noekult Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Live and let live Folk sløser mye penger. Hvis det gir noen mening å ha en Ferrari så syns jeg at folk skal få lov til det (og være i fred). Vi vet ingenting om de realiserer en drøm, har bra med penger osv. så jeg syns at vi som er bilentusiaster skal være glad for at slike biler går i Norge. Og dessuten, hva vet vi om at de også bruker bilene på kontinentet... Folk får gjøre som de vil... og det er hovedparolen i Guds eget land også (der denne tanken primært kommer fra). Jeg er dessverre ikke spesielt imponert over den nyliberalismen vi ser griper om seg idag. Den er korttenkt og grunnleggende egoistisk. Problemet slik jeg ser det er at når det stort sett ikke eksistererer sosiale begrensninger får vi enten vi liker det eller ikke minste felles multiplum (les: søppel - være seg holdninger og/eller materielle goder). På dette området er Norge totalt i utakt med resten av Europa og det er en skam. Vi burde kunne klare bedre. Men det er jo bra for økonomien at folk opprettholder normal bruksmønster, hvertfall et av ørten europeiske land der folk bruker mindre og skaper enda mer nedgang? Hva vil det hjelpe noen at folk her i landet kutter ned på luksus? Solidaritet?
Kvasi Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Live and let live Folk sløser mye penger. Hvis det gir noen mening å ha en Ferrari så syns jeg at folk skal få lov til det (og være i fred). Vi vet ingenting om de realiserer en drøm, har bra med penger osv. så jeg syns at vi som er bilentusiaster skal være glad for at slike biler går i Norge. Og dessuten, hva vet vi om at de også bruker bilene på kontinentet... Folk får gjøre som de vil... og det er hovedparolen i Guds eget land også (der denne tanken primært kommer fra). Jeg er dessverre ikke spesielt imponert over den nyliberalismen vi ser griper om seg idag. Den er korttenkt og grunnleggende egoistisk. Problemet slik jeg ser det er at når det stort sett ikke eksistererer sosiale begrensninger får vi enten vi liker det eller ikke minste felles multiplum (les: søppel - være seg holdninger og/eller materielle goder). På dette området er Norge totalt i utakt med resten av Europa og det er en skam. Vi burde kunne klare bedre. Men det er jo bra for økonomien at folk opprettholder normal bruksmønster, hvertfall et av ørten europeiske land der folk bruker mindre og skaper enda mer nedgang? Hva vil det hjelpe noen at folk her i landet kutter ned på luksus? Solidaritet? Eskil, skulle gjerne gitt ham et blomkåløre, er jo veldig for solidaritet da.
janerik171187 Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 bruker ca 2000 til2500kr i mnd på bensin, kun butikk, kosekjøring, hente greier, etc kjøring, firmabilen tar til/fra jobb kostnadene heldigvis noen herfra jeg møtte på e6 idag forresten? e30 cab, med målere i a-stolpen og mtech1 elns tror jeg, fikk ikke titta så mye på den, jeg kjørte en sort e30 touring. du kjørte vell ut ca ved oslofjordtunellavkjørselen og av igjen ved son avkjørselen gikk brått litt bensin på den turen for å si det sånn
noekult Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Eskil, skulle gjerne gitt ham et blomkåløre, er jo veldig for solidaritet da. Hvem er Eskil?
M|Fjeld Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Bruker ca 0,- i måneden på bensin/diesel pr måned, og det med mye kjøring
Tzunami Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Hva jobber du som nå egentlig fjeld? fikk du jobb som boks-sjåfør?
wicky124 Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 noen som har delenr på den puta nede ved fotbrønnen?
fish Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Rekker du ikke ned med beina til dørken på sjarken, wicky?
-Erik- Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 wicky... Har du vurdert "skipsplank" i sjarken din??[ Bilde ] Haha Du var bra overlegen istad btw:) kjørte eter deg ned fra Wattenberg
fish Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 wicky... Har du vurdert "skipsplank" i sjarken din??[ Bilde ] Haha Du var bra overlegen istad btw:) kjørte eter deg ned fra Wattenberg Hæ? Æ overlegen? Aldri... Men du har hørt ordtaket; alle kjenne apen, men apen kjenner ingen??
M|Fjeld Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Hva jobber du som nå egentlig fjeld? fikk du jobb som boks-sjåfør? Jobber litt som snekker om dagen i fars firma inntil videre.. 5.juni begynner klasse C kurset.. Så blir det ut i en jobb så fort som mulig
wicky124 Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Nei er kona som ikke må ha anklene i rar vinkel pga hæler når hun sitter i sjuern...greit å ha en slik fot-støtte å hvile beina på og nei ikkeno skipsplank...får det ikke brukt...og det som er å oppdrive koster en halv arm...
fish Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Djeezzes, wicky.. Når noen kan donere en nyre for en iPhone, så kan vel du gjøre det samme for litt skipsplank?? Synes du er "litt" smålig nå..
Anbefalte innlegg