Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har to billetter til Kaizers Orchestra i Kristiansund 28.06? Send meg en PM om du har eller kjenner noen som har.

Skrevet

Nei nå blir jeg alvorlig forbanna her, for rundt en måned siden så fylte jeg på gass på klimanlegget på E34en. Det har virket upåklagelig og blåst deilig kald luft på varme dager. Har de siste 6 dagene hatt det av pga regn og høst tempraturer, men så i dag så hadde vi bankende hete og når jeg skrur på klimaen så er all effekten borte :evil:

Åssen i svarte kan det skje helt uten videre #-o Merker nå at jeg skjønner jævlig godt hvorfor jeg for bare ett år siden bestemte meg KUN for å ha nyere biler.

Skrevet

Som han over sier, du må finne lekasjen. Noe du burde gjort før det ble fylt første gang.

Det gjøres enkelt ved å dra på et verksted med mulighet til å fylle AC, de fyller på et sporingsstoff som er synlig i ultrafiolett lys slik at lekasjen lett kan lokaliseres :)

Skrevet

Lekker helt sikkert gass i akseltetning. Heldigvis har du en gammel bil, så du kan sikkert bare hente en lett brukt AC på ebay til 17.50,- ;)

Skrevet
Som han over sier, du må finne lekasjen. Noe du burde gjort før det ble fylt første gang.

Det gjøres enkelt ved å dra på et verksted med mulighet til å fylle AC, de fyller på et sporingsstoff som er synlig i ultrafiolett lys slik at lekasjen lett kan lokaliseres :)

Merkelig at han ikke sa noe om det første gangen han fylt på :? Men han snakket om noen sporings stoffer for å finne en mulig fremtidig lekasje ja. Får ta en tur dit å få dem til å finne hvor det lekker.

Men det er jo grenser for hvor mye jeg skulle koste på denne bilen også da, men på en annen side så er klima et absolutt must om sommern :)

Lekker helt sikkert gass i akseltetning. Heldigvis har du en gammel bil, så du kan sikkert bare hente en lett brukt AC på ebay til 17.50,- ;)

Ja får håpe det ikke blir dyrt :wink: Hva er akseltetingen (ligger jo forsåvidt i ordet men) og hvor sitter dette?

Eventuelt gi faen i hele ac-opplegget, det er for pyser og grekere!

Hehe, men når jeg er så heldig å ha klima i en så gammel bil så er det jo greit å ha det i orden :wink:

Skrevet

sjekk etter feil med nitrogen :) billigere og mindre skadelig for miljøet :) du kan skru opp trykket til ca. 20 bar. er det noe lekkasje noe sted så hører du det godt ;) er en sikkerhetsventil som sitter på kompressoren som sprenger ved 30 bar. Lykke til

Skrevet
Nei nå blir jeg alvorlig forbanna her, for rundt en måned siden så fylte jeg på gass på klimanlegget på E34en. Det har virket upåklagelig og blåst deilig kald luft på varme dager. Har de siste 6 dagene hatt det av pga regn og høst tempraturer, men så i dag så hadde vi bankende hete og når jeg skrur på klimaen så er all effekten borte :evil:

Åssen i svarte kan det skje helt uten videre #-o Merker nå at jeg skjønner jævlig godt hvorfor jeg for bare ett år siden bestemte meg KUN for å ha nyere biler.

Umulig og fikse, må nok bare selge den til meg :mrgreen:

Skrevet

Jøss, du har et problem som ikke på noen videre stor måte forringer anvendeligheten til bilen.... fordøm eldre biler og sverg til bare nye biler.. way to go!

Skrevet

Umulig og fikse, må nok bare selge den til meg :mrgreen:

Hehe, ja si det du :wink:

Blir nok heller å få orden på det tenker jeg :)

Jøss, du har et problem som ikke på noen videre stor måte forringer anvendeligheten til bilen.... fordøm eldre biler og sverg til bare nye biler.. way to go!

Er nok heller jeg som har litt for høye forventninger til en gammel bil, jeg er en person som er ekstremt nøye og pirkete når det kommer til bil. Alt skal være mest mulig i orden og shipshape, det vil si ingen ulyder eller ting som ikke virker (det hater jeg :evil: ) På E90en så er ikke dette noe problem da bilen fortsatt er forholdsvis ny men med en E34 med 240 000 km på klokka så kan det bli en utfordring. Nå er denne bilen så si i toppstand fra før, ingen slark og ulyder og bilen er 100 % tigth men da irriterer jeg meg over sånt som nettopp dette :wink:

For så si det sånn, jeg forbannet meg såpass over at den lille lommelykta i hanskerommet ikke virket så jeg kjøpte en ny på Koed. Eller at jeg spanderte full detaling da lakken var noe matt og fulle av vaskeriper, en bil skal være blank og ren selv om det bare er en gammel E34 :roll: Så fort noen ulyder dukker opp, så er det å få lokalisert feilen og få utbedra det som fort som fy. Ja jeg høres sikkert gal ut, men så sier folk at jeg har veldig strøkene og hele biler også :)

Skrevet
hah, få meg ikke til å le, du som ikke har fungerende ac engang!

Hehe, ja du kan jo tro det tar lang til før jeg får fiksa den ACen :lol: Om jeg så må på Bavaria så skal den være opp å gå igjen om ikke lenge :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...