-Roger- Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Jeg bor på en plass med lange bratte bakker som gjør hver eneste vinter til en utfordring med tanke på om man kommer opp eller ikke. Etter årenes løp vil jeg si at de fleste som bor her oppe har økt kunnskapene sine betraktelig når det gjelder og komme seg opp på snøføre. En ting er hvertfall helt sikkert. Har man Antispinn aktivert, har man ikke i nærheten av like god sjans å komme seg opp som hvis man tar den av. Senest i går kom jeg halvvegs opp i bakken fordi jeg undervurderte føret og ikke tok av antispinn. Rygget ned igjen, slo den av og kjørte selvfølgelig rett opp uten noe som helst problem. Og det er ikke første gangen. Hvis man kommer seg lettere opp med å ha inne antispinn knappen vil jeg faktisk stille spørsmål ved kjøreegenskapene til vedkommende som kjører. MEN, på e90 har man sikkert samme funskjon som på e60 at man kan deaktivere antispinn delvis. Dette er helt sikkert fordi man skal kunne komme seg lettere opp bratte bakker. Da kan det fungere men det var litt individuelt avhengig av føre husker jeg.
wicky124 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Ut og brekke med audi.. Ut å spise kebab? Slanker meg as... haha spist megastor middag hos mamma idag så vi er overmette
Nytern Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Er så gøy hver gang dere får litt snø sørafor.. Da skal alle være flinkest på snøføre og seff dele av sitt svære kunnskapsbeger Her har vi snø halve året og gidder ikke mase om det.
Kvasi Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Bodde i Drammen for endel år siden og kjørte til Oslo hver dag i 12tiden. Gikk helt klart fortest når det hadde snødd for da hadde jeg venstrefila helt for meg selv
-Roger- Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Er så gøy hver gang dere får litt snø sørafor.. Da skal alle være flinkest på snøføre og seff dele av sitt svære kunnskapsbeger Her har vi snø halve året og gidder ikke mase om det. Det var vel ikke snakk om å skryte så veldig, her har vi veldig dårlig føre mesteparten av vinteren pga skiftende temperaturer. Hvis dere har snø halve året betyr det vel egentlig at snøen kommer, så går gradestokken under 0 og ligger der resten av vinteren som gir dere optimale kjøreforhold mesteparten av tiden. Da hadde det ikke vært så store problemer her heller. Flere Nordlendinger som bor her snakker jo også om hvor dårlig føre vi har her i forhold til nord selv om de har mer snø enn oss.. Men nå var det jo en diskusjon om hvorvidt ANtispinn hjelper på fremkommelighet eller ikke. Og ikke hvem som er best å kjøre på snøføre.
Nytern Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Vi har hatt store temperatursvingninger her i gokk de siste åra og.. For å delta litt i diskusjonen må jeg si at jeg stortsett alltid skrur av elektroniske hjelpemidler. Har litt å gjøre med at jeg ratter gammel analog bil i tillegg til bmw'en, blir ekstra forvirrende om jeg plutselig har støttehjul på den ene og ikke på den andre
wicky124 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Er vel kaos her siden det er fler biler pr km enn andre steder i Norge...
flonoen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Kjøpte du den audi leiebilen wicky? Måtte du dekke hærverket selv?
-Roger- Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Ok Men jeg skjønner ikke hvordan folk mener de har det lettere å komme seg opp ved hjelp av antispinn. Hvordan kan man kontrollere gassrespons og fremdrift når bilen tar kontroll og bremser selv. Gjelder jo å finne perfekt balanse mellom fart/hjulspinn og beholde farten jevnest mulig på turtall uten at bilen spinner. Antispinn gjør jo bare at bilen bremser så man mister turtall og logisk nok stopper motoren til slutt pga manglende turtall i oppoverbakke. Ved vanlig kjøring er det en stor sikkerhet og hjelp til sikker fremkommelighet uten å spinne eller uventet sladd... Sent from my IPad
wicky124 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Kjøpte du den audi leiebilen wicky? Måtte du dekke hærverket selv? Nei selger fikset opp Jaguaren på garanti så da blir det til at jeg leverer tilbake Audien... Må dekke skadene selv ja... Men han er ganske kul denne selgern, så jeg betaler bare 1500kr for alle skadene på bilen til å dekke lakk og sånt... Jeg skal iallefall selge jaguaren så fort det lar seg gjøre... vil ha Audi A6 Allroad
Kvasi Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Jeg skal iallefall selge jaguaren så fort det lar seg gjøre... vil ha Audi A6 Allroad Har ikke de endel av disse kjente Audiproblemene? Forstillinga er lagd av marsipan og ryr i staver annen hver dag osv..
wicky124 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Derfor man kjøper en med "forbedra" stag eller fra forhandler med garanti...
316 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 For å bruke telefonen som fjernkontroll på tvn, må jeg ha trådløst nett på tvn da eller virker det med kabel? Og hvordan fikser jeg det?
Jordfræsar Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Er vel kaos her siden det er fler biler pr km enn andre steder i Norge... Med andre ord er det flere verdensmestere bak rattet i Oslo enn resten av Norge.
Anbefalte innlegg