Fredrik Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Miljøfolk har en tendens til å dele ut mindre gjennomtenkte teorier. Som f.eks kullkraft til å drive el-biler. Utfordringen er at det faktisk er vanskelig å være gjennomført miljøvennlig. Akkurat som det er vanskelig å produsere matvarer gjennomført økologisk. Det er normalt flere prosesser involvert både før og etter at man f.eks kan bruke en batteridrevet bil eller batteridrevet støvsuger. Er det ikke strømmen som produseres miljøfarlig er det batteriene som produseres miljøfarlig og/eller er miljøfarlige. Her i Danmark har myndighetene etterhvert erkjent at det i dagens situasjon med ca. 50% strøm fra kullkraftverker ikke er ønskelig med en større andel elektriske biler. Blir andelen for stor vil faktisk miljøgevinsten gå bort ved at kullkraftverkene må produsere mer strøm. Man kan imidlertid flytte miljøbelastningen fra lokale forhold til regionale forhold. Det samme dilemmaet gjelder forøvrig for dieselbiler bare med motsatt fortegn. Den lokale belastningen med partikler (NOx) har blitt større med mengden av dieselbiler, mens den totale miljøbelastningen regionalt har blitt mindre. Det er lett å klage på politikerne når det gjelder slike saker, men de har sannelig en relativt utakknemlig oppgave med å styre utviklingen slik som rammevilkårene endrer seg hele tiden. Det som var miljømessig korrekt i 2006 er ikke nødvendigvis like riktig i 2012.
Torek Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Gallardo på "Rally" Lamborghini løpsbil, flammer, bånn gass - da kan du ikke klage på noe som helst Wæææ. Jeg finner ikke sangen på denne filmen. Noen??
VegarVS Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 http://www.killsometime.com/videos/7950 ... ls-of-2011 mimre om det gamle året
Marius2002 Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Wæææ. Jeg finner ikke sangen på denne filmen. Noen?? Musicant - Beautiful World
e34_driver Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Forutsatt at problemet ikke er der med PC tilkoblet direkte til modem, noe jeg forsto han hadde problem med? Om det kun er via egen router er saken en helt annen. Da blir jo saken en annen. Men det er ikke noe problem å se i loggen når man ringer. Det er kun mulig å se om modemet har problemer grunnet signaler, feilkobling eller defekt på selve modemet. tilkobling videre via router o.l er vanskeligere å plukke opp.
S.Hafsmo Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Utfordringen er at det faktisk er vanskelig å være gjennomført miljøvennlig. Akkurat som det er vanskelig å produsere matvarer gjennomført økologisk. Det er normalt flere prosesser involvert både før og etter at man f.eks kan bruke en batteridrevet bil eller batteridrevet støvsuger. Er det ikke strømmen som produseres miljøfarlig er det batteriene som produseres miljøfarlig og/eller er miljøfarlige. Her i Danmark har myndighetene etterhvert erkjent at det i dagens situasjon med ca. 50% strøm fra kullkraftverker ikke er ønskelig med en større andel elektriske biler. Blir andelen for stor vil faktisk miljøgevinsten gå bort ved at kullkraftverkene må produsere mer strøm. Man kan imidlertid flytte miljøbelastningen fra lokale forhold til regionale forhold. Det samme dilemmaet gjelder forøvrig for dieselbiler bare med motsatt fortegn. Den lokale belastningen med partikler (NOx) har blitt større med mengden av dieselbiler, mens den totale miljøbelastningen regionalt har blitt mindre. Det er lett å klage på politikerne når det gjelder slike saker, men de har sannelig en relativt utakknemlig oppgave med å styre utviklingen slik som rammevilkårene endrer seg hele tiden. Det som var miljømessig korrekt i 2006 er ikke nødvendigvis like riktig i 2012. Det er absolutt vanskelig å være gjennomført miljøvennlig, men enkelte ting kan da umulig komme som noen overraskelse. Som f.eks dette med at de nettopp har "oppdaget" at dieselbiler slipper ut større mengder partikler og NOx enn en tilsvarende bensinmotor. Dette er jo noe alle vet, og alltid har visst. El-biler er og nokså latterlig tiltak. Det vil ikke forsvare seg før stort sett all energi i verden er "ren". Slik det er i dag, er det vanskelig å lagre fornybar energi (bortsett fra vannkraft, til en viss grad), slik at for hver el-bil som plugges i, startes et nytt gass/kullkraftverk. Da all fornybar allerede utnyttes i den grad det lar seg gjøre. Forøvrig er jeg enig i at politikere har en veldig utakknemlig jobb. Når man har det så fint her i livet, at de største problemene man snakker om er hvor dårlig veiene er, eller hvor dyre bilene er, har man jaggu ikke mye og klage på.
Jordfræsar Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 oki, takk Kan man få slik info hos tollvesenet i Norge? Fettern min skal nedover og kjøpe seg nye E-klasse cab, og da må man jo spare penger der man kan Toll.no - http://toll.no/templates_TAD/Topic.aspx ... guage=no#1 "Refusjon av utenlandsk merverdiavgift: Dette er en sak mellom kjøper og selger og vedkommer ikke norske tollmyndigheter."
noekult Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Når man har det så fint her i livet, at de største problemene man snakker om er hvor dårlig veiene er, eller hvor dyre bilene er, har man jaggu ikke mye og klage på. Er vel stort sett bare det som står på klagelista mi hvertfall... Alt annet er så bra som det går ann å få det her i verden i dag
Anders92 Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Er det skummelt å kjøre med diff som har relativt lite olje?
Poppy Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Noen her som har bestilt Iphone fra Apple Store som husker hvor lang tid det tok før den kom i postkassen? Hvor har apple lagerene sine egentlig?(jeg vet de ikke har lager i norge)
Jordfræsar Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Noen her som har bestilt Iphone fra Apple Store som husker hvor lang tid det tok før den kom i postkassen? Hvor har apple lagerene sine egentlig?(jeg vet de ikke har lager i norge) Står på apple.no når du bestilte. Står også under ordren din. Innen 1-2 uker. Du får også en e-post når varen er sendt fra lageret. Lageret de sender fra kan variere, enten fra Asia eller Nederland f.eks. Har ikke så mye å si da den kommer den dagen som står i e-posten. Du vil også få sporingsnummer... Så du har ny telefon innen 1-2 uker. Enkelt og greit. Punktum finale, husk å smøre matpakka di sjøl!
Poppy Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Noen her som har bestilt Iphone fra Apple Store som husker hvor lang tid det tok før den kom i postkassen? Hvor har apple lagerene sine egentlig?(jeg vet de ikke har lager i norge) Står på apple.no når du bestilte. Står også under ordren din. Innen 1-2 uker. Du får også en e-post når varen er sendt fra lageret. Lageret de sender fra kan variere, enten fra Asia eller Nederland f.eks. Har ikke så mye å si da den kommer den dagen som står i e-posten. Du vil også få sporingsnummer... Så du har ny telefon innen 1-2 uker. Enkelt og greit. Punktum finale, husk å smøre matpakka di sjøl! Jeg vet hva det står om at den sendes ut osv men jeg ville høre om noen hadde erfaringer, kanskje noen hadde opplevd at det gikk litt raskere enn den estimerte leveringsdatoen som står på siden. Jeg synst det virket litt tregt at det tar 1-2 uker før den i det hele tatt blir sendt som det står på siden. Takk for info om lager.
Torek Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Wæææ. Jeg finner ikke sangen på denne filmen. Noen?? Musicant - Beautiful World Ja, jeg vet - men jeg finner den ikke noen steder. Ikke engang på youtube!
noekult Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Noen som blir med å selge nye Tata Nano til 30.000 kroner stykket? Nybil langt under 50.000 kr., selv i Norge, ville greier Hadde jeg hatt nok EK hadde jeg seriøst sjekka mulighet for import og fokusert på alle gamlingene, bykjørerne og ungdommene som akkurat har fått lappen - nok av dem
Anders92 Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Okei. Nå har jeg bytta luftmengdemåler, og gjett hva. Problemet med at bilen justerte tomgangen selv virket bedre i 5min, og så startet det igjen. Hva faen kan det være? Har jeg kjøpt en ødelagt LMM?
Anbefalte innlegg