rublings Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Bakstillinga på sjuern knirker også... skal vi gråte sammen? Hehe! Er utrolig irriterende med slik knirking! Skjer heldigvis kun når det er veldig kaldt ute, men bilen har jo trilla rett over 100 000 km nå så det skulle ikke forundre meg om diverse må byttes etterhver ja Altså nå vet jeg ikke om det er samme type bakhjulsoppheng på disse som på Mb w203 og w211, men det ser veldig likt ut. Når jeg jobbet i BOS hadde vi _veldig_ ofte biler inne med knirking i bakstilling, og det er bare en foring som lager den lyden når den blir dårlig. Knirkeforing, også kalt ytre bærearmsforing bak, nr.3 på tegningen. Tok reg.nr fra en 2009 325d facelift, så om det ikke er det du har så er det ikke sikkert tegningen stemmer: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 0&type=new 236,- er ikke mye penger. Ikke pleier det å ta lang tid å skifte heller, selv om man må ha spesialverktøy. Billig investering, tar seg ikke ut med tyske biler til noen hundre tusen med knirk i bakstillingen, verken det er Bmw eller Mb
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Interessant! Har vært inne på tanken om foring selv, mulig det er kulda som gjør det men! Er nok ikke noe dempere eller stag som er gåent i allfall, da bilen er fast å fin og ikke lager sånne "klakke" lyder når man kjører på kumlokk. Er nok ikke umulig at ett par foringer begynner å bli morkene nei
rublings Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Interessant! Har vært inne på tanken om foring selv, mulig det er kulda som gjør det men! Er nok ikke noe dempere eller stag som er gåent i allfall, da bilen er fast å fin og ikke lager sånne "klakke" lyder når man kjører på kumlokk.Er nok ikke umulig at ett par foringer begynner å bli morkene nei Typisk at det begynner når det er kaldt.. Så hører du det så svakt når det blir varmere... Så lager det mer og mer lyd til det blir så ille at det til og med knirker på motorveien
wicky124 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Er vel litt verre på sjuern å bytte disse regner jeg med? alt er verre på den..haha
rublings Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Er vel litt verre på sjuern å bytte disse regner jeg med? alt er verre på den..haha Nja, nr 2 på denne tegningen. Litt anderledes system, men samme foring: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 1&type=new Koster riktignok 550,- men er vel verdt det. Kan ikke ha 7er med knirk, høres ut som en gammel Volvo da (eller enda verre for deg, en E30) Ser jo også at de kaller det for knirkeforing på denne også Og kom deg i seng Wicky, du skal på jobb i morgen
wicky124 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 hadde vært sååå mye bedre om BMW ikke lagde den knirkeforinga jadda jadda...skal sove...snart... spennened "jeg drepte ikke henne" serie på tv...
rublings Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 hadde vært sååå mye bedre om BMW ikke lagde den knirkeforinga jadda jadda...skal sove...snart... spennened "jeg drepte ikke henne" serie på tv... Hehe, at ingen har tenkt på det. Du skulle faen meg vært en av ingeniørene hos BMW, litt av noen biler vi ville hatt tenker jeg Samme som her det, selv om jeg ikke skal på noe jobb i morgen. Bare sjekke om GS har fått inn noen nye felger, sjekke bimmers om det har skjedd noe, sjekke Finn om det er noe tøft, sjekke bimmers, sjekke email, sjekke bimmers, sjekke VG, sjekke bimmers......
Fredrik Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Bakstillinga på sjuern knirker også... skal vi gråte sammen? Hehe! Er utrolig irriterende med slik knirking! Skjer heldigvis kun når det er veldig kaldt ute, men bilen har jo trilla rett over 100 000 km nå så det skulle ikke forundre meg om diverse må byttes etterhver ja Med mindre disse foringene blir belastet i en ekstrem grad (type: banekjøring, svært tung last etc.) holder de mye lenger enn 100K kilometer. Vår bil runder straks 300K kilometer og foringene er like fine. Knirker gjør de heller ikke. Vi har imidlertid skiftet andre foringer samt støtdempere med tilbehør flere ganger. Det er forøvrig ikke passende oppførsel at ansatte hos bilforhandlere/verksteder går ut med opplysninger om bilene til kundene i åpne fora som dette. Dette blir litt som at helsepersonell lekker opplysninger fra pasientjournaler til media (uten sammenligning forøvrig). Send en klage til firmaets ledelse og det blir helt sikkert stille i den andre enden.
VegarVS Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Bilen til Fredrik 90 var ikke inne på verkstedet, han kjørte forbi jeg da jeg gikk langs vegen, da hørte jeg det.. Men ikke kom her å vær den som er uthengt.. Den påstanden din om at du fylte avgiftsfri diesel på Vår regning den gangen er jo et hull i hodet, å det har vakt stor oppmerksomhet hos oss.. Vi fikk Mail fra flere kunder som lurte på om dette var tilfelle..
VegarVS Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Jævlig dårlig kundebehandlig av deg som deleselger spør du meg, fleipe om og snakke tull om kunder.Det er hvertfall ikke god oppførsel som ansatt og henge ut opplysninger om kundebiler her inne uten eiers samtykke.. Greit nok å ligge ut historier om biler de har inne hvis man tar det anonymt. Men ikke henge ut opplysninger om bilen til en av forummedlemene. Og spesielt ikke hvis budskapet er å få frem et negativt budskap. Ros blir jo noe annet! bilen til fredrik 90 var ikke på verkstedet hos oss, men han møtte jeg da jeg gikk langs vegen,da jeg var på vei opp til naboforretningen.. var ikke meningen å henge ut noen med en slik kommentar, men jeg tør tippe på at fredrik ikke hørte den knirkelyden inni bilen, og jeg vet han er glad i å ha bilen på stell, derfor skreiv jeg det.. ellers har jeg heller ikke lagt ut noen opplysninger om noen kunder/kundebiler tidligere, og kommer heller ikke til å gjøre det! så akkurat det utsagnet ditt der føler jeg er litt urettferdig.. og jeg forstår ikke hvorfor fredrik 90 mente at det var mobbing og uthenging.. for det var det absolutt ikke..
Erik89 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Trenger jeg varmeskjoldet over eksosanlegget? (a) Jeg må få kjøpt et nytt, men skal jeg kjøre med det på skeiva eller ta det av og bare montere det nye når jeg får kjøpt det? Alle festene er ødelagt, dårlig varmeskjold -.-
-Roger- Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Jævlig dårlig kundebehandlig av deg som deleselger spør du meg, fleipe om og snakke tull om kunder.Det er hvertfall ikke god oppførsel som ansatt og henge ut opplysninger om kundebiler her inne uten eiers samtykke.. Greit nok å ligge ut historier om biler de har inne hvis man tar det anonymt. Men ikke henge ut opplysninger om bilen til en av forummedlemene. Og spesielt ikke hvis budskapet er å få frem et negativt budskap. Ros blir jo noe annet! bilen til fredrik 90 var ikke på verkstedet hos oss, men han møtte jeg da jeg gikk langs vegen,da jeg var på vei opp til naboforretningen.. var ikke meningen å henge ut noen med en slik kommentar, men jeg tør tippe på at fredrik ikke hørte den knirkelyden inni bilen, og jeg vet han er glad i å ha bilen på stell, derfor skreiv jeg det.. ellers har jeg heller ikke lagt ut noen opplysninger om noen kunder/kundebiler tidligere, og kommer heller ikke til å gjøre det! så akkurat det utsagnet ditt der føler jeg er litt urettferdig.. og jeg forstår ikke hvorfor fredrik 90 mente at det var mobbing og uthenging.. for det var det absolutt ikke.. Jeg vet ikke selv hvordan du konkret la det ut. Var bare slik jeg tolket det fra Fredrik90 sitt innlegg. Hvis du sa det til han for å opplyse han om det og ikke for å håne han/bilen hans så er jeg enig i at det er helt greit. Da grenser det ikke til mobbing og uthenging synes jeg
VegarVS Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Jævlig dårlig kundebehandlig av deg som deleselger spør du meg, fleipe om og snakke tull om kunder.Det er hvertfall ikke god oppførsel som ansatt og henge ut opplysninger om kundebiler her inne uten eiers samtykke.. Greit nok å ligge ut historier om biler de har inne hvis man tar det anonymt. Men ikke henge ut opplysninger om bilen til en av forummedlemene. Og spesielt ikke hvis budskapet er å få frem et negativt budskap. Ros blir jo noe annet! bilen til fredrik 90 var ikke på verkstedet hos oss, men han møtte jeg da jeg gikk langs vegen,da jeg var på vei opp til naboforretningen.. var ikke meningen å henge ut noen med en slik kommentar, men jeg tør tippe på at fredrik ikke hørte den knirkelyden inni bilen, og jeg vet han er glad i å ha bilen på stell, derfor skreiv jeg det.. ellers har jeg heller ikke lagt ut noen opplysninger om noen kunder/kundebiler tidligere, og kommer heller ikke til å gjøre det! så akkurat det utsagnet ditt der føler jeg er litt urettferdig.. og jeg forstår ikke hvorfor fredrik 90 mente at det var mobbing og uthenging.. for det var det absolutt ikke.. Jeg vet ikke selv hvordan du konkret la det ut. Var bare slik jeg tolket det fra Fredrik90 sitt innlegg. Hvis du sa det til han for å opplyse han om det og ikke for å håne han/bilen hans så er jeg enig i at det er helt greit. Da grenser det ikke til mobbing og uthenging synes jeg takk! var det jeg var ute etter å få fram.. det var helt tilfeldig at han kjørte forbi, og hadde det vært noen andre jeg kjente så hadde jeg sagt i fra på samme måten.. på en lett humoristisk måte, uten at det skulle være noe form for krenkelse!
Erik89 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Trenger jeg varmeskjoldet over eksosanlegget? (a)Jeg må få kjøpt et nytt, men skal jeg kjøre med det på skeiva eller ta det av og bare montere det nye når jeg får kjøpt det? Alle festene er ødelagt, dårlig varmeskjold -.- Bestilt nytt, og så prøver jeg meg med å ta den av.
Anbefalte innlegg