Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
de første 5000 er gratis , bare laste ned app og regge seg. så kommer den i posten :)

De tar en liten % av summen ja ;)

Liten å liten =P~ men funker til små summer men selger du en bil 100tusen er det jo over 2000 i avgifter hehe

Skrevet

Latterlig dyr og den er tørst... vannvittig tørst og ikke er den hurtig til å ha hele 185 HK heller. 0-100 Km/t på 10,5 sekunder og en topphastighet på 205 Km/t er på nivå med min E46 318d Touring med 115 HK. Dette skremmer ingen idag. Skremmer gjør imidlertid et gjennomsnitlig bensinforbruk på 1,4-1,5 liter/mil ved blandet kjøring. Mercedes-Benz oppgir også minimum 1,7 liter/mil ved bykjøring... grøss... 8-[

Skrevet
Men lyden den 2.7liters DOHC m110'n (med 12ventiler) har er nydelig 8)

Det er jeg helt enig med deg i... denne twincam motoren har en fantastisk eksoslyd... :)

Skrevet

Hvis man skal ha 7er eller S-klasse, hva blir det beste kompromisset angående motor? 5eren min bruker rundt 1,1 liter pr.mil, og jeg kjører rolig og mye motorvei. Tørr ikke å tenke på hva feks en 728 bruker.

Motoren må jo ha nok effekt så automaten ikke girer i hytt og pine, samt at motoren ikke må sluke bensin.

Diesel i 90talls luksusbiler mener jeg er litt fyfy. Mye spetakkel og ikke noe særlig gode med tanke på dreiemomentskurve.

Skrevet

Jeg har kjørt den perfekte luksusbilen, W140 CL600 V12. Beste motoren jeg har vært borti, ikke den beste å ha service på :mrgreen: Gikk på rundt 2 liter milen bare på cruising, men den dro noe inn for jævlig når man ga gass.

Skrevet
Hvis man skal ha 7er eller S-klasse, hva blir det beste kompromisset angående motor? 5eren min bruker rundt 1,1 liter pr.mil, og jeg kjører rolig og mye motorvei. Tørr ikke å tenke på hva feks en 728 bruker.

Motoren må jo ha nok effekt så automaten ikke girer i hytt og pine, samt at motoren ikke må sluke bensin.

Diesel i 90talls luksusbiler mener jeg er litt fyfy. Mye spetakkel og ikke noe særlig gode med tanke på dreiemomentskurve.

300SD Turbodiesel (automatic only og USA/Canada only) var faktisk den mest populære W126 modellen i USA. Den hadde en rekkefemmer på 2998 cm3 som ytet 121 HK ved 4350 rpm og 230 Nm ved 2400 rpm. Dette var nok til at den klarte 0-100 Km/t på 15 sekunder og en topphastighet på 175 Km/t.

Helt generelt vil jeg mene at 300SE er det beste kompromisset når det gjelder W126. Denne modellen kunne man få med manuelt gear også. Bensinforbruket er ca. 20% mindre enn for den tidligere 280SE modellen. En litt spesiell outsider er 260SE, men den lider av et for lavt dreiemoment. Omvendt er det naturligvis med V8 modellene, men så går det galt med bensinforbruket igjen.

Skrevet

300SD Turbodiesel (automatic only og USA/Canada only) var faktisk den mest populære W126 modellen i USA. Den hadde en rekkefemmer på 2998 cm3 som ytet 121 HK ved 4350 rpm og 230 Nm ved 2400 rpm. Dette var nok til at den klarte 0-100 Km/t på 15 sekunder og en topphastighet på 175 Km/t.

Helt generelt vil jeg mene at 300SE er det beste kompromisset når det gjelder W126. Denne modellen kunne man få med manuelt gear også. Bensinforbruket er ca. 20% mindre enn for den tidligere 280SE modellen. En litt spesiell outsider er 260SE, men den lider av et for lavt dreiemoment. Omvendt er det naturligvis med V8 modellene, men så går det galt med bensinforbruket igjen.

Og hvis vi sier w140/E38?

Skrevet
Og hvis vi sier w140/E38?

S320 og 728i... min subjektive mening og hva jeg evt. vil betale for. Har du pæng på bok og lyst på en fin bil går du for 750i. Den modellen er en opplevelse... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...