Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Faktisk veldig positivt overrasket for å si det slik. :) Så dette er bra, håper det absolutt fortsetter slik..

Men over til noe annet. Som nevnt har jeg 2010mod Golf Stasjonsvogn. Og så har vi ei simo kombivogn, denne er da litt stor. Vi har problemer med å få inn denne i bagasjerommet.. Hvilken bil er det større plass i, og som dere kan anbefale..

Passat eller Skoda sluker vel litt mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som skal på svenske rally i helga eller?

Sover over i bilen og blir fra lørdag til søndag. Syntes foresten fiesta og ds3ene ser forjævlig gromme ut, og 1,6liters turbo monster maskin slår ikke feil, 8 bars turbo trykk og full firehjulsslædd i 180kmt forbi der man sitter rolig og fredelig ute i svenske skogen og griller pølser...slår ikke feil ;)

8 bar??? skeptisk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som skal på svenske rally i helga eller?

Sover over i bilen og blir fra lørdag til søndag. Syntes foresten fiesta og ds3ene ser forjævlig gromme ut, og 1,6liters turbo monster maskin slår ikke feil, 8 bars turbo trykk og full firehjulsslædd i 180kmt forbi der man sitter rolig og fredelig ute i svenske skogen og griller pølser...slår ikke feil ;)

8 bar??? skeptisk :roll:

Hehe, men kan ikke si at det pinglete biler heller, høy fart gjennom de trange skogs veiene der er kick :P Føles som 8 bar når du ser på fra nært hold :mrgreen:

yeah baby, futt i den audien her ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det går med bmwccn om dagen?

Fikk endelig den giroen i dag, men er litt usikker på om jeg skal gidde å betale.. Vil jo bli medlem og alt det der, men om jeg ikke får godene som tilhører medlemskapet så ser jeg ikke helt vitsen. Ikke noe ønske om å være støttemedlem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket grunnlag kan du si at jeg er mindre intelligent av den grunn?

At jeg ikke har lest bmw kataloger, wikipedia og andre fora opp og ned for å kunne specsa på rams i tillegg til alle konkurrentene betyr det vel ikke at jeg er dom fordet. Har ingen interesse av det eller noe behov for å vite alt ned til hver minste detalj.

Mitt innlegg var formulert slik jeg opplever at tråden har blitt.. Må vel være lov å si sin mening.

Mitt innlegg var en reaksjon på en lite konstruktiv uttalelse som med jevne mellomrom dukker opp her inne. Uttalelsen er stort sett rettet mot meg av brukere som ikke i større grad selv bidrar med opplysende innlegg. Jeg opplever uttalelsen som tendensiøs og som et forsøk på å undergrave min og andres kunnskap om biler (og ganske mye annet).

Jeg skriver ikke at du er mindre intelligent (akkurat det vet jeg selvfølgelig ingenting om)... jeg skriver at selve uttalelsen er mindre intelligent. Det er primært to årsaker til at den er dette og den ene årsaken har S.Arnesen allerede vært inne på ved å påpeke at uttalelsen neppe er ment konstruktivt i et forsøk på å skape en hyggelig diskusjon her inne. Den andre årsaken har jeg allerede vært inne på ved å fortelle at ingen er født med detaljert kunnskap om noe. Med mindre man bedriver forskning på et høyere nivå må alle søke ulike kilder for å utvide deres kunnskap og i vår sammenheng er Wikipedia en av flere relativt fornuftige kilder. På mange måter er din uttalelse selvmotsigende og du taler derfor mot bedre vitende.

Jeg bruker mye tid på kryssreferanser før jeg skriver et innlegg her inne. Som jeg nevnte i mitt tidligere svar til deg handler kunnskap stort sett om relasjoner. Det meste henger sammen på et eller annet nivå og har man en bred almenkunnskap ser man disse strukturene ganske tydelig. Det er dermed ikke så vanskelig å skrive like lett om BMW/Porsche, militærhistorie, demokratisk underskudd i moderne politikk eller f.eks hvorfor det er en stor utfordring for BMW at Porsche stadig blir flinkere til å rendyrke deres konsept og profil. Selvfølgelig forutsatt at man har en interesse for tingene.

Jeg har skrevet her inne siden 2003 og i BMWCCN´s forum siden 2001. Tilsammen har jeg nok skrevet nærmere 25000 innlegg. Svært mange av innleggene handler om biler, men jeg har skrevet om mye annet også. For meg har BMWCCN´s forum og bimmers (tidligere bmwguiden) vært en platform for å kunne utvikle mine interesser. Det er alltid noen som fatter interesse for det jeg skriver. Selv et relativt sært emne som f.eks Falklandskrigen i 1982 (ref. den første tulletråden) var det andre som fattet interesse for. Jeg husker ikke helt hvordan vi kom inn på denne krigen, men jeg tror at relasjonen var BMW´s aktiviteter under den annen verdenskrig og hvordan krig trigger teknisk utvikling. Falklandskrigen var den siste "analoge" krigen og Storbritanias siste krig som en militær stormakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før tulletråden v3.0 sakte men sikkert blir stengt, så er etterfølgeren hvor nesten alt er lov - opprettet.

Her er det bare å registrere seg, og skrive det aller meste.

http://www.tullprat.net/phpBB3/

Dette er på ingen måte en konkurent av bimmers.no. Det er opprettet for at begge parter skal bli fornøyde.

Klar. Nazitulletråden er blitt kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det går med bmwccn om dagen?

Fikk endelig den giroen i dag, men er litt usikker på om jeg skal gidde å betale.. Vil jo bli medlem og alt det der, men om jeg ikke får godene som tilhører medlemskapet så ser jeg ikke helt vitsen. Ikke noe ønske om å være støttemedlem..

Jeg betalte for mitt 2. år for 4-5 mnd siden... Magasinet dumper i posten, alt det andre hører jeg aldri om...

Gidder ikke mer før de begynner med 2-veis kommunikasjon igjen. Latterlig dårlig fra et merke med så mange entusiaster i klubben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk veldig positivt overrasket for å si det slik. :) Så dette er bra, håper det absolutt fortsetter slik..

Men over til noe annet. Som nevnt har jeg 2010mod Golf Stasjonsvogn. Og så har vi ei simo kombivogn, denne er da litt stor. Vi har problemer med å få inn denne i bagasjerommet.. Hvilken bil er det større plass i, og som dere kan anbefale..

Vi har Passat 07 stv. og Brio kombivogn. Der går vogna inn på langs, og vi har fortsatt plass til bagasje ved siden av. Dette forutsetter at man fjerner rolloen.

Golfen din har bagasjerom med volum 560 liter, mens både "facelift" og "prefacelift" Passat har i overkant av 600 liter. Forøvrig har siste generasjon Mondeo vel så god plass i bagasjerommet som Passat, og i tillegg bedre plass for baksetepassasjerene. Til slutt vil jeg nevne Superben, den slår begge de nevnte med et bagasjerom på vel 660 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innlegg var en reaksjon på en lite konstruktiv uttalelse som med jevne mellomrom dukker opp her inne. Uttalelsen er stort sett rettet mot meg av brukere som ikke i større grad selv bidrar med opplysende innlegg. Jeg opplever uttalelsen som tendensiøs og som et forsøk på å undergrave min og andres kunnskap om biler (og ganske mye annet).

Jeg skriver ikke at du er mindre intelligent (akkurat det vet jeg selvfølgelig ingenting om)... jeg skriver at selve uttalelsen er mindre intelligent. Det er primært to årsaker til at den er dette og den ene årsaken har S.Arnesen allerede vært inne på ved å påpeke at uttalelsen neppe er ment konstruktivt i et forsøk på å skape en hyggelig diskusjon her inne. Den andre årsaken har jeg allerede vært inne på ved å fortelle at ingen er født med detaljert kunnskap om noe. Med mindre man bedriver forskning på et høyere nivå må alle søke ulike kilder for å utvide deres kunnskap og i vår sammenheng er Wikipedia en av flere relativt fornuftige kilder. På mange måter er din uttalelse selvmotsigende og du taler derfor mot bedre vitende.

Jeg bruker mye tid på kryssreferanser før jeg skriver et innlegg her inne. Som jeg nevnte i mitt tidligere svar til deg handler kunnskap stort sett om relasjoner. Det meste henger sammen på et eller annet nivå og har man en bred almenkunnskap ser man disse strukturene ganske tydelig. Det er dermed ikke så vanskelig å skrive like lett om BMW/Porsche, militærhistorie, demokratisk underskudd i moderne politikk eller f.eks hvorfor det er en stor utfordring for BMW at Porsche stadig blir flinkere til å rendyrke deres konsept og profil. Selvfølgelig forutsatt at man har en interesse for tingene.

Jeg har skrevet her inne siden 2003 og i BMWCCN´s forum siden 2001. Tilsammen har jeg nok skrevet nærmere 25000 innlegg. Svært mange av innleggene handler om biler, men jeg har skrevet om mye annet også. For meg har BMWCCN´s forum og bimmers (tidligere bmwguiden) vært en platform for å kunne utvikle mine interesser. Det er alltid noen som fatter interesse for det jeg skriver. Selv et relativt sært emne som f.eks Falklandskrigen i 1982 (ref. den første tulletråden) var det andre som fattet interesse for. Jeg husker ikke helt hvordan vi kom inn på denne krigen, men jeg tror at relasjonen var BMW´s aktiviteter under den annen verdenskrig og hvordan krig trigger teknisk utvikling. Falklandskrigen var den siste "analoge" krigen og Storbritanias siste krig som en militær stormakt.

Okey, jeg bøyer meg i støvet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2omh81mq]Markus E30: Han sier ikke at du er mindre intelligent. Han sier du kom med en mindre intelligent uttalelse.

Det er også utrolig hva noen folk her inne kan om bilmodeller og motorer uten å slå opp. (Jeg er IKKE en av dem dessverre...)

Noen leser seg til fakta, andre skrur og lærer seg hvordan motoren er bygd opp i de forskjellige modellene, hvilke deler som passer omhverandre osv. Det er skikkelig manne kunnskap om biler, hvor mye hk og nm osv kan jo folk lese seg til på 1 min :mrgreen: men fredrik kommer alltid utfyllende svar, så at mannen sitter på mye kunnskap om biler er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...