Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vant jeg igjen. :-) Ikke store premien denne gang, men 4 billetter til Eventyrfabrikken er jo greit nå man har barn i huset. Passer greit nå hvor kun jeg har ferie og må aktivisere 7-åringen i huset.

Skrevet

Betaler ikke for voksne her :-) Så jeg kan sende 7-åringen 4 ganger dit. Må dog sitte å vente, men med iPad og trådløst nett og en kopp kaffe så skal jeg få tiden til å gå. :-)

Skulle ut å montere div deler på bilen i dag, men regnvær setter en stopper for det. Da er det kjekt å billetter i bakhånd.

xgp28rtcsdmw7t333gwl.jpg

Skrevet

Tja, er ikke det meste fra Biltema sånn da? :roll:

Er mye bob-bob passform på uoriginale luftfilter, kupefilter osv. Biltema er ikke alene om det :wink:

Skrevet
Tja, er ikke det meste fra Biltema sånn da? :roll:

Er mye bob-bob passform på uoriginale luftfilter, kupefilter osv. Biltema er ikke alene om det :wink:

Hmmm. Står splitter nytt luftfilter i Merca, forrige eiger som bytta. Der er det biltema og den er slapp samt at den liksom på en måte siger ned i ene enden. Jeg var på mekonomen og kjøpte oljefilter og pollenfilter, der er det vel originalt? :) Olja jeg bruke var forresten Mobil1 5w-50 Rally Formula eller Peak Life som den har skiftet navn til.

Skrevet
er du gærn eller? :P nei denne er nok ikke mulig å regge gitt ;) men ja, 125cc dirtbike ;)

blir mye crossing i skog og mark nå gitt! :P vi er 5 kompisser som har bestilt, jeg var den siste til å bestille, og første som får den :D men er på posten i sverige da, så må hentes der :P

Å ja, ok :) Høres dødsgøy ut :D

Da fikk jeg tlf fra Alf Lie... Bilen er ferdig, lurer på hva de har jobbet med egentlig, og om clutchen og bremsene har blitt no bedre..... 16.100 kr. og da har jeg gitt dem dempere rundt om + fjærbein selv, også har de tatt en hovedservice til ca. 7000 kr.

Akkurat nå liker jeg ikke bilen min. :lol:

De stenger 15:30, prøver å få tak i noen som kan gi meg skyss opp dit, alle jobber på denne tiden, hmm....

Skrevet

bare å ta på seg joggetøyet da noekult ;)

skal komme med tilstandsrapport når jeg får testet dirtbike'n jeg ;) og hvor mange kroppsdeler jeg fortsatt har inntakt :P

Skrevet
er du gærn eller? :P nei denne er nok ikke mulig å regge gitt ;) men ja, 125cc dirtbike ;)

blir mye crossing i skog og mark nå gitt! :P vi er 5 kompisser som har bestilt, jeg var den siste til å bestille, og første som får den :D men er på posten i sverige da, så må hentes der :P

Da fikk jeg tlf fra Alf Lie... Bilen er ferdig, lurer på hva de har jobbet med egentlig, og om clutchen og bremsene har blitt no bedre..... 16.100 kr. og da har jeg gitt dem dempere rundt om + fjærbein selv, også har de tatt en hovedservice til ca. 7000 kr.

De stenger 15:30, prøver å få tak i noen som kan gi meg skyss opp dit, alle jobber på denne tiden, hmm....

Jaha? Dette var da ille dyrt...

Skrevet

skal komme med tilstandsrapport når jeg får testet dirtbike'n jeg ;) og hvor mange kroppsdeler jeg fortsatt har inntakt :P

Haha, ja. Kjør forsiktig, vi må fortsette å ha en veiviser på treff som stopper opp hele følget hver gang det kommer en fartsdump :D

Jaha? Dette var da ille dyrt...

Holder tilbake dommen før jeg får henta bilen i morgen. Da jeg besøkte de sist mandag sa han ene som jobbet der at de ikke hadde jobbet på bilen min enda (jeg spurte om hva slags feil de fant). Nå var bilen ferdig, uten toveis kommunikasjon underveis på hva som trengtes å gjøre. Gjentok flere ganger til han ene som tok i mot bilen min at han skulle holde meg oppdatert underveis, men oppdatering betyr kanskje bare "si fra når bilen er ferdig" på verkstedspråk...

Det var fire viktige ting som jeg håper de har fått ordnet:

-Temp/bensinnåla

-Kast i bremseskiver

-Ulyd fra clutchpedalområdet ved høyt turtall

-Vibrering i ratt ved 100+ km/t

...alle ting som hvem som helst avdekker under normal prøvekjøring. Men de nevnte ingenting om å ha avdekket/reparert dette.

PS. De skaffet nye fjær bak selv, i tillegg til oljer/filtere/etc. men det var jo inkl. i hovedservicen. Så la oss si 7000 for servicen + 1000 kr. for fjæra, så er det fortsatt 8000 kr. jeg ønsker å se redegjørelse for (selv om jeg tror mesteparten er for arbeidstimer).

Skrevet

Haha, ja. Kjør forsiktig, vi må fortsette å ha en veiviser på treff som stopper opp hele følget hver gang det kommer en fartsdump :D

Haha :lol: ja og drar med seg alle inn på stakkars lille bensinstasjonen som trolig aldri har sett så mange biler innpå der gjennom sitt lange liv, bare fordi en måtte fylle bensin xD

Skrevet

Haha :lol: ja og drar med seg alle inn på stakkars lille bensinstasjonen som trolig aldri har sett så mange biler innpå der gjennom sitt lange liv, bare fordi en måtte fylle bensin xD

Hehehe, er da dritgøy å stresse kassabetjeninga ved å parkere hele bilkolonna på stasjonen.... :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...