Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er da ikke no problem med briller :) Tenk dem som må ha briller hele dagen !

En av grunnene til at jeg laseropererte øya var å slippe briller når jeg så på tv :)

Skrevet

Jeg bruker allerede briller... briller og 3D er bare feil. Det kommer TV'r uten, derfor!

For å ta et nerdespørsmål her siden det er så mange IT mennesker i tulletråden ;) Er CanalDigital sin DNS potte treig? Endra til Hafslund sin nå for å teste, og det er jo som natt og dag kontra CD. Har tidligere brukt OpenDNS og merkbar forskjell der også.

Skrevet

Balansert fra sluttrinn til høytalere forstår jeg ikke noen grunn til å ha, ikke hvordan det skal løses heller.

Det man ønsker er balanserte signalkabler mellom Forforsterker, sluttrinn, Cd-Spillere etc. For å hindre å fange opp støy i anlegget som evt. forsterkes opp.

Byttet til dyre balanserte signalkabler mellom en Electrocompaniet forforsterker mot to Midgard Oberon 6.1 monoblokker. Det ble en markant forandring i lydbildet.

I mine øyne er disse balanserte kablene nok en gippo fra hifiprodusentene for å selge dyre kabler.

Kabellengdene i et hifianlegg er ikke så lange at det er nødvendig med balanserte kabler for å unngå støy.

Spesielt Electrocompaniet er kjent for å legge mesteparten av pengene i elektronikken til de balanserte utgangene fremfor de vanlige. Samtidig gir de balanserte utgangene 3db høyere utgangsignal, dermed vil man uten tvil oppleve forskjell når man kjører balansert.

Selv kjørte jeg to nad effektforsterkere opp imot en Electrocompaniet pre-amp en stund. Der byttet jeg fra RCA kabler til overgangskabler fra balansert (xlr) til rca slik at jeg fikk brukt de balanserte utgangene på EC. Jeg opplevde grei forskjell da (antagelig mest pga det økte utgangssignalet), selv om den "balanserte" kabelen ikke var balansert.

Nå kjører jeg et oppsett med Abrahamsen dac, Electrocompaniet pre-amp og Sunfire effektforsterker. Der kjører jeg balanserte kabler til 20kr stk fra ebay, så slipper jeg å være bekymret for at elektronikken bakom tilkoblingene blir flaskehalser.

Skrevet
":3j48fjqj]
Er da ikke no problem med briller :) Tenk dem som må ha briller hele dagen !

En av grunnene til at jeg laseropererte øya var å slippe briller når jeg så på tv :)

jeg gjorde det for å kunne ha på meg fete solbriller mens jeg kjørte :P

hvor mye minus hadde du?

Skrevet

jeg gjorde det for å kunne ha på meg fete solbriller mens jeg kjørte :P

hvor mye minus hadde du?

Hehe, det også selvfølgelig!

Hadde -1 og -0,75, men helt føkka skjeve hornhinner. Skulle egentlig ikke kjøre bil uten briller.

Rimelig digg å se helt bra!

Skrevet
frivillig?

Nå er det slik at jeg enten kan velge å jobbe i barnehage eller leke på en båt et år :P Valget er enkelt!

Skrevet
frivillig?

Hvem drar i forsvaret frivillig :roll:

Enda en pinglete homo! Robert, helt klart at man velger båtframfor barnehage :twisted:

Så alle som ikke drar i forsvare er homo, ja sier vel heller litt om deg desverre..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...