Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm. BMW lanserer F30 med nesten bare firesylindra motorer, så for å være miljøvennlige så er nye 328I firesylindra. Og visst er det en miljøvennilg bil med sine 149g co2/km og blanede forbruk på 0,65l per mil tross 245 hk og 350 nm. Men så er det bare det at nå har Mercedes lansert sin nye SL med en 3,5 liters V6er på 306 hk og 370 nm, og i den 1600 kilo tunge SLen så betyr det ett Co2 utslipp på 159 g per km, blandet forbruk på 0,68 l per mil. Og det uten pustehjelp :shock: Sett motoren i en lettere bil som F30, senk effekten til 250 hk og den vil feie den 2,0 liters turbomotoren til BMW av banen både på yttelser, utslipp og forbruk.

Så hvis Mercedes kan lage så effektive seksere så hvorfor i helvette kan ikke BMW også gjøre det?? Fra nå så er ikke forbruk og utslipp noen brukbar unnskyldning for å fase ut sekserne med firere :evil: Jeg kan ikke la være å se for meg at det bør da være fullt mulig å lage en rekkesekser på rundt 2,5 liter med rundt 200-230 hk som kunne vært like god som den nye 2,0 liters firern.

Skrevet

Har aldri hatt en BMW med sekser, og det blir det jaggu lenge til jeg kommer til å vurdere. Så jeg forstår virkelig ikke hva dere piper etter. :lol:

Skrevet
Eksterne harddisken min vil ikke gå på (Western Digital). Har litt panikk her. Noen som vet hvor jeg skal begynne for å feilsøke? Har koblet den til både laptop og PlayStation 3, ingen vil kjenne igjen den.

På harddisken ligger komplette serier (inkl. alt fra JC og Top Gear) og flere hundre filmer... Bilder, musikk, små videoklipp og dokumenter som ligger på interne harddisken tar jeg HELDIGVIS backup av en gang i uka, puh... Men ikke denne eksterne harddisken på 1TB, sukk... :(

Hjelp?

Det ordna seg! Kind of... På den fjerde enheten (etter 2 stk. laptoper og en PlayStation 3) - en Dell stasjonær PC, funka den plutselig... Lar alt stå på til jeg har anskaffet ny harddisk, også overføre alt og ta backup igjen, faen det blir dyrt! :P :p

Skrevet

noekult:

Om det ikke skjer noe når du kobler til disken ville jeg skrudd den fra hverandre og koblet disken direkte i en pc. 90% sjanse for at det er selve det eksterne kabinettet som tuller og at disken funker bra. Kjøp eventuelt et nytt eksternt diskkabinett på clas, og koble disken til i det.

edit:

Siste setningen er en vinner.

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =161030818

Skrevet

Hmm, sist jeg handla fra KOED så la Geir Ove inn rabatter til meg. Men nå ser de ut til å være borte. Noen som vet om det må gjøres hver gang man handler online? FIkk til han sa han la inn rabatten på kontoen min men...

Skrevet
Har aldri hatt en BMW med sekser, og det blir det jaggu lenge til jeg kommer til å vurdere. Så jeg forstår virkelig ikke hva dere piper etter. :lol:

Hehehe.... Double-Six... noen er priviligerte... :lol:

Skrevet
Hmmm. BMW lanserer F30 med nesten bare firesylindra motorer, så for å være miljøvennlige så er nye 328I firesylindra. Og visst er det en miljøvennilg bil med sine 149g co2/km og blanede forbruk på 0,65l per mil tross 245 hk og 350 nm. Men så er det bare det at nå har Mercedes lansert sin nye SL med en 3,5 liters V6er på 306 hk og 370 nm, og i den 1600 kilo tunge SLen så betyr det ett Co2 utslipp på 159 g per km, blandet forbruk på 0,68 l per mil. Og det uten pustehjelp :shock: Sett motoren i en lettere bil som F30, senk effekten til 250 hk og den vil feie den 2,0 liters turbomotoren til BMW av banen både på yttelser, utslipp og forbruk.

Nemlig... BMW tar den helt ut... Deutsche Gründlichkeit på sitt aller værste. Jeg er helt sikker på at det hadde vært mulig å få en mindre rekkesekser både effektiv og miljøvennlig hvis BMW´s blårusser virkelig hadde skjønt poenget. Selvfølgelig... én turboladet rekkefirer med forskjellig trimmingsgrad er billigere enn flere forskjellige motorer. Mitt poeng er at BMW kunne ha gjort seg umaken å gjøre dette med en rekkesekser istedenfor. Altså... en turboladet M54B22 variant med forskjellig trimmingsgrad... :)

Skrevet
Tror ikke noen her inne skal lære BMW hva som er riktig og ikke riktig innen motor...

[space]: OK, roger that.

Er ikke snakk om å lære noen som helst, men å komme med ett synspunkt og sin mening. BMW kunne klart det de ville hvis de ikke var så opptatt av å være best i klassen når det kommer til miljø.

Bra at de bryr seg om miljøet for all del, men det bør ikke gå på bekostning av varemerker. Audi og Mercedes er like gode på miljø som BMW, ennå de har like mange eller flere seksere og åttere i sitt sortemang.

Soleklare eksempler på det er jo som nevnt over den nye 3,5 liters V6ern til MB og den nye 3,0 liters V6 TDIen til Audi. De presterer like bra på miljø og forbruk som BMWs nye og "vidunderlige" turbo firer. Og ja, i flere tester jeg har lest av de nye BMW motorene så legges det trykk på at fraværet av sekserlyd er trist og det settes spørsmålstegn ved om den lille miljøgevinsten er verd fraværet av sekser.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...