Larsinnj Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Nei.. Dvs, det kommer an på hva du har fra før, men det er ikke mye strøm som skal ut til høyttalerne så jeg tipper det går bra med de du har. Jeg bytta fra syltynne høyttalerkabler fra biltema til disse for et par måneder siden. De er ekstremt stive og har massive ledere. Har ikke sjans å høre forskjell jeg vertfall. Har en kompis som maser hull i hodet mitt om at jeg må kjøpe balanserte kabler til hundrevis av kroner for meteren. Bullshit mener jeg vertfall..
wicky124 Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 De er sånn...syltynne originale fra leverandør..like tynne søte små som de som finnes i original stereo i biler...
Dirty Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Nei.. Dvs, det kommer an på hva du har fra før, men det er ikke mye strøm som skal ut til høyttalerne så jeg tipper det går bra med de du har.Jeg bytta fra syltynne høyttalerkabler fra biltema til disse for et par måneder siden. De er ekstremt stive og har massive ledere. Har ikke sjans å høre forskjell jeg vertfall. Har en kompis som maser hull i hodet mitt om at jeg må kjøpe balanserte kabler til hundrevis av kroner for meteren. Bullshit mener jeg vertfall.. det der er jo PR kabel slik som man bruker til det elektriske anlegget i huset ikke det mest optimale å bruke akkuratt, men ja det gir jo lyd fra seg
Larsinnj Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 De er sånn...syltynne originale fra leverandør..like tynne søte små som de som finnes i original stereo i biler... Hvis de blir levert med dem fra fabrikk, så holder det. Jeg regner med at det er ikke rare greiene som ligger fra terminalen til selve høyttaleren heller, så da er det unødvendig med noe mye tykkere mellom forsterker og terminal. En kjede er vel aldri sterkere enn det svakeste ledd..
Larsinnj Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Nei.. Dvs, det kommer an på hva du har fra før, men det er ikke mye strøm som skal ut til høyttalerne så jeg tipper det går bra med de du har.Jeg bytta fra syltynne høyttalerkabler fra biltema til disse for et par måneder siden. De er ekstremt stive og har massive ledere. Har ikke sjans å høre forskjell jeg vertfall. Har en kompis som maser hull i hodet mitt om at jeg må kjøpe balanserte kabler til hundrevis av kroner for meteren. Bullshit mener jeg vertfall.. [imghttp] det der er jo PR kabel slik som man bruker til det elektriske anlegget i huset ikke det mest optimale å bruke akkuratt, men ja det gir jo lyd fra seg Tja.. Han her har jeg vært på demo hos. Han er en slik type som bygger seg stereo, hører på det en måneds tid før han bytter ut komponenter i noe bedre. Han bruker slike kabler til sitt anlegg, og det spiller helt ufattelig bra! Altså, fint! Høyttalere og forsterker, samt kilder har å si på hvor fint det spiller. Til en viss grad signalkabel og, men ikke de som leder strømmen ut fra forsterker til høyttaler..
wicky124 Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 hmm....vi snakker om ledninger fra forsterker til høyttaler...right?
Dirty Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Nei.. Dvs, det kommer an på hva du har fra før, men det er ikke mye strøm som skal ut til høyttalerne så jeg tipper det går bra med de du har.Jeg bytta fra syltynne høyttalerkabler fra biltema til disse for et par måneder siden. De er ekstremt stive og har massive ledere. Har ikke sjans å høre forskjell jeg vertfall. Har en kompis som maser hull i hodet mitt om at jeg må kjøpe balanserte kabler til hundrevis av kroner for meteren. Bullshit mener jeg vertfall.. [imghttp] det der er jo PR kabel slik som man bruker til det elektriske anlegget i huset ikke det mest optimale å bruke akkuratt, men ja det gir jo lyd fra seg Tja.. Han her har jeg vært på demo hos. Han er en slik type som bygger seg stereo, hører på det en måneds tid før han bytter ut komponenter i noe bedre. Han bruker slike kabler til sitt anlegg, og det spiller helt ufattelig bra! Altså, fint! Høyttalere og forsterker, samt kilder har å si på hvor fint det spiller. Til en viss grad signalkabel og, men ikke de som leder strømmen ut fra forsterker til høyttaler.. Neida jeg skal ikke skryte på meg noe innen lyd, så det funker nok bra jeg har såklart handlet meg noen dyre greier pengene skal jo brukes. kjedet meg på en fest, syns dne ble tøff hehe
Thomaz Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 jeg bor jo i byen...og jobber rett ved vallehovin.. er vel fullt av biler der frem til 17tiden tror jeg... Lurer på om det er no artig å kjøre de svingete veiene oppe ved ingierstrand... Jobber du på folkets kebab ?
Larsinnj Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Han i den tråden jeg linket til har per i dag høyttaleren på bildet under her. Jeg har aldri hørt maken før.. Helt fantastisk lyd. Jeg har ikke ord til å beskrive det engang. 6 elementer skruvd fast i ei benkeplate som er reist på høykant. Ikke noe kasse eller noen ting.. Hadde aldri i verden trodd at det funket så bra som det gjør.
[space] Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Balanserte kabler har jo definitivt noe for seg, men da er det jo snakk om mellom cdspiller og forsterker, eller dac og forsterker. Da i den prisklassen hvor en faktisk har balanserte utganger og innganger. Slik som de 2 til høyre for de vanlige her:
wicky124 Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 jeg bor jo i byen...og jobber rett ved vallehovin.. er vel fullt av biler der frem til 17tiden tror jeg... Lurer på om det er no artig å kjøre de svingete veiene oppe ved ingierstrand... Jobber du på folkets kebab ? hehe erru frekk eller?
Larsinnj Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 ":2ux8q7a3]Balanserte kabler har jo definitivt noe for seg, men da er det jo snakk om mellom cdspiller og forsterker, eller dac og forsterker. Da i den prisklassen hvor en faktisk har balanserte utganger og innganger.Slik som de 2 til høyre for de vanlige her: Det han kompisen min jatter om er mellom forsterker og høyttaler. Jeg kjører 80% av tiden gjennom hdmi fra pc. Vet ikke om man får balanserte utganger fra pc, men tviler sterkt på at min har det uansett.
Dirty Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 jeg bor jo i byen...og jobber rett ved vallehovin.. er vel fullt av biler der frem til 17tiden tror jeg... Lurer på om det er no artig å kjøre de svingete veiene oppe ved ingierstrand... Jobber du på folkets kebab ? hehe erru frekk eller? Haha
Anbefalte innlegg