Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan det knyttes opp til den økonomiske krisen da? Virker jo heller som et knep for å øke omdømmet sitt, gjøre folk oppmerksomme på at man får mer enn bare salami til 19,90 hos coop.

De har vel neppe hatt en container liggende med Omega-ur, og har nå satt ned prisen med 12k for å rydde plass i lageret.

Det er flere sider i denne saken med de relativt kostbare klokkene som nå kommer til salgs hos Coop (som normalt ikke selger slike klokker). Jeg vet at klokker i fremtiden blir signifikant mindre igjen fordi de er for store for kinesiske menn. Kina har ettervert blitt det største markedet for kvalitetsklokker som Omega, Rolex, Hublot, Panerai etc.

Den økonomiske krisen betyr at flere produsenter, importører etc. sitter på lagere av store og dyre klokker som de ikke får solgt i vesten og heller ikke i Kina. Coop forbinder man bestemt ikke med slike klokker, men for Coop og andre litt halvkjedelige butikker kan nettopp slike klokker til sterkt nedsatte priser skape positiv oppmerksomhet. Det handler naturligvis om relativt små volumer og med klokker fra flere forskjellige produsenter. Slik må det være for ikke å ødelegge lokale markeder for klokkene.

Omega modellen som selges hos Coop er forøvrig en Speedmaster Broad Arrow Titanium Black, Carbon Dial som koster veiledende 64800 kroner i Norge og 52575 hos http://www.urverket.no

Coops pris her i Danmark på 42200 er derfor en rimelig god pris. Løp og kjøp... :)

Personlig er jeg på 27 året med en Rolex Oyster Perpetual Datejust i stål. Jeg har renset selve urverket en gang, skiftet glasset to ganger og byttet remmen en gang... ellers har klokken fungert 100% i 27 år. Det må kunne kalles kvalitet.

Skrevet
De fleste olje- og oljeserviceselskaper har rygge-inn-regel nå faktisk.
Må være det dummeste jeg har lest. :lol:

Velkommen til oljebransjen. :)

Jobber selv på en Subsea 7 spolebase, hvor vi, om mulig, har enda strengere regler enn gutta som jobber offshore... Men for all del, er jo sikkerhet det er snakk om :) bare kjedelig at alt blir så tungvindt.. Akkurat nå produserer vi rør for conoco phillips, shell, statoil og total, så er maaange klienter rundtomkring som passer på at alt går etter reglene :P

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Skrevet
Hallo... Hva er egentlig forskjellen mellom SLK og SL? Er det to "vidt" forskjellige biler eller er det bare noe motor/styling forskjell?

SLK er frisørbil... SL er manne-bil... :lol:

Mercedes SL er topmodellen av "roadstern".. Cabriolet, to seter og store motorer... Toppløs GT med historie langt tilbake til 50tallet... :

mercedes-sl-300-gullwing-pictures.jpg

1963-mercedes-sl-class-w1-9_460x0w.jpg

1972-mercedes-sl-class-w1-16_460x0w.jpg

Mercedes_SL__1989_-_707787a.jpg

Mercedes_SL__2002-__707809a.jpg

618a-car-mercedes-sl%20class-1.jpg

The-New-2013-Mercedes-SL65-AMG-with-V12-Biturbo.jpg

SLK er "roadstern" med ståltak og autokasse og små motorer..

Mercedes_Slk_230_8.jpg

Mercedes_SLK__2004-_707868a.jpg

Large%20Image.jpg?p=110117_04:14

Skrevet

jeg er ingen merce fan, langt derifra, men de nyeste ut av begge modeller vil jeg si er ganske flotte biler :)

Skrevet
Jeg tenkte jeg kanskje skulle handle inn eget polerings oppsett til bilen min, slik at hu slipper å dele med de andre. Noen gode forslag på alt jeg trenger? :)

Spurte om dette før alt klokke pratet :P Noen som har noen forslag? :)

Skrevet
Jeg tenkte jeg kanskje skulle handle inn eget polerings oppsett til bilen min, slik at hu slipper å dele med de andre. Noen gode forslag på alt jeg trenger? :)

Spurte om dette før alt klokke pratet :P Noen som har noen forslag? :)

Du tenker på en startpakke for polering av bil? Swissvax har en fin fin med god beskyttelse. Shield set. Følger da også med felgvoks.

Skrevet
jeg er ingen merce fan, langt derifra, men de nyeste ut av begge modeller vil jeg si er ganske flotte biler :)

Føler meg litt alene her nå, men synes hverken nyeste SL, SLK eller ML ser særlig elegante ut. Heller rotete, uelegant og lite sammenhengende design..

Skrevet

Føler meg litt alene her nå, men synes hverken nyeste SL, SLK eller ML ser særlig elegante ut. Heller rotete, uelegant og lite sammenhengende design..

Nyeste ML er rett og slett stygg. "Downsizing" innenfor en slik bilklasse er bare uhørt. På samme måte som Cayenne... X5 ble bedre med oppgraderingen...

mercedes-ml-63-amg-p-3_460x0w.jpg

nye modellen:

64_589359149.jpg

Skrevet
Hva med nye C63 "Black" da?

2012-mercedes-benz-c63-amg-black-series-3-635x360.jpg

Skal innrømme en ting da... Vingen, er det som gjør alt for meg :P

Vingen skremte meg litt...OM jeg noensinne får en sånn bil (never gonna happen) Så skal vingen vekk...

Skrevet

Mye kan jeg få for E30 min? Evt er det noen som har lyst til og kjøpe den? Sjekk Prosjektet mitt... Noen som kan svare meg på spørsmålet mitt ? :) Trenger penger til lappen :/

Skrevet
Hva med nye C63 "Black" da?

2012-mercedes-benz-c63-amg-black-series-3-635x360.jpg

Skal innrømme en ting da... Vingen, er det som gjør alt for meg :P

Vingen skremte meg litt...OM jeg noensinne får en sånn bil (never gonna happen) Så skal vingen vekk...

Vingen er jo alt Wicky! [-X

Skrevet

Den vinga var helt latterlig stygg spør du meg. Skal man først ha sånn vinge må den være absurd svær, med enorme endeplater. Og selv da er det bare fint/"tøft" på banebiler med resten av stuket i orden.

Skrevet

På en fabrikk-bil til gatebruk synes jeg vingen virka malplassert...men er sikkert en mening med den :P Men de kunne laget den mindre og like funksjonell..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...