Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp! Ser også at man får E46 330i sedan til ca 45.000 i Sverige...

Evt. en 323i coupe! http://www.blocket.se/skaraborg/BMW_323 ... m?ca=7&w=3

En E46 coupé med litt motor som banebil hadde vært ganske allright, man får t.o.m. ESS kompressor til de fleste om man går lei om noen år... Ser at man får litt diverse E39 med mer eller mindre stor motor i den prisklassen og, men de veier jo så mye... E28 hadde vært kult, de veier ganske lite! Old school banebil :D

328i E46 sedan... http://www.blocket.se/goteborg/BMW_328_ ... m?ca=7&w=3

Evt. 330i Touring (skikkelig skandinavisk), 230 hk i massevis for meg som ikke er vant med mye krefter uansett: http://www.blocket.se/landskrona/BMW_33 ... m?ca=7&w=3

Ja, blir nok helt nedstripping av bilen.

Skrevet

En e36 M3 bør vel også være mulig for samme pris om man ikke er så kravstor (og overlever å sitte på feil side :D)?

Skrevet

Men det blir vel 25% mva oppå disse svenske prisene for å ta den inn i Norge sant?

Jeg funderer litt på tanken om å hente inn fra Sverige en 330i eller 328i og bygge om 320´n jeg har, for så og godkjenne den hvis jeg kan komme unna med det for relativt lav sum.

Evnt bare kjøpe en 328 motor her i norge. Det er vel ikke så mye annet man trenger for å godkjenne right? Bremser og understell er vel det samme.

Noen som vet og har anbefalinger?

Skrevet
Letta 330i er sikkert gøy, og som du sier kan du jo legge av litt penger som kan gå til med oppgraderinger senere. Do it, sier eg!

Kan det være merkbar forskjell i E46 sedan vs. coupé vs. touring mtp. sportslighet?

Krengningshemmere og sportsunderstell (etterhvert) kan vel gjøre bilen råere i svingene? :)

En e36 M3 bør vel også være mulig for samme pris om man ikke er så kravstor (og overlever å sitte på feil side :D)?

En M-bil er jo selvsagt det grommeste om man får det til under 50.000 NOK inkl. moms! Men 50.000 kr. er max grensa i år, eller så må jeg vente til neste år.

Hehe, nei, orker ikke høyrestyrt bil. Har kjørt det før, blir bare forvirra av å sitte til høyre og gire med venstre :P Men om man kan bli vant så er det jo et hav av billige England-biler å ta inn da... Så forsåvidt et gyldig argument :)

Men det blir vel 25% mva oppå disse svenske prisene for å ta den inn i Norge sant?

Ja... Svensk pris = Pris i NOK + 25% mva...

Forresten, kan man ha kun tyveriforsikring på en bil? Hvis jeg kjøper en 330i uten skilter og lar den stå på gata, kan jeg tegne bare en tyveriforsikring?

Skrevet

Larsinnj: Vi kommer ingen vei med den mtp. papirer, så den blir sikkert solgt... Og en i Frankrike videresendte bilder til importøren der og de sa at det ville ta minst 30.000 € å få den i brukbar stand igjen.

Så til slutt, ferdigfikset og importert inkludert norske avgifter, vil den koste bare litt mindre enn en strøken norsk 348 Berlinetta med alle papirer i orden, derfor vurderer vi å bare selge den i Dubai/midtøstenregionen slik den står i dag. Bare å melde interesse, gir nice price til BMW-folk, bare som delebil er den verdt noen dollar :P

M|Fjeld: Takk for tips :)

Skrevet

Seriøst? Tok du den inn selv?? Du har solgt den? Deilig bil!

Litt stress med M3 da... Må finne separat garasje til den, mange M3-tyverier på østlandsområdet hele tiden :/

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...