Fredrik Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Ah...takk for svar...leita litt igår men fant ikkeno lufteskrue på jaggen... bare åpne lokket i ekspansjonstanken? Dette skjedde etter at vi etterfylte litt vann for tiden..brodern var ute og kjørte og nåla på motortemp gikk litt over midten, så han fikk panikk og en kompis av han sa "åpne lokket på radiatoren" som sagt så gjort... de stod foran oslo plaza med en dampsky all over og masse vann som spruta overalt... Men er ingen blanding av olje/vann som jeg har sett iallefall... Hvis motoren bruker vann er det normalt et av tre ting som er problemet. Det kan være en simpel lekkasje et sted som f.eks i en morken vannslange, lekkasje i radiatoren etc. Det kan være en lekkasje i varmeregisteret. Dette er en separat kurs i vannsystemet som gir varme til coupéen. I dette tilfellet vil vanntapet være marginalt over tid. Det kan imidlertid også være lekkasje i en topplokkspakning. Vannet kan i et slikt tilfelle langsomt lekke inn i en sylinder og blåses ut med eksosen uten at andre symptomer er synlige/merkbare. Noe eksos vil også bli presset ut i motsatt retning og dette kan man lukte på kjølevannet. Større topplokkslekkasjer kan også gi vann i oljen. Sjekk først det enkle. Få luften ut av systemet og etterfyll vann hvis nødvendig. Hold så vannet i radiatoren/ekspansjonstanken under oppsikt i noen dager.
Fredrik Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Kom over et par kule ting/sider på nettet... http://www.lamborghinistore.com/en/clot ... polos.html http://www.cbfil.co.uk/ http://www.urverket.no/tag-heuer-monaco ... -9047.html
wicky124 Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Ah...takk for svar...leita litt igår men fant ikkeno lufteskrue på jaggen... bare åpne lokket i ekspansjonstanken? Dette skjedde etter at vi etterfylte litt vann for tiden..brodern var ute og kjørte og nåla på motortemp gikk litt over midten, så han fikk panikk og en kompis av han sa "åpne lokket på radiatoren" som sagt så gjort... de stod foran oslo plaza med en dampsky all over og masse vann som spruta overalt... Men er ingen blanding av olje/vann som jeg har sett iallefall... Hvis motoren bruker vann er det normalt et av tre ting som er problemet. Det kan være en simpel lekkasje et sted som f.eks i en morken vannslange, lekkasje i radiatoren etc. Det kan være en lekkasje i varmeregisteret. Dette er en separat kurs i vannsystemet som gir varme til coupéen. I dette tilfellet vil vanntapet være marginalt over tid. Det kan imidlertid også være lekkasje i en topplokkspakning. Vannet kan i et slikt tilfelle langsomt lekke inn i en sylinder og blåses ut med eksosen uten at andre symptomer er synlige/merkbare. Noe eksos vil også bli presset ut i motsatt retning og dette kan man lukte på kjølevannet. Større topplokkslekkasjer kan også gi vann i oljen. Sjekk først det enkle. Få luften ut av systemet og etterfyll vann hvis nødvendig. Hold så vannet i radiatoren/ekspansjonstanken under oppsikt i noen dager. HMM..grunnen til at tempen ble høy var fordi sikringen til kjølevifta var gåen..bytta den og etter det står tempnåla på rett plass.. men lukter ingenting av vannet faktisk...men var såpass kaldt og surt ute igår at jeg ikke lukta så mye... Får dra ut og prøve...
Jokkke Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Kom over et sett med kopi-M3 sidelister på ebay. De ser jo veldig bra ut, og koster kun 105dollar.. Hvordan er passformen på disse sidelistene? Noen som har prøvd de? Tviler på jeg får noe bra svar her i tråden, men orket ikke lage enda en ny tråd http://www.ebay.com/itm/BODY-SIDE-MOULD ... 372wt_1270
Thomaz Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Noen som har erfaring med Subaru impreza GT? Rundt 99 mod? Er ikke Subaru ganske solide biler? Den jeg har sett på er jazza opp litt med ca 300 hk. Er vel ikke no problem det da sti kommer originalt med det ? Er vel samme motoren. Lurer på å kjøpe en sånn som vinterbil / slenge bil Grom e biler som går bra på all slags føre
Markus E30 Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Bytta til sommer hjul på land rover'n til pappa i dag
hermanoo90 Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 planker i mellom jekken og grusen, THANKS for the idea! hahahah
Markus E30 Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Ja skulle nesten det er jo luftfjærer og ^^ skulle ikke tro at det var 18". Bare hyggeli xD
Zibiri Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 LES: http://www.fordclubnorway.no/forum/topi ... vitfarget/
hermanoo90 Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 wow??? ble frastjålet så mye og dyre ting og bilen og sykkelen ((( Håper de finner dem!
ehrnst Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 jeg har kjøpt meg sonos, og er storfornøyd (for de som måtte lure) Noen andre som bruker det her inne?
Kvasi Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 jeg har kjøpt meg sonos, og er storfornøyd (for de som måtte lure)Noen andre som bruker det her inne? Vært inne på tanken, er det noen formatbegrensninger på den?
ehrnst Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 det finnes vel begrensninger i alt, men jeg bruker stort sett spotify, og kommer nok til å gjøre det på sonosen og. Men jeg måtte sjekke så den spiller FLAC og Eneste flac-albumet jeg fant på pc'en var roxette så jeg turte ikke spille så lenge hehe så til spørsmålet - om jeg trenger sonos i min 55kvm leilighet? Nei det gjør jeg ikke, men jeg hadde ikke stereo fra før å HiFiklubben hadde en pakke med sonosforsterker og et par greie høytalere. må nok kjøpe en enhet til før jeg vet hvor kult det er.
Kvasi Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Var først og fremst FLAC jeg også tenkte på. Skulle hatt no trådløse greier på altanen, har brukbar stereo der men det er jo umulig å se noe på pcskjermen i sola, og den stereoen kan jo strengt tatt godt brukes i loftstua.
Anbefalte innlegg