Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Clerion: hadde vært sykt hvis dere kler dere som harde muslimer, og frustrerer tyrkerne ved at dere ikke kan de hundrevis av normene som følger med slike klær... :P

Skrevet

Når det gjelder Grønland, handler det om sentrumsnærhet og stemning. Jeg digger Grønland, spesielt om sommeren, og vil man bo to minutter unna Flytoget (reiser endel i jobb) er det ikke mange andre muligheter som har den samme stemningen. Bodde noen år rundt Nationaltheateret - men det er riiiiimelig dødt bak Slottet i forhold til Grønlandsleiret og Tøyengata en varm juni-ettermiddag, for å si det sånn.

Jeg er helt motsatt anlagt og vil helst bo lengst mulig vekk fra sentrum. Jeg jobbet to år for et firma som hadde kontorer i Storgata og det var like deilig hver dag etter arbeidstid å sette seg på T-banen nordover og ut av sentrum. Kommer man langt nok opp er det lite biltrafikk og mest skog.... deilig.

Oslo er forøvrig også en ganske bråkete by. Jeg vet ikke helt hvorfor, men man får en helt annen opplevelse i f.eks København. Mange steder er det også utrolig mye trengsel i Oslo. Oslo City er jo helt håpløst. Jeg liker ikke å stå som sild i en tønne bare jeg skal ha en boks snus eller en flaske vin på polet. Det beste med Oslo er muligheten for å tjene gode penger og Nordmarka (sommer og vinter)... :)

Skrevet
Jeg er helt motsatt anlagt og vil helst bo lengst mulig vekk fra sentrum. Jeg jobbet to år for et firma som hadde kontorer i Storgata og det var like deilig hver dag etter arbeidstid å sette seg på T-banen nordover og ut av sentrum. Kommer man langt nok opp er det lite biltrafikk og mest skog.... deilig.

Oslo er forøvrig også en ganske bråkete by. Jeg vet ikke helt hvorfor, men man får en helt annen opplevelse i f.eks København. Mange steder er det også utrolig mye trengsel i Oslo. Oslo City er jo helt håpløst. Jeg liker ikke å stå som sild i en tønne bare jeg skal ha en boks snus eller en flaske vin på polet. Det beste med Oslo er muligheten for å tjene gode penger og Nordmarka (sommer og vinter)... :)

Jeg trodde jeg også var motsatt anlagt - helt til jeg flyttet et veldig godt stykke ut av sentrum i noen år. Holdt på å gå på veggen etter et par år, og flyttet derfor ned hit hvor jeg har trivdes meget godt. Skal imidlertid nevnes at jeg har handlet ny leilighet som står klar om noen måneder - denne gang utenfor sentrum, men det var andre hensyn som spilte inn.

Og når det gjelder Oslo City - helt enig! Jeg bor noen minutters gange unna, men unngår stedet som pesten. Skal jeg handle, kjører jeg ut av sentrum. Og vi har eget pol på Grønland - jeg har fortsatt til gode å stå i kø der, selv dagen før nyttårsaften. For meg er det ingen tvil om at fordelene ved å bo sentralt, er langt flere enn ulempene - men igjen, det er jo høyst individuelt. Jeg har garasje til bilen, så jeg sliter ikke med parkering - og leiligheten ligger meget skjermet til, så her er det stille og rolig til tross for beliggenheten. Dessuten har jeg som nevnt to minutters gange til Flytoget, og et kvarters gange til jobb - meget behagelig på dager som mandag, hvor kollektivtrafikken sto dønn gjennom sentrum. Jeg gikk minst ti kvartaler ved siden av en stappfull buss med folk som kjørte i mitt gangtempo. Funny! :mrgreen:

Skrevet

Skal hilse fra Knut, han sitter på dag 4 uten nett.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Skrevet
Skal hilse fra Knut, han sitter på dag 4 uten nett.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Sitter vel campa i kjøkkenvinduet og ser etter tokle jentene han nå! Hils fra meg :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...