Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

+1! Værste skvipet man får tak i.. Ringnes er ikke noe bedre.. Men Corona og Budweiser derimot! :) Schmaker godt! :mrgreen:

Corona er jo kjærringøl. :mrgreen:

Og si meg, er ikke Budweiser kjemisk øl? altså ikke brygget slik som "skikkelig" øl?

Riktig øl er brygget iht. tyske Reinheitsgebot ("renhetsloven") anno 1516... altså kun malt, humle og vann. Danskene... bl.a Tuborg følger ikke denne loven og brygger derfor "urent" øl... iom. at de tilsetter mais, karamel og div. tilsetningsstoffer. I USA, Spania og latinamerikanske land er mais som regel hovedingrediensen i øl. Spesielt i Tyskland og Tsjekkia er det en æressak at øl brygges etter Reinheitsgebot. Verdens beste øl er forøvrig belgisk... klosterøl (trappistøl)... Leffe, Chimay m.fl.

10litw174t3ykarc3gow.jpg

Skrevet

Corona med lime i 30 varme ved bassenget/på stranda er ALDRI feil. Blir for dumt med folk som sier lyst øl er dårlig banna bein. Er weissbier, trappist og blonde vondt og da?

Øl uten særsmak er kjipt, øl være det lyst eller mørkt, som faktisk har et preg over seg, er godt.

Skrevet

Belgiske øltradisjoner er jo helt spesielle Fredrik. Jeg har vært på en ølpub i Stockholm som hadde ca veldig mange forskjellige øl fra Belgia. Så og si alle med egne glass. Det var dødsstilig.

Skrevet
Belgiske øltradisjoner er jo helt spesielle Fredrik. Jeg har vært på en ølpub i Stockholm som hadde ca veldig mange forskjellige øl fra Belgia. Så og si alle med egne glass. Det var dødsstilig.

Uten tvil... skikkelige ølglass minner litt om rødvinsglass... og dette er en stor tradisjon i Belgia. Pubcrawling i det sentrale Brussel (les: Grand-Place) er rimelig kult på den måten... :)

Skrevet
Corona med lime i 30 varme ved bassenget/på stranda er ALDRI feil. Blir for dumt med folk som sier lyst øl er dårlig banna bein. Er weissbier, trappist og blonde vondt og da?

Øl uten særsmak er kjipt, øl være det lyst eller mørkt, som faktisk har et preg over seg, er godt.

Var det meg du siktet til? :D jeg mente spesifikt det indian pale ale't de har på Ægir. Jeg vet ingen som liker det..

Har en kamerat som drev som bartender på begynnelsen av 90-tallet. har dere prøvt å blande halvparten Guinnies og andre halvparten vanlig Ringnes pilsner? Det er faktisk ganske så deilig, iallefall på festival..

Jeg anbefaler på det varmeste Ringnes Fatøl, på boks fra butikken. Elsker det. Samtidig som jeg elsker tuborg juleøl. (er nede i siste boksen min nuh)..

Skrevet

Nei, mente de som sa corona og budweiser er piss. US bud kan jeg gå med på, Corona er ellers et veldig godt øl. I mine øyne iallefall. Selvsagt kan folk være uenige! Men virker som mange mener alt som er lysere enn vanlig pilsner er piss.

Skrevet
Da har du noen skikkelige tullinger til kompiser Julian. Hadde byttet ut hele vennegjengen med polakker sporenstreks! Ægir er fantastisk.

Haha du er nå vittig.. Var et helt firma som var der, med folk i alle aldre :P

Ingen som likte noen av de. Var på omvisning først og fikk smake på 8-10 forskjellige øl. Alt fra det sterke mørke til det helt lyse. Var en av de som var drikkendes, ellers bare skvip :lol:

Skrevet
Samtidig som jeg elsker tuborg juleøl. (er nede i siste boksen min nuh)..

Tror ikke jeg smakte Turborg juleøl i år (fjor). Men Aass julebrygg drakk jeg endel av, det var veldig godt iallefall!

India Pale Ale er litt spesielt, er ikke min favoritt heller. Usikker på om jeg har smakt Ægir sin. Litt sur smak på den kanskje? Jeg har ikke noe finjusterte smaksløker, klarer bare kjenne om noe er godt eller ikke jeg omtrent, og litt grader imellom der.

Men Innis & Gunn Rum Cask anbefales, kjøp neste gang dere er på polet!

Edit så jeg slipper å lage 70 innlegg i tulletråden i kveld:

Julianv; bare tulla litt. Selvsagt har folk forskjellig smak. Men det er noget spesielt at en hel gjeng smaker på alt av Ægir (som er kjent for godt øl) og kun finner en drikkendes! Er det sånn at den gjengen ikke likte øltypene generelt, eller liker dere f.eks porter men fant Ægir sine portere lite tilfredsstillende? Slike mikrobryggeri lager vel skjeldent helt standard pilsner, da de store ofte får det til vel så godt og selger det i store kvanta. Pengene ligger i gode alternative øltyper virker det som. Om det var en hel gjeng som kun drikker pilsner til vanlig, så er det forståelig at alt fra Ægir var piss.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...