Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva BMW betalte til produsenten av denne videoen?

Taio Cruz ft. Kylie Minogue - Higher:

Er jo som en eneste lang BMW reklame.

Skrevet
":3qp93hou]Lurer på hva BMW betalte til produsenten av denne videoen?

Har også bitt meg merke i det! Er BMWer i veldig mange musikkvideoer for tiden, synes bare det er tøft jeg da :D

Skrevet

wicky124

http://no.wikipedia.org/wiki/Nanoteknologi

Nanotech = forkortet for nanotechnology = nanoteknologi på norsk.

Kort fortalt går det ut på at du tar bittebittebittesmå "biter" og setter sammen til å bli store deler. F. eks. kan du lage et papir som er så tett i strukturen, at hvis du renner skitten vann gjennom det så vil det bare komme rent vann ut - siden alle bakterier blir fanget opp av nanotettheten!

Eller så kan du f. eks. utvikle nanovæske som har en enda tettere struktur, til å vanntette igjen ting. Påfør det på hvilken som helst elektronisk apparat, så er den vannsikker da vannet ikke vil klare å penetrere gjennom. Hva med en nanostruktur som du påfører på lakken til nye biler, slik at det aldri blir rust på biler igjen?

Finnes vanvittig mange bruksområder. Folk snakker jo om 3D-printere nå... Mangler du en skrue hjemme? La printeren sette sammen nanopartikler slik at du får samme struktur, utseende og styrke som skruen du mangler, vips så har du skruen du mangla...

De forsker på det i romteknologi og i medisinindustrien og alt som er... Bittesmå maskiner som går inn i kroppen din og reparerer celler... Shit is AWESOME!

Har også kjøpt nanospacetechnology.com, nanospacetechnologies.com, specialnano.com, pharmaceuticalnano.com og mange fler (knapt sovet i natt) :D

Så det er noe jeg tror kommer til å ta av, og har kapret litt domener som en investering, kanskje noen vil kjøpe til slutt :) Men automotivenano.com går under bedriften min, og som jeg selv skal utvikle og ha for meg selv. Har en kompis som blir utdanna materialingeniør nå, skal etablere bedrift med han og prøve å etablere noen smarte patenter som vi på lang sikt kan selge til bilindustrien.

Skrevet
":3f5ttm30]Lurer på hva BMW betalte til produsenten av denne videoen?

Har også bitt meg merke i det! Er BMWer i veldig mange musikkvideoer for tiden, synes bare det er tøft jeg da :D

er brukt countryman i en også, men husker ikke heeelt hvilken video det er :P

Skrevet

noekult: Sist jeg så noe om nanoteknologi på tv var det snakk om klær som ikke ble møkkete, og aldri luktet svette. Helt genialt :)

Nanoteknologi er helt klart genialt, med utrolig mange bruksområder.

Skrevet

noen som trener med vekter her?

Jeg Trener på helestudio 3 ganger i uka men ser ikke veldig resultater lengre. vurderer å begynne med Protein pulver men det koster jo jævlig mye og bekjente mener man bare blir feite av det og at man ikke trenger det.

Hva bruker dere? finnes det andre allternativer? spise seg stup mett hver gang?

Skrevet

[space] og wicky124: Jupp, gleder meg til å lære mest mulig om det og investere smart* :)

Edit: *Hahaha, ikke om 1000-lappene da! Som Wicky nevner... LMAO

kongstian87: Du blir ikke feit av proteinpulver. Du blir feit av gainerpulver, som har mest karbohydrater (som blir danna til fett hvis det ikke forbrukes) og lite proteininnhold. Muskelmasseøkning er like mye trening som det er riktig kosthold (dvs. mye proteiner). Vet ikke hva din bekjent har forsket på som konkluderer med at proteiner gjør en feit............

Skrevet
noen som trener med vekter her?

Jeg Trener på helestudio 3 ganger i uka men ser ikke veldig resultater lengre. vurderer å begynne med Protein pulver men det koster jo jævlig mye og bekjente mener man bare blir feite av det og at man ikke trenger det.

Hva bruker dere? finnes det andre allternativer? spise seg stup mett hver gang?

gå inn på www.iform.no der står ALT du trenger å vite.

Hvordan er treningsplanen din?

jeg har en kompis som har studert på idretshøyskolen, driver med kampsport, ikke noe bol eller dritt, og han er shvær, myk, bevegelig, og sterk!

han ga meg et oppsett. trene 4 ganger i uka: man tirs, pause på ons, trene tors og fre, og fri helgen.

mandag: rygg og ben

tirsdag: armer bryst, skuldre og mage

onsdag pause

torsdag: rygg og ben

fredag: armer bryst, skuldre og mage

lørdag pause

søndag pause

merka forskjell nesten med en gang jeg. kan sende deg hele treningsoppssettet

bare å PM me ;)

Skrevet

Kongstian87:

Merker du null forskjell? Ikke i øking av vekt en gang?

Deilig når alle barna i barnehage avdelingen her skal sove, en time ekstra med pause:)

Skrevet
":1xy2ndh6]noekult: Sist jeg så noe om nanoteknologi på tv var det snakk om klær som ikke ble møkkete, og aldri luktet svette. Helt genialt :)

Nanoteknologi er helt klart genialt, med utrolig mange bruksområder.

Flere kontrollerte forsøk har vist at nanoteknologi ikke er helt ufarlig... eller man har en mistanke om at nanoteknologi i bestemte sammenhenger kan være farlig. Dette gjelder tilfeller der man kan få nanopartikler i lungene eller på huden. Utfordringen er at partiklene trenger igjennom kroppens egne celler på molekylnivå og dette vet man ennå ikke helt konsekvensene av.

http://en.wikipedia.org/wiki/Health_imp ... technology

Skrevet
Kongstian87:

Merker du null forskjell? Ikke i øking av vekt en gang?

Deilig når alle barna i barnehage avdelingen her skal sove, en time ekstra med pause:)

Joda øker kiloene i vektene men ser ike noe forkjell på kroppsutbygginga.

Skrevet

er brukt countryman i en også, men husker ikke heeelt hvilken video det er :P

Ja det har jeg også sett, en rød en? Kommer heller ikke på hvilken video det er, men den er ikke så helt ukjent tror jeg :)

Skrevet

Det kan også lønne seg å variere fra uke til uke hvilke dager du trener hvilke muskler.

Du blir feit av proteinpulver om du tar det, og ikke trener. En shake etter trening kan være smart.

Skrevet

Da har det noe med å gjøre hvordan du trener og hva du spiser.

For å gå opp i styrke trener man få repetisjoner, eksplosivt. dvs att du skal pushe vektene opp så fort du kan.

For å gå opp i muskelvekst trener du 8-12 repetisjoner normalt. Du må bytte på hvilken av disse måtene du trener på for å få best resultat. Altså la oss si du starter med styrke treningen. du Trener da slik i ett par tre uker for å få mest mulig styrke ut av de musklene du har. de vokser ikke, men blir sterkere. Når du ikke merker fremgang her lenger, har du oppnådd maksimal styrke i de musklene, da må du over på muskelvekst. da vokser musklene, men du blir ikke merkbart like sterk som ved ren styrke trening. Men siden musklene har vokst, kan du gå over til ren styrke igjen for å få mest mulig ut av nye muskler ! Sånn kan du holde på fram og tilbake i en evighet og DA merker du forskjell !

Mange er også veldig glad i å trene med samme vekter over lengre tid. Dette kommer du heller ingen vei med, øk vekter for hver eneste trening ! ikke mye, men bare litt og litt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...