Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Min hk-motto er, som mange andre sin: "It's more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow" :D

Snakker vi relativt potent bensinmotor er dette helt klart et poeng. Det beste eksempelet er vel Lotus Elise, men også Mazda MX-5... og ikke minst eldre bilmodeller som f.eks BMW E30 318is, Golf II GTI 16-Ventiler, Peugeot 205 GTi og Porsche 924 er gode eksempler på dette fenomenet.... :)

Skrevet
Nyere bil med pant i bil så har sikkert dnb eller gjensidige noe greit, eller så kan du jo høre med lokalbanken din.

Trenger ikke å ta pant i bilen. Tenkte bare å høre om noen har en bank å anbefale med kurrant rente. De lokale her antar jeg ikke kan matche uansett... dessverre.

Skrevet

Trenger ikke, eller kan ikke? Om du får lov å ta pant i bilen er det vel stort sett en fordel, de gir vel stort sett høyere renter om du ikke stiller sikkerhet.

Skrevet

Du får vel ikke lov om bilen ikke er nedbetalt før den er 12år. Feks en 2002 mod med 3års nedbetaling går ikke, mens med 2års nedbetaling går det.

Tror det er det han tenker på.

Skrevet

F.eks en 9 år gammel bil til 100k, er vel ikke mange banker som vil ta den i pant. Om du derimot skal kjøpe en 06 til 200k burde det jo ikke være noe problem.

5,65% nominell hos gjensidige. 6,44% effektiv hos dnb, 35% egenkapital.

Skrevet
1-serie du ser på nå eller?

Hehe... det forblir en hemmelighet. Vi får se.

Men takk for svara gutar. Tror DnB hadde 4,95% og DnB's grønne lån starter på Nom. rente 4,75 % / eff.rente 6,24.

Skrevet
Møtte purken i natt! :P Var jævla skummelt, kjørte inn et sted der det var sperra for natta. Så ikke skiltet pga sving fra venstre rett før skiltet. Endte med alkotest og en advarsel :P

Blei stoppa sjæl as.. ga på litt for mye med jaguaren også kom det to politikvinner på hest ut bak svingen... vognkort og en liten advarsel og "jaja tøft å se en klassisk jaguar bli kjørt av en ung pakistaner"... følte meg litt cool da :P

Skrevet
5,10% effektivt er vel bra. Løp og kjøp!

Rublings: har du slagskrutrekker og/eller gassbrenner til låns?

Dessverre. Mulig vi har noe liggende i garasjen, men jeg har ikke noe slikt. Er det ikke bare å kjøpe noe billig Biltema greier da?

Skrevet

Biltema-skiten bruker mye større enn normal bits. De fire bitsa som følger med var vel phillips, pozidrive og arthur (høhø, noen som tok den?).

Jeg må ha torx 40.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...