Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme igjen fra E30Meet. Gikk meg vill på vei dit, nyvasket bil er skikkelig skitten igjen, holdt på å dø på E6 og har nå brukt opp helgebudsjettet. Men det var verdt det! :D

Har også mistet ///M-jomfrudommen min. Tusen takk til Larsinnj og hans knallfine E30 M3 :)

Edit:

Jeg skal bli pappa! :D Lykke. Nå må vel E92`en byttes ut..

Gratulerer, gammern! :)

Skrevet
Volvoen er dau før 3000omdreininger..

Dieselrekkefemmeren i din S80 ble bygget og produsert av VAG for Audi. Man finner den samme motoren i Audi A6 fra perioden 1994-97 (C4). Ytelsesspesifikasjonene var faktisk ganske bra da motoren var ny. 140 HK ved 4000 rpm og 290 Nm mellom 1900 og 3100 rpm var fornuftige ytelser fra en diselmotor på kun 2,5 liter på midten av 90-tallet. BMW´s alternativ på den samme tiden har kun marginalt mer effekt... 143 HK ved 4800 rpm og 280 Nm ved 2200 rpm.

Utfordringen når det gjelder S80 i kombinasjon med den aktuelle motoren er bilens vekt. 1650 Kg er mye for en mellomklassebil. E34 525tds veier kun 1480 Kg og har derfor litt bedre ytelser.

Jeg er forøvrig ganske sikker på at R5 motoren i Volvoen skal klare 4000 rpm uten signifikant fall i effektkurven. Sjekk luftmengdemåleren etc.

Med alt ekstrautstyret så øker vel vekta betraktelig... Men bilen går fint fra 2700rpm og opp til 4900 (tror jeg) men den er helt død under... Når jeg kjører i vanlig kø-fart så ligger nåla på rundt 1200...gir jeg gass så går nåla opp til 3k før bilen begynner å trekke... menmen....god bil...blir artig å ta med den hele veien ned til sørkroatia i uke 29... blir vel en gaaaaanske lang reiseblogg med alt for mye bilder... reiser med kona og en venninne av oss som er derfra så blir vel opplevelser på mer lokalt plan...

Slik oppfatter jeg automaten til Volvo med diesel generelt! Kjørt både V70 og XC70 med diesel og begge var slik helt ny fra forhandler.. Man gir gass og det er no voldsomt med turtall som skal til for å flytte bilen.. Skal man gi litt gass på landeveien spretter turtallet noe veldig opp!

Har kjørt S80 med bensin, den var ikke slik.

Skrevet
Hva kan være grunnen til at en 2 takts motor ikke vil gå når den er varm? Sjekket mye, men trenger flere ideer..

Hvordan ikke gå? Tåler den ikke gass? Fyrer den ikke i det heletatt? Prøvd å skru på choke? Utdyp gjerne litt mer, har feilsøkt masse på mopeder :)

Skrevet

Den går helt fint når den er kald.. Blir den varm så stopper den og vil ikke starte før den har kjølt seg.. Gjelder en 84 ktm quattro moped.

Skrevet
Jeg skal bli pappa! :D Lykke. Nå må vel E92`en byttes ut..

Som en far til en ann far, Kvitt deg med e92, kjøp e91. 335i ;) Så ess tuning stage 2. Eksos. IC og luft. nærmere 400rwhp. Da rekker du barnehagen!

Til dere andre. Kom nettopp hjem fra "før-dåp-stress-til-helvete-ordnings-i-lokalet" og lurer på hva skjedde i Formula D? De har kjørt top 32 ifølge NJ tiden? Noen som kan gi meg kjapp update?

Skrevet

For dere som liker rallycross, så har jeg lagt ut de 3 første nm-rundene i supernasjonal klasse 3 på min hjemmeside. Sjekk de ut om dere ønsker på : http://www.knottholet.no

Og bli medlem av Knøtthølet sin gruppe på facebook.

Skrevet
For dere som liker rallycross, så har jeg lagt ut de 3 første nm-rundene i supernasjonal klasse 3 på min hjemmeside. Sjekk de ut om dere ønsker på : http://www.knottholet.no

Og bli medlem av Knøtthølet sin gruppe på facebook.

Fått på plass låsekassa med postivit resultat?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...