Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

316:

Jupp, så den :) Jeg hadde jo Mk1 Golf før. Husker ikke helt, tror det var 1,2 eller 1,4 liter motor... Hadde kjørt 112.000 km., i originalstand uten fungerende radio, litt smårifter i førersetet og uten sigarettenner... Bare bittelitt rust på ene panelet... Den var blå og hadde originale BBS-felger i små størrelse... Også ekstralys foran da, de originale lyste dårligere enn dårligst...

Den var tung i styringen husker jeg, og automatkassen hadde kickdown (lættis!). Men den var gøy som F i svingene pga. størrelse og vekt, selv om styringen var helt nummen... Men det var game over hvis man hadde passasjerer, lykke til å få den over 100 km/t på norske veier med full last, haha...

Jeg ringte faktisk kjøperen og ville ha tilbake bilen i sommer! Den hadde blitt solgt, håper den lever fortsatt, den var jævlig sjarmerende og søt. Fikk masse komplimenter fra gamlinger som sa det var evighet siden de hadde sett en slik gammel Golf i bra stand. Litt av samme som med E28en.. Gamle biler er herlige :)

Fant bilder av den, jo!

fzdzmg7ygbnhnrmnhm8q.jpg

iiwvlj4t8yzngfb30k2a.jpg

Skrevet
e12_kombi.jpg

[-o<

Haha, hva FAEN er det?:P

Det var en karosseri fabrikk i Bremen med det lange navnet "Karosseriefabrik und Pumpenbau GmbH", som tilbød denne modifikasjonen i 1975. Var en TV forhandler som fikk den første og eneste bilen bygget, slik at han kunne frakte TV apperater rundt uten å kjøre med åpen bagasjerommsluke slik han måtte på en vanlig E12. Øvre del av bakluka og bakvinduet kommer fra en Ford Capri Mark II :)

Skrevet
Blir nok det etterhvert ja ;D Riiiimelig folketomt her XD

Kan ikke si det samme når jeg kommer til Tønsberg på tirsdag. Rundt 100-150 kollegaer der da, tenker jeg! :mrgreen:

Skrevet

Det var en karosseri fabrikk i Bremen med det lange navnet "Karosseriefabrik und Pumpenbau GmbH", som tilbød denne modifikasjonen i 1975. Var en TV forhandler som fikk den første og eneste bilen bygget, slik at han kunne frakte TV apperater rundt uten å kjøre med åpen bagasjerommsluke slik han måtte på en vanlig E12. Øvre del av bakluka og bakvinduet kommer fra en Ford Capri Mark II :)

Hehehe... snakk om vekselbruk... karosseri og pumper... :lol:

Informasjon som dette er både morsomt og interessant... utrolig hva folk finner på... :)

Skrevet
Jeg har eid to stk golf 1.. en hvit og en burgunder cab.. begge var senka stive skjermbreddere og kooole felger...

Hvit Golf 1 cab med hvitt interiør er omtrent den råeste pimpmobilen som finnes. Pussymagnet!

Skrevet

Noen som veit om det er McDonalds i Sandefjord :P Når man ser på prislista på restauranten på Rica Park Sandefjord fant jeg ut at jeg spiser middag på McDonalds i 3 dager for det ett rekesmørbrød koster her XD 185 jævla kr + 40 for en brus :P Sikkert 350 kr for en drink i baren her.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...