Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjekt med husbygging. Jeg har også byggesøknad inne, blir behandlet i starten av september tror jeg. Jeg Skal iallefall gjør alt av grunnarbeid, ringmur og støype plate selv. Sette bort selve bygget til noen andre, og gjøre mest mulig innvendig selv.

Men det er helt sjukt hvor tette hus må være nå, såg ei reportasje på tv for et par år siden om en gammal sur lærer som skaut høl i veggen sin med hagle for huset var for tett. Han meinte han fikk et mye bedre inneklima etter det..

Hva er budsjettet da?

Skrevet

Noen som har noen tips til meg? Når jeg er ute å kjører, så er ikke dekkstøyen sammenhengende, den stopper, begynner igjen og stopper med intervaller på 1 sekund. Det høres ut som det kommer fra bakhjula, så jeg sjekka lufttrykket og jeg hadde 3 BAR i begge hjul. Nå har jeg strekk på bakhjul, så jeg er litt usikker på om det er lite luft som kan skape denne usammenhengende dekkstøyen? Hvor mye lufttrykk bør man ha i 9" felg med 215/40/17?

Skrevet

2.5 bar er et mer normalt og passende lufttrykk, sliter jevnere på dekket også. 3bar bruker jeg når det skal rives litt gummi en skjelden gang :P

Skrevet
Kjekt med husbygging. Jeg har også byggesøknad inne, blir behandlet i starten av september tror jeg. Jeg Skal iallefall gjør alt av grunnarbeid, ringmur og støype plate selv. Sette bort selve bygget til noen andre, og gjøre mest mulig innvendig selv.

Men det er helt sjukt hvor tette hus må være nå, såg ei reportasje på tv for et par år siden om en gammal sur lærer som skaut høl i veggen sin med hagle for huset var for tett. Han meinte han fikk et mye bedre inneklima etter det..

Hva er budsjettet da?

Har ikke peiling. Får tomta til ganske grei pris, så casher den mest sannsynlig kontant og får murt opp med natursteinsmur rundt, planert og lagt fram rør først. Så får jeg begynne å bestemme meg for hustype osv. :)

Skrevet
Er ikke hjullager, mellomaksel eller diff som lager lyden??

Hmm, det kan være det. Men hvordan skal jeg finne ut av det. Litt farlig å henge med hodet ut av vinduet når man kjører også. ^^

Skrevet
Så hvis jeg har 3 BAR i mine dekk nå, så tilsvarer det 43,5 PSI. Er det litt mye?

Er det ikke normalt å ha litt ekstra trykk når man har dekkstrekk da? eller var det kanskje på veldig brede dekk? :-k

Skrevet
Er ikke hjullager, mellomaksel eller diff som lager lyden??

Hmm, det kan være det. Men hvordan skal jeg finne ut av det. Litt farlig å henge med hodet ut av vinduet når man kjører også. ^^

Hvis det er hjullager blir det vanligvis mindre lyd når du svinger til feks høyre, og mer til venstre.

Eller omvendt :)

Skrevet

Et dumt og kjapt spørsmål folkens!

Har lyst på " Xenon " look i parklysene mine, dvs at det er samme farge som i kjørelyset som er orginalxenon, hvor får jeg kjøpt det henne?

Vil ha den samme fargen i tåkelyset, men der må jeg vel koble opp xenon :-)

Gjelder E39 :-)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...