Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vanlig at clutch ryker på rundt 200 000km?

er veldig brå clutchen min nå... er fæl på bakkestart.

har kjørt e90 318d en god del timer. den klarte jeg fint å løse ut i 3 gir fra stillestående liksom :P

Skrevet

har kjørt e90 318d en god del timer. den klarte jeg fint å løse ut i 3 gir fra stillestående liksom :P

Det er ikke overraskende om den ryker på 200 000 på en E9x for de bilene har CDV (clutch delay valve), en skjøt med innsnevring for å redusere hvor raskt bremsevæska kan presses inn og ut til clutchen.

Denne gjør at selv om du slipper clutchpedalen brått, vil clutchen løse sakte ut. Dette er for å skåne girkasse og drivverk for dårlige sjåfører. Ulempen er at clutchen vil slure litt ved hvert girskifte hvis du girer raskt.

Jeg fjernet denne ventilen på min e91, nå føles clutchen mye mer direkte og det går an å gire fra 1. til 2. uten at det ser ut som man øvelseskjører.

Skrevet

E46 har bare én størrelse når det gjelder AC-klima, men den er som sagt temmelig effektiv. Når kompressoren går for fullt trekker den 20-30 HK og det merker man selvfølgelig når bilen kun har 115 HK

Drar det såpass mye effekt? :shock: Ikke rart jeg merker forskjell på E34en :roll: Merker ikke noe på E90en vel og merke, men så har man 560 nm også så det skulle vel bare mangle :wink:

Det er ikke overraskende om den ryker på 200 000 på en E9x for de bilene har CDV (clutch delay valve), en skjøt med innsnevring for å redusere hvor raskt bremsevæska kan presses inn og ut til clutchen.

Denne gjør at selv om du slipper clutchpedalen brått, vil clutchen løse sakte ut. Dette er for å skåne girkasse og drivverk for dårlige sjåfører. Ulempen er at clutchen vil slure litt ved hvert girskifte hvis du girer raskt.

Jeg fjernet denne ventilen på min e91, nå føles clutchen mye mer direkte og det går an å gire fra 1. til 2. uten at det ser ut som man øvelseskjører.

Tror ikke jeg har dette på min bil heller. Føles iallfall ikke sånn :P Er man for raskt ute med klutsjen så rykker det tak slik det skal gjøre og ved køkjøring i 1. gir så kommer det et lite rykk hvis jeg trør klutsjen for raskt inn

Skrevet
@yngvejos: Har dette noe for seg? http://www.burgertuning.com/bmscdv.html

[ Bilde ]

Den har noe for seg hvis du har garanti på bilen. Jeg vil tro at man kan få problemer med å dekket det på garanti om gir/drivverk blir ødelagt og de ser at CDV er borte.

Hvis garantien er gått ut, løsner du slangene, tar bort CDV og kobler slangene sammen igjen og lufter clutchen. Det er mer en nok slakk på slangen. ;)

Skrevet
@yngvejos: Har dette noe for seg? http://www.burgertuning.com/bmscdv.html

[ Bilde ]

Den har noe for seg hvis du har garanti på bilen. Jeg vil tro at man kan få problemer med å dekket det på garanti om gir/drivverk blir ødelagt og de ser at CDV er borte.

Hvis garantien er gått ut, løsner du slangene, tar bort CDV og kobler slangene sammen igjen og lufter clutchen. Det er mer en nok slakk på slangen. ;)

Skjønner, men så nå at det kun var for manuell, jeg har automatkassa.

Skrevet

Hadde 1'ern på service i dag. Siden jeg måtte vente litt spurte jeg om å få prøvekjøre den nye 3-serien. Fy faen for en herlig bil. Den SKAL jeg ha, ingen tvil om det. Tok bilen og kjørte av gårde, kjørte opp til kjerringa sånn at hu fikk prøve den også. Hu satte seg bak rattet, ble våt i øynene og etter 50 meter bak rattet sier hun; - Hva koster den? Jeg vil ha!!! Så dro hu pedalen i bånn å raste avgårde med ett stort glis i ansiktet. :-)

Skrevet
Hadde 1'ern på service i dag. Siden jeg måtte vente litt spurte jeg om å få prøvekjøre den nye 3-serien. Fy faen for en herlig bil. Den SKAL jeg ha, ingen tvil om det. Tok bilen og kjørte av gårde, kjørte opp til kjerringa sånn at hu fikk prøve den også. Hu satte seg bak rattet, ble våt i øynene og etter 50 meter bak rattet sier hun; - Hva koster den? Jeg vil ha!!! Så dro hu pedalen i bånn å raste avgårde med ett stort glis i ansiktet. :-)

Var det en 316d eller 335i? :D

Skrevet

kanskje jeg burde prøve fjerne ventilen da. leste om det for første gang i går faktisk :P virka som rimelig smal sak å fjerne den.

Skrevet

prøver igjen, ca verdi på dette hjulsettet til e90?

continental premiumcontact 205/55R16 dekk på dem. dekkene holder nok 1-2 sesonger til.

ekte bbs felger. manglet et emblem.

20120720_143221.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...