Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der har du jo alt du trenger.. Å den "spar 4000-et-ellet-annet" stemmer jo jaggu med norske priser vett.. Regner med du så d tidligere innlegget mitt der jeg skrev norske priser kontra disse..

Så her er det bare å handle :) Han kompisen min som tipsa meg om siden var innom nå i sta.. Han har kjøpt mye derifra, og har stort sett hatt varene innen 5 (!!!) dager :)

Skrevet

Dukker opp tilbud fortløpende:)

Betaling kan du bare gjøre via PayPal, så trenger ikke noe registrering etc:)

Skrevet

Hvis jeg bruker denne lista her:

http://www.purewheels.no/sringer.htm

Og har en felg som har hull på 72,5 og skal ha de på en bil som har 56,1 så er det så lett at jeg felger felgens diameter i den øverste kolonnen og bilens diamenter i kolonnen til venstre? Blir litt forvirret av outside/inside..

Skrevet
Hvis jeg bruker denne lista her:

http://www.purewheels.no/sringer.htm

Og har en felg som har hull på 72,5 og skal ha de på en bil som har 56,1 så er det så lett at jeg felger felgens diameter i den øverste kolonnen og bilens diamenter i kolonnen til venstre? Blir litt forvirret av outside/inside..

du skal ha 72,5 outside og 56,1 inside..

Skrevet

Haha, YouTube ass... "I'm an engineer"

:D

Edit: Lurer på en ting. Disse svære pick-upene fra USA som kan veie rett over 3500 kg. Er det kun mva. på dem, ingen avgifter? Også må man ha lett lastebil-lappen for å kunne kjøre de? Husker noen lignende regler som jeg hørte snakk om for lenge siden...

Hvis det er sant, er jo ikke Ford Raptor en halvgærn herjebil til halve millionen. Hvis det er avgifter på den, er det sikkert en helt insane pris i Norge... Elsker den bilen!

Skrevet

Kjørte forbi en fotoboks som tok bilde av både bilen forran meg og meg. (lite rødt lys)

Vi kjørte i ca 65 i 70-sone (Han med campingvogn). Er det noen av disse kameraene som knipser alle biler som passerer? Var på vei til Kragerø.

Skrevet

Usikker, kom på at det kunne være noe slikt selv nå, men det var jo rimelig langt mellom boksene. Ingen fare for at jeg ble tatt på for høy gjennomsnitt, med 3 campingvogner forran i køen. Men det forklarer vel i så fall at alle blir knipset.

Er det spesielle skilt som varsler gjennomsnittsmåling?

Skrevet

Om en fotoboks tar bilde av deg så blir du nesten blenda..det lille røde lyset er kun "jeg er klar for å ta bilde" lys... Om det er gjennomsnittsmåling så er det skiltet med dette, inkludert strekningen det gjelder...

Skrevet

Du blir ikke blenda nei, kun om det er gamle Fotobokser, nye har infrarødt lys og blitsen ikke, sånn som vålerengatunellen og den mellom tunellene ved fornebu

Skrevet
":1a0yiwnv]Kjørte forbi en fotoboks som tok bilde av både bilen forran meg og meg. (lite rødt lys)

Vi kjørte i ca 65 i 70-sone (Han med campingvogn). Er det noen av disse kameraene som knipser alle biler som passerer? Var på vei til Kragerø.

Det har skjedd meg. På vei fra Hadeland mot Oslo da vi henta eks 525IX-en min, blinka det. Fikk noia, henta litt deler fra kjøper i ettertid, var oppmerksom på å få sjekka den fotoboksen ut en gang til, og selv under fartsgrensa blinka det igjen! Ganske sikker på at det ikke var gjennomsnittsmålingsdistanse (herregud for et langt ord!).

De jeg har kjørt forbi som faktisk har gjennomsnittsmålingskilt foran seg, har ikke blinket, så jeg skjønner ikke helt...

Det fine med gjennomsnittsmålingsboksene er at du kan gønne på skikkelig et stykke, kjøre av på evt. busslomme/rasteplass/bensinstasjon osv. og ta en kaffe...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...