850i Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Det høres ut som et hyggelig regnestykke.En kompiss på jobben har en E36 318is motorsport som han har påkostet nær en halv million, setter ting i perspektiv...( og den er orginal ) Er vel litt som må kostes på enda. Stereo er en ting... Originalt anlegg i bilen nå, og det funker heller dårlig. Bilen trenger også sårt litt senk, i alle fall foran. En av grunnene til at jeg selger er at jeg aldri får knødd meg til å få dette gjort....
-Roger- Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Ved å eie en Rolex så bør man følge de anbefalte service intervallene. Det er ca hvert 6.-7. år, hver "full-service" koster i Norge ca 4500,--5000,-. Hvis "full-service" er det samme som en "stor-rens" av selve urverket koster den 1000-1500 kroner her i Danmark. Har klokken alminnelig glass (som min "Datejust" fra 1985 har) kan dette pusses opp 2-3 ganger hvis det ikke er store riper på det (safirglass må skiftes). Min lokale urmaker (autorisert Rolex forhandler) her i Århus gjør dette gratis på forespørsel. Jeg betalte forøvrig 8600 kroner i 1985 for min Rolex (i Norge). Dette tilsvarer ca. 18500 kroner idag. En nogenlunde tilsvarende Rolex modell koster ca. 54000 kroner idag (i Norge). Ikke dårlig for en klokke som samtidig har fungert perfekt i 27 år... Den ZZ Top konserten skulle jeg gjerne ha vært på. De har svært mye bra musikk på reportoaret... Hvordan er bruktmarkedet da? Kunne du for eksempel solgt din 27 år gammel klokke for 25000 i dag?
Fredrik Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Hvordan er bruktmarkedet da? Kunne du for eksempel solgt din 27 år gammel klokke for 25000 i dag? Kanskje, men jeg kunne nok solgt den med en større fortjeneste for 10 år siden. Idag er klokken mest en kuriositet (mest fordi den stadig virker 100%) og mange synes at den er for liten (35 mm). På den annen side vil klokkene bli mindre i årene som kommer og dette vil sikkert gi eldre klokker som min en slags renessanse. Jeg er mest fornøyd med at Rolexen har virket uten problemer i 27 år. Jeg er naturligvis litt lei av den, men den har også blitt en del av meg. Jeg tviler imidlertid på at jeg kommer til å kjøpe en tilsvarende klokke. Jeg har sansen for Porsche Design P'6530 Titanium...
fish Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Ved å eie en Rolex så bør man følge de anbefalte service intervallene. Det er ca hvert 6.-7. år, hver "full-service" koster i Norge ca 4500,--5000,-. Hvis "full-service" er det samme som en "stor-rens" av selve urverket koster den 1000-1500 kroner her i Danmark. Har klokken alminnelig glass (som min "Datejust" fra 1985 har) kan dette pusses opp 2-3 ganger hvis det ikke er store riper på det (safirglass må skiftes). Min lokale urmaker (autorisert Rolex forhandler) her i Århus gjør dette gratis på forespørsel. Jeg betalte forøvrig 8600 kroner i 1985 for min Rolex (i Norge). Dette tilsvarer ca. 18500 kroner idag. En nogenlunde tilsvarende Rolex modell koster ca. 54000 kroner idag (i Norge). Ikke dårlig for en klokke som samtidig har fungert perfekt i 27 år... Den ZZ Top konserten skulle jeg gjerne ha vært på. De har svært mye bra musikk på reportoaret... Full service inneholder "alt", innvendig og utvendig rens. Selve urverket blir plukket helt fra hverandre. Alle delene blir renset og rengjort. Slitedeler blir byttet ut. Så blir det jo satt sammen igjen og kalibrert. For noen år siden begynte klokken å gå litt for fort, og leverte den inn til kalibrering, bare for kalibrering betalte jeg 500,-
316 Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Venter på at norsk tipping ringer angående vikinglotto kupongen min. Dette er RÅTT.
OJR Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Noen som vet om servopumpe til e34 stv tds er den samme som er på stv bensin??
Lars89 Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Er noen av de som passer om hverandre Uten servotronic Med servotronic
Clerion Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Venter på at norsk tipping ringer angående vikinglotto kupongen min. Dette er RÅTT. Litt gubbete, men ganske fet egentlig ja ;D
asv Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 No offence, men når man har Mondeo og Corolla så trooor ikke jeg man har rett til å kalle en flott E31 for gubbete
noekult Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Faen, helvete. Har en skikkelig drittdag (så mye stress at jeg har for første gang fått gnagsår i magen - klarer ikke å spise og har hatt magepine i 4 timer nå siden jeg våknet). Hvordan bæsje litt ekstra på drittdagen min? Jo, en kompis ringer meg flere ganger. Jeg slår av lyden på telefonen fordi han aldri har noe fornuftig å si og jeg kan ringe han tilbake. Ringer han times tid etterpå. Hva sier han? Jo, han var i området og hadde en Z4 M Roadster som han hadde lånt!!!!!! Han tenkte jeg ville likt å prøvd bilen!!!! Faens drittdag... Snakk om å gå glipp av en gyllen mulighet!! Kunne for første gang i mitt liv prøvekjørt en ekte ///M-bil, men neida... FFFfffffUUUUuuuuuuUUUUuu...
Anbefalte innlegg