Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det nok ikke spart på noen ting. Kom over en norsk variant en tid siden. Hvit og mye av samme stil og form som den typiske (på bildet). Lages kun på bestilling per i dag, men vakker var den :)

Skrevet
Faen Fredrik! Dette er vakkert rett og slett... nesten litt som i Il tempo gigante :D

Hvordan gikk det med det norske alternativet til Riva... Dolvik?

3p5n6o2axgh9vevseaho.jpg

Skrevet

Det er virkelig ingenting som slår en klassisk Riva fra 50 tallet, for ikke å snakke om linjene og stilen :)

Dolvik gikk som mange andre båtprodusenter konkurs for litt siden! I løpet av 2011 så har vi mistet tradisjonsrike båtprodusenter som både Skilsø og Nidelv her på Sørlandet! Utrolig at f eks Windy og Scand klarer å holde hode over vannet!

Skrevet
Får vel løfte fingrene opp på tastaturet og gratulere JØRGEN IVERSEN LIE med dagen. :-)

Happy birthday. :happybday::wave:

Han skrev til meg i hele dag at han ønsket seg en hilsen fra han derre fisken! Endelig kom den :):applause:

Haha... Det tror jeg nok. Vel, noen av oss er på arbeid og har ikke tid til å sitte ved data'n hele dagen. :-) lol.

Vel, får nesten gjøre meg klar til å bli vekket i natt. Har ei spent lita frøken som fyller sju år og hu er relativt spent på pakkene som venter på hu. Natt til 1. des ble vi vekket kl 04 hvor hu sa, -pappa, nå har jeg kledd på meg, greid håret og pusset tennene... Hvilken pakke på kalenderen skal jeg åpne???

Skrevet

Liker best disse eldre noahBædrå aRK båtene jeg da, veldig fine og praktiske :wink:

Har sett et par i tønsberg/tjøme fjorden et par sommere... og blir like forelska hver gang :cry:

s0y5io.jpg

Skrevet
Faen Fredrik! Dette er vakkert rett og slett... nesten litt som i Il tempo gigante :D

Hvordan gikk det med det norske alternativet til Riva... Dolvik?

3p5n6o2axgh9vevseaho.jpg

Jeg leter febrilsk etter merket! Må finne det ut eller så sovner jeg ikke i natt...

Skrevet

Har nidelv gått dunken altså? Nidelv 610 sport er en av de flotteste båtene jeg vet om, kunne godt tenkt meg en sånn. Men om jeg skal ha båt til våren blir det et leketøy, nordkapp tintorera eller gilvert 21 står på ønskelista. Lå en del slike ute i sommer som var, omtrent ingen nå. Håper det tar seg opp igjen når vi går mot båtsesongen igjen.

Skrevet

De Rivaene er helt fantastisk nydelige!

Fredrik, som du ser av prisene på de klassiske perlene er det bare å flytte nordover!

Husker jeg så på det bobleprogrammet på Discovery. De var helt ville med restaurering, men det var også ville priser!

De snakket om bobler og busser som gikk for £100.000+ Da er du rimelig entusiast!

En annen ting som slår meg når en ser på bilprogrammer fra UK, er den enorme tilgangen på brukte og "refurbished" deler. Alltid en eller annen spesialist en bare kan stikke innom og plukke opp alt fra oppussede Fuchs-felger til slanger, speedometre eller en hel motor fra hvilken som helst årsmodell av bobler, MGer eller andre merker...

Skrevet

din båt eller fredrik?

Hahaha.... dessverre... Riva ligger utenfor min økonomiske rekkevidde (det er tross alt båtenes Aston Martin). Windy, Bavaria etc. er mer i min klasse... :lol:

http://www.bavaria-yachtbau.com/

Du som har hatt så mye gøyale biler har vel hatt noen gøyale båter også vel, eller er du kanskje ikke båtmann :)

Er selv vokst opp i båt og har hatt egen båt siden jeg var 8 år gammel :) Jeg har vel det som kan kalles saltvann i årene :wink:

Har nidelv gått dunken altså? Nidelv 610 sport er en av de flotteste båtene jeg vet om, kunne godt tenkt meg en sånn. Men om jeg skal ha båt til våren blir det et leketøy, nordkapp tintorera eller gilvert 21 står på ønskelista. Lå en del slike ute i sommer som var, omtrent ingen nå. Håper det tar seg opp igjen når vi går mot båtsesongen igjen.

Sist jeg sjekka så var det helt tomt i lokalene dems på Asdal i Arendal, og alle ansatte er permitert eller sagt opp! Har selv tittet på 610 Sport til våren, skal ned i båtstørrelse pga husbygging og vil ikke falle for fristelsen å kjøpe noe som ikke er Norsk :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...