Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde holdt mer enn nok med effekt i en 600 som start ja, og kanskje til og med det er for mye. Jeg er rundt 1.84 med "kraftig" kroppsbyggning.. Har sett litt på sport-touring også.. Ala VFR800 etc.. Så det er jo også et alternativ.. Får ta en runde og prøve litt sykler når våren kommer. En kompis fikk akkurat hjem en 07 R1, så tenkte å ta en liten tur på den, for å kjenne å føle litt på den..

Når det er sagt, så er det en grunn til at jeg har ventet så lenge med å ta lappen. Enkelt og greit fordi at jeg nå først har såpass vett og respekt for hva det innebærer og kjøre to-hjuling som er kvikkere enn moped/lettsykkel. Så i utgangspunktet så spiller det ikke noe rolle om det er 80hk eller 180hk, da man kan oppnå høye hastigheter og kjøre seg ihjel på begge to. (Men skjønner selvfølgelig at d er enklere å da 200+++ på en R1 kontra en chopper.)

Skrevet

Det der blir en helt annen stil, Fredrik.. 8) Når jeg rydda ut av huset jeg kjøpte etter bestemor, så fant jeg et gammelt blad, fra starten på 70-tallet, med alle sykler som ble solgt ny den tiden.. Der mener jeg den Bonneville`n der er avbildet, bl.a. Utrolig mange flotte klassiske sykler.. Sort skinndress, med hvit pottehjelm og store kjørebriller :)

Skrevet
Jeg betaler 6500 for delkasko på YZF1000R Thunderace. Ikke "skikkelig" r-sykkel, men har R i navnet. 24 år (25 nå) gammel.

Trikset er vel kanskje å kjøpe en sykkel til en sånn pris at man slipper fullkasko.

Hvor mye bonus har du da?

20%. Men bør vel legge til at jeg er nito-medlem, som har gode fordelspriser hos Gjensidige.

Skrevet

Om du er litt kraftig bygd, og ønsker en litt større sykkel enn nymotens 600 rr'er, så anbefaler jeg Thunderace iallefall! Stor og god sykkel med nok drag med 145 hester og bra med moment. Slipper å gire om du ikke føler for det, men selvsagt er det jo skikkelig givende å gå ned to-tre gir når man skal forbi :)

Akkurat nå ligger det faktisk ingen til salgs, men de pleier ligge på 40-60k for en 96-00 modell.

Alternativt har man Thundercat som er 600-varianten, men den er ikke fullt så fin spør du meg. Er noe med det doble setet, og noe med fronten også.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33083903

edit: Og disse synst jeg er tøffe, her registrert som mellomklasse, blir vel litt dyrere med ~100 hester som de egentlig skal ha:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33052986

Skrevet

Thunderace har jeg kjørt en del, og den er helt OK, men man merker forskjell på tyngden fra litt nyere modeller, som er lettere, og har lavere tyngdepunkt..

Thunderace`n er jo absolutt kurrant og se til.. Så kommer nok til å prøve å få kjørt noen forskjellige sykler før jeg bestemmer meg. Kan jo være at en type 600 har OK størrelse også.:)

Jaa, roadracere er ikke så ille de heller, og sikkert billigere og forsikre siden den mangler den store fine R`en..!

Skrevet

Thunderace er litt tung ja, men det merkes ikke så voldsomt om man er litt tung selv :)

Men så har jeg heller ikke prøvd nymotens lette 1000cc r-sykler. En vakker dag vil jeg ha meg en S1000RR tror jeg! Men får bli om noen år når de har falt litt i pris. GSX-R 750 blir den neste sykkelen, om ikke jeg går for noe motard eller litt mer turvennlig.

Skrevet

Jeg ville gått for motard. Det er veldig lekevennlig, billig å velte med, billig å forsikre og begrensede fartsressurser.

Da jeg var 16 år, hadde jeg en Husqvarna SM125S, jeg hadde utrolig mye moro med den.

Det blir uten tvil en supermotard på meg hvis jeg en gang føler meg voksen nok til å kjøre større sykkel.

Skrevet
Thunderace er litt tung ja, men det merkes ikke så voldsomt om man er litt tung selv :)

Men så har jeg heller ikke prøvd nymotens lette 1000cc r-sykler. En vakker dag vil jeg ha meg en S1000RR tror jeg! Men får bli om noen år når de har falt litt i pris. GSX-R 750 blir den neste sykkelen, om ikke jeg går for noe motard eller litt mer turvennlig.

Ja, var en del mere lettkjørt den 99mod R1 som en kompis hadde tidligere.. Faktisk stor forskjell også. Nyere sykkel fra midta på 2000 og oppover har jeg ikke prøvd, men vil tro de er enda mere forbedret..

S1000rr er tøffe sykler! :) Har faktisk sett på en GSXR 750.. 98mod.. Så om den fortsatt er til salgs når jeg går på fri om en mnd`s tid, så lurer jeg på å ta turen til Kristiansund for å se på den.. Ligger til en OK pris også, meeen, så er d plutselig bare 10-15k forskjell til en sykkel som er 5år nyere.. Så får se hvor gammel det blir å se etter..

Jeg ville gått for motard. Det er veldig lekevennlig, billig å velte med og begrensede fartsressurser.

Da jeg var 16 år, hadde jeg en Husqvarna SM125S, jeg hadde utrolig mye moro med den.

Det blir uten tvil en supermotard på meg hvis jeg en gang føler meg voksen nok til å kjøre større sykkel.

Jaa, det var jo motard som fikk meg inn på tanken her i sommer, da jeg prøvde en KTM 250.. Morsom sykkel, som var OK å dra opp på bakhjulet, så med mere effekt så vil jeg tro det er meget morsomt ja.. Nå har jeg ikke prøvd en større motard enda, så kan jo hende at det blir valget om jeg får prøvd en :)

Skrevet

Mja, hva motard er egentlig så og si vedlikeholdsfri? Tenker i den forstand min Thunderace er vedlikeholdsfri, smøre kjede og bytte olje regelmessig teller ikke. Men bytte stempel og justere ventiler to ganger mellom Bergen - Voss gidder jeg faktisk ikke!

Skrevet
Det der blir en helt annen stil, Fredrik.. 8) Når jeg rydda ut av huset jeg kjøpte etter bestemor, så fant jeg et gammelt blad, fra starten på 70-tallet, med alle sykler som ble solgt ny den tiden.. Der mener jeg den Bonneville`n der er avbildet, bl.a. Utrolig mange flotte klassiske sykler.. Sort skinndress, med hvit pottehjelm og store kjørebriller :)

Selvfølgelig er det en annen stil, men den blir ikke mindre kul av den grunn. BMW R75 er enda eldre, men allikevel er den noe helt eget... og den produseres faktisk den dag idag... i Kina selvfølgelig. Interessant nok iht. tegninger som ble stjålet under krigens sluttscener i Tyskland. Jeg er egentlig for ung til å huske Triumph´s legendariske triumfer (!), men merket er allikevel helt spesielt og uten tvil på nivå med Harley-Davidson... minst... :)

Skrevet
Mja, hva motard er egentlig så og si vedlikeholdsfri? Tenker i den forstand min Thunderace er vedlikeholdsfri, smøre kjede og bytte olje regelmessig teller ikke. Men bytte stempel og justere ventiler to ganger mellom Bergen - Voss gidder jeg faktisk ikke!

Vedlikehold er jo litt av kosen med sykkel. Min 125ccm krevde ikke stort mer enn oljeskift hver 3000km og nytt stempel hver 15 000km. De større 4-taktsmodellene er vel fornøyd så lenge man justerer ventilene og bytter olje en gang iblandt.

Skrevet

Ja, var en del mere lettkjørt den 99mod R1 som en kompis hadde tidligere.. Faktisk stor forskjell også. Nyere sykkel fra midta på 2000 og oppover har jeg ikke prøvd, men vil tro de er enda mere forbedret..

S1000rr er tøffe sykler! :) Har faktisk sett på en GSXR 750.. 98mod.. Så om den fortsatt er til salgs når jeg går på fri om en mnd`s tid, så lurer jeg på å ta turen til Kristiansund for å se på den.. Ligger til en OK pris også, meeen, så er d plutselig bare 10-15k forskjell til en sykkel som er 5år nyere.. Så får se hvor gammel det blir å se etter..

GSX-R 750 er vel en sykkel som sies å være det beste fra to verdener, smidig som en 600 og kraftig som en 1000. En kompis hadde en slik 98 modell GSX-R 750 SRAD. Prøvde den aldri da jeg ikke hadde lappen, men satt noen ganger. Nok kraft til å få fart på kjerra med to tunge karer iallefall!

Skrevet

Litt kos kanskje, men noe mer enn et-to oljeskift og tilsvarende lett vedlikehold gidder jeg ikke ha det som "brukssykkel". Herjesykkel kanskje, men blir fort for dyrt for det.

Skrevet

Selvfølgelig er det en annen stil, men den blir ikke mindre kul av den grunn. BMW R75 er enda eldre, men allikevel er den noe helt eget... og den produseres faktisk den dag idag... i Kina selvfølgelig. Interessant nok iht. tegninger som ble stjålet under krigens sluttscener i Tyskland. Jeg er egentlig for ung til å huske Triumph´s legendariske triumfer (!), men merket er allikevel helt spesielt og uten tvil på nivå med Harley-Davidson... minst... :)

Neida, absolutt ikke det jeg mente, og fikk raskt opp et bilde i hodet på hvordan det ville vært og kommet med en slik doning pr i dag ;) Ble tegningene av gamle R75 stjålet? Vites det hvem som gjorde det? Produksjon i Kina er vel billigere sikkert..

Måtte jeg valgt mellom en en Triumph fra 70 tallet, eller en Harley, så hadde jeg nok valgt førstnevnte, selv om også Harley hadde noen "Cafe-racere" som var kule på den tiden.! Må nesten se om jeg finner det bladet igjen en dag. Se hva slags godbiter som fantes!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...