en altfor dyr bil. Jeg er for svak til å bare beholde slike minner som gode minner, men i stedet kommer savnen og mersmaken. Jeg hørte på et anlegg til rett oppunder 100.000 kr. på Rolf's HiFi på Jernbanetorget (nå dessverre nedlagt, han var en jævlig koselig og allright fyr). Jeg var sikkert 12-13 år på den tiden og jeg husker enda hvordan ørene mine, unnskyld uttrykket, ble pult. Herreguuud, plutselig har du hørt MUSIKK liksom! Så jeg skjønner godt at noen blir bitt av basillen. Mitt gamle Primare + XTZ anlegg (som jeg har fortalt om noen ganger før) ble også såpass at jeg bare kunne sitte og høre på CDer fordi jeg ville høre på detaljer som fløt rundt i rommet. Nå vurderer jeg noe jeg faktisk har råd til; Ett skikkelig headsett, og konvertere CD-samlingen i lossless format til iPod - har brukt 35GB av 160GB på enheten så det bør la seg ordne - gleder meg villt Nedturen er jo at så mange av de andre MP3ene jeg har samla på gjennom årene vil høres crap ut PS. Ferrari FF - Fucking Fugly. Edit:
Azeton Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Noen andre her som har oppdatert software på android? Alt endret. Ble jo en ny tlf
noekult Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Hva slags telefon? Min Arc sier at det ikke finnes noe nyere. Men Sony Ericsson har sagt at alle de siste telefonene skal få oppdatering... Hmm...
hylle Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 I sommer var jeg like i nærheten av denne kjerringa her, Dama i black eyed peas,.. Hvis du synes hun ser bra ut på bilder, da blir du overrasket når du ser henne live, for hun er enda deiligere!!! det er heelt sjukt!!
Robkill Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 I sommer var jeg like i nærheten av denne kjerringa her, Dama i black eyed peas,.. Hvis du synes hun ser bra ut på bilder, da blir du overrasket når du ser henne live, for hun er enda deiligere!!! det er heelt sjukt!! http://ucesy-sk.happyhair.sk/celebrity_ ... 1n2309.jpg Må si at på det bildet der så hu ikke akkuratt så veldig pen ut
Fredrik Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Gidd å bli furten over at noen ikke vi ete viss type mat, tradisjon eller ei... Gikk på barneskole i 6. klasse med kun 1 norsk gutt i klassen. Skulle de servert pølser når bare to-tre av 28 elever skulle ha det? Er da ikke verre enn å tilby hva som er etterspurt. Blir jo som de gangene jeg er på middag hos norske venner, de tilbyr jo selv veggismat og halalkjøtt uten at jeg spør engang! Og det med at innvandrere må tilpasse seg, hvilken lover har de brutt her?? Og det med kristne verdier, hallo, dette landet har typ 70% ateister jo.. Folk går ikke til kirken hver søndag slik de skal engang, men bæder helt i slike spørsmål. Akkurat som hobbymuslimene over åra som ber to ganger i året men tar på seg jihadhatten når noen liksom fornærmer islam.. Jeg tror ikke at vi bør fortsette denne meningsutvekslingen, men det du egentlig sier (mer eller mindre bevisst) er at bare det blir mange nok innvandrere (kanskje først og fremst muslimer) vil norske juletradisjoner (blandt andre tradisjoner) hurtig gå i glemmeboken... av seg selv eller som en følge av flertallets krav. Og NÅ skal vi av en eller annen grunn "stoppe meningsutvekslingen"? Fordi? Du som skal bestemme dette som vanlig? Nei, jeg sier at dette er snakk om MAT. Jeg ser det på akkurat samme måte om f.eks. du er i USA og bor i et jødisk nabolag med flertall jødiske barn på skolen. Er det da så farlig at svinet ved juletider går bort og over til noe som de kidsa faktisk spiser? Jeg har ikke nevnt juletradisjoner engang, jeg fokuserte innlegget mitt på matbiten (sorry hvis det ikke var klart nok, skrev på mobilen min etter at jeg akkurat våknet opp). Om de nekter julefeiring, har bønnerop i kantina, får norske jenter til å gå med hijab osv., ja da kan alle rope og skrike så mye de bare orker og da holder jeg munn fordi jeg vil si meg enig i at det er litt feil. Men når det gjelder mat så ser hvertfall jeg absolutt ingenting farlig om en rett erstatter en annen. Det er i mine øyne, hvertfall i en tid der vi har folk som ikke tåler så mye rart pga. allergi og som velger å ikke spise kjøtt osv., ingen problem eller sak å bytte ut maten. Hvis det ansees som trussel mot juletradisjonen, ja da ønsker jeg deg lykke til med å takle tonnevis av ny frustrasjonen inn mot framtiden for det er stadig mer tikka og masala å se i norske frysedisker. Det er i orden... så diskuterer vi videre (selv om også du burde vite at en slik diskusjon lett kan bli følsom). Du responderte på mitt innlegg og jeg snakker nettopp ikke kun om mat. Jeg snakker om hvordan juletradisjonene mange steder blir direkte ødelagt fordi noen innvandrere (som regel muslimske) ikke ønsker å delta i feiringen og langt mindre ønsker å spise julematen som blir servert. Det er eksplisitt også en stor utfordring at noen i misforstått godhet overfor fremmede reduserer eller helt fjerner julefeiringen (og andre sedvaner/tradisjoner, men dette vender jeg evt. tilbake til). Utfordringen i denne sammenhengen er naturligvis ikke at muslimer ikke ønsker å spise gris (som mye av julematen tradisjonelt er laget av), men at noen muslimer heller ikke ønsker å delta i andre deler av julefeiringen. Dette er normalt ikke et problem for innvandrere som bekjenner seg til andre religioner og det er derfor naturlig å spørre hva som er problemet for noen muslimer. Svaret sier seg nesten selv... de mangler respekt for norske tradisjoner og de mangler kunnskap om kristendommen som religion. De siste er faktisk veldig interessant iom. at spesielt engelen Gabriel spiller en svært viktig rolle i Islam også. Du skriver også følgende i ditt innlegg: "Og det med at innvandrere må tilpasse seg, hvilken lover har de brutt her?? Og det med kristne verdier, hallo, dette landet har typ 70% ateister jo.. Folk går ikke til kirken hver søndag slik de skal engang, men bæder helt i slike spørsmål. Akkurat som hobbymuslimene over åra som ber to ganger i året men tar på seg jihadhatten når noen liksom fornærmer islam.." Jeg synes dette avsnittet forteller det meste om din holdning til julefeiringen. Vi regulerer ikke juletradisjonen med lover og regler i Norge, men dette betyr ikke at juletradisjonen ikke er viktig. Julefeiringen er den viktigste høytiden i Kristendommen og en tradisjon de aller fleste kristne (ca. 80% av Norges befolkning) holder av. Hvorvidt de er personlig kristne er ikke poenget i denne sammenhengen. Julefeiringen er først og fremst en viktig kulturell og sosial begivenhet. 70% av Norges befolkning er ikke ateister. Det å være en ateist betyr at man fornekter enhver form for gudetro og det er det ikke mange som i realiteten gjør. At man ikke er personlig kristen betyr ikke nødvendigvis at man er en ateist. Kristendommen er ikke som Islam kompromisløs når det gjelder hvorvidt man er troende eller ikke. Det er glidende overganger og man kan godt være bare litt kristen. Hvor har du det fra at jeg skal bestemme hva vi skal diskutere her inne? Det er snart tre år siden jeg hadde rettigheter som moderator og jeg er derfor hverken ansvarlig for diskusjonene og/eller evt. bortvisninger fra forumet pga. diskusjonene. Jeg er ellers enig i det aller meste av det du skriver her inne og jeg vet også at vi deler mange viktige synspunkter når det gjelder f.eks religiøs ekstremisme og hva det vil si å f.eks være godt integrert etc. Jeg synes at dine innlegg er reflekterte og ikke minst er de godt skrevet... f.eks som i denne diskusjonen og når det gjelder biler generelt.
Anbefalte innlegg