powerfulglenn Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Trenger litt hjelp her gutter! Broren min tipset om at en kompis av han var int i å bytte Atven min mot en Lett sykkel.. Jeg synes det var kjempe fint! Jeg lot han ha den i 2 dager for og teste den ( Atven er uten skilt og kan ikke registreres) Har hatt kontakt med han hele tiden, Men han tar ikke telefon eller er ikke hjemme når jeg banker på.. Når jeg kom til han så åpnet faren og jeg forklarte han hva det gjaldt.. han skulle si ifra til han med en gang, men har ikke hørt noe fra han.. Har gått 4 Dager uten at han har ringt.. Han er over 18år, men jeg har skaffet meg papirer på den lett sykkelen. Pga han jeg skal bytte med er ikke eier, Men har glemt og skrive salgsmelding med den forrige eier.. Har prata med Forrige eier og det var greit, Og han skal mest sannsynlig skrive den over på meg, Men ringer han den personen jeg skal bytte med så kommer han til og skjønner opplegget.. Er det veldig dumt og skrive den lett sykkelen over på meg? Han som har atven min har stjelt den tror jeg.. den er ikke hjemme hos han pga da hadde jeg tatt den og kjørt hjem.. Er snakk om noen tusen lapper som jeg ikke vil miste.. Hva vil dere anbefale? Politiet kan jeg ikke gå til pga jeg har ikke papirer på den atven at den er min, Kjøpte den i skien men fikk aldri med meg navnet til han fyren.. Leverte pengene bare til han.. Og hvis jeg går til Politiet så kommer han fyren til og grise banke meg eller sende folk på meg.. Og politiet i Larvik er bare helt teite i hodet! Var en kompis som stjal og ødela lett sykkelen min og jeg hadde bevis men de dømte han ikke og jeg fikk ikke igjen penger.. Takker hvis noen av dere vil gi meg råd/tips
S.Hafsmo Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Skrev jeg ikke at vag med tverrstilt motor brukte det? Mindre audier bruker syncro (men kaller det quattro), som jeg også mener er tulle 4x4. Fordi om veyron bruker haldex, så er ikke den grevling helt til den spinner vel? Det er volvoen og det er ikke ekte 4x4 mener jeg. Hva volvos awd gjelder: har en volvo fanatiker til kompis, han mente 850R AWD var kjenpe 4x4, jeg utalte meg anngående dette, og fant noe info på nett for å vise han. Tror ikke det var mer en 10-15% som ble fordelt til bakhjula.. Det finnes en drøs med jukse "4x4" på markedet, og en masse bra tester og filmer - hvor du kan se hva som funker og ikke funker. Syncro og Quattro er ikke firhjulstrekksystemer, men produsentenes navn på deres biler med 4x4. Både VW og Audi bruker TorSen og Haldex på 4x4bilene sine. Det er og mange generasjoner (5-6?) av Haldex som da selvfølgelig er forbedret fra en generasjon til annen. Prosenten av skyvekraft som fordeles er avhengig av bl.a grep. når du sier "Ekte" 4x4, mener du da med låst senterdiff? har du kjørt bil på tørrasfalt med låst senterdiff? det er ikke så veldig morsomt. Samt at det ikke er spesielt effektivt på vinterføre om du ikke har brems/sperre på for og/eller bakaksling.
Jordfræsar Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Hva mener dere om systemet til Ferrari da? Så siste Top Gear og de testa Ferrari sitt 4x4 system. Falt ikke i smak hos Clarkson, og i 5 gir ble det kun kraft bak (2 av 4).
S.Hafsmo Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Har aldri kjørt Ferrari FF, så jeg kan ikke uttale meg. Clarkson er forøvrig en dårlig referanse til hva som er bra/dårlig. Han er ikke akkurat den mest objektive karen i verden.
Jordfræsar Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Nei Clarkson er nok ikke det. Men systemet til Ferrari virka utrolig slitsomt ut fra testen.
asv Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Leste i Vi Menn bil (tror jeg det var) en test av Ferrari FF, og journalisten der mente at systemet funka veldig greit på svingete norske veier. At det kanskje ikke er ideellt til sladding i høy fart på en isbane er antagelig ikke representativt for hvordan systemet er å kjøre på normal vei, til normal bruk.
noekult Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Drit i Clarkson. Besøk FerrariChat.com og se hvor fornøyde både 599 GTO og Ferrari FF eiere er med bilene sine - de kjenner seg absolutt ikke igjen i det Clarkson klager på (han sa også at 599 GTO var helt håpløs). Problemet med Clarkson for tiden er at han har en posisjon hvor folk forventer prima underholdning - og man ser igjen og igjen at han går i mot populære meninger blant journalistene med vilje, for å skape litt provokasjon. Evo Magazine mente at FFen ikke var så skarp i fronten og leken i hekken som bakhjulstrekkerne, men fortsatt en enorm opplevelse. Det samme har jeg egentlig lest og sett alle andre steder også... Er det en biljournalist jeg virkelig har sansen for, så er det Chris Harris. Beste fyren til å fortelle om biler, EVER. Har forresten blitt kjent med redaktøren i et norsk bilblad med 300.000 lesere, gøy
asv Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Styggeste? Synes Ferrari FF er noe av det peneste som har komt ut av Ferrari sin fabrikk på lenge jeg. For ikke å snakke om noe av det kuleste.
hypah Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Ja, en skikkelig kebab med x-drive er ikke å forakte det heller. Men synst liksom BMW skal være bakhjulstrekk, uten å være helt fanatiker rundt det. Så lenge den er bensin, rekkesekser og minst 3 liter (pluss minus 10cm^3) er det en fullverdig bmw spør du meg Når jeg skreiv bmw så mente jeg egentlig bakhjulstrekk men du har helt rett i at x-drive ikke hadde vært dumt Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Jordfræsar Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Nei han var ikke fornøyd med at han måtte jobbe veldig med styringa. Man så jo også det... men argumenter for og i mot er det vel alltid. Jeg er bare nysgjerrig på systemet og hvordan det fungerer i praksis kontra de andre systemene.
Fredrik Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Drit i Clarkson. Besøk FerrariChat.com og se hvor fornøyde både 599 GTO og Ferrari FF eiere er med bilene sine..... Hmmmm... blir ikke det omtrent som å spørre folk her inne om de er fornøyd med BMW... Jeg er ellers helt enig i din vurdering av Clarkson. Han er "dessverre" et offer for sin egen suksess, men som ren underholdning er Top Gear stadig bedre enn f.eks Big Brother og MPG. Jeg tror imidlertid at gutta snart bør gi seg nå... konseptet er litt oppbrukt, gutta er ikke helt unge lenger, de har ikke så mye nytt å si... osv...
noekult Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 adivass: Ikke enig i det, jeg syns den er like stygg som førstegenerasjons BMW X3. En skam, sammen med California. For min del finnes det kun fire typer riktige Ferrarier: V12 motor foran, 2-seter. V12 motor foran, 4-seter. V8 motor i midten. Super-Ferrariene (288 GTO, F40, F50, Enzo) Dette er svært riktig Ferrari i mine øyne: 4-seter cab med V8 foran (!) med falske enderør (!) og feminine linjer (!!) + en liksom-SUV er bare feil... Jeg har også skarp kritikk for mange av BMW sine modeller de siste 10 årene, det er ikke bare Ferrari som provoserer puristen i meg... Jordfræsar: Google? http://www.autozine.org/technical_schoo ... wd_22.html Fredrik: Jeg vil ikke at de skal gi opp, men at de skal revurdere den opplagte manusbruken de siste sesongene er preget av. Det falske må vekk - de lurer bare seg selv. Edit: *4-seter cab
Jordfræsar Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 @noekult: hva folka her inne hadde av info... google? hva er det?
Kvasi Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Haha til han karen i V70 R AWD som var så selvsikker at han stirra på meg helt til det ble grønt lys
Anbefalte innlegg